Bukefalos 28 år!

Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oliver min syrras hund ligger inne på AniCura Jönköping inatt :(

Har spytt, diarre, slö och vinglig.. Blodprov visade ingen förgiftning, hjärtat hörde de knappt på högra sidan men de såg inget direkt konstigt på röntgen.. Han hade även lite feber och infektion i kroppen men inget jätteöverdrivet.
Någon som har några tankar på vad det kan vara?
Han blev 14 år i somras..
 
Igår fick en överlycklig hund åka traktor med husse.
Den hunden älskar ljudet av dieselmotorer. Om man startar båtmotorerna med luckorna öppna är han där direkt .
Han gillar meka öht. Det räcker med att husse tar i ett verktyg så har han en hund vid sidan. Ibland blir det lite problematiskt då vovve gärna ska ha nosen där husse jobbar :rofl:
 
Efter att ha vävt in mig själv lite i samojedvärlden har jag börkat tycka att det äe världens finaste ras. Alltså :love::love:

Är så nöjd med att ha en hos mig på deltid. Hoppas det får fortsätta så längre än planerat (egentligen skulle ägarna bara ha hjälp till mitten av oktober).
 
Igår fick en överlycklig hund åka traktor med husse.
Den hunden älskar ljudet av dieselmotorer. Om man startar båtmotorerna med luckorna öppna är han där direkt .
Han gillar meka öht. Det räcker med att husse tar i ett verktyg så har han en hund vid sidan. Ibland blir det lite problematiskt då vovve gärna ska ha nosen där husse jobbar :rofl:
Vi hade en liten höna förut som var tokig i traktorn. Man fick ha ordentlig koll på var hon var, men hon var duktig nog att gå undan. Hon kunde ligga och sola ensam i skopan. Det där med flock var inte så himla viktigt, hon hängde hellre i garaget med styvpappan min. Gick ofta i sin egna lilla värld, märkte många gånger inte ens att hela flocken gått någon annanstans utan sysselsatte sig med sin plätt, blev sen förvånad när hon märkte att hon var själv men fortsatte sen med sitt eget. Om alla hönsen trängde ihop sig i det ena hönshuset ngn kväll kunde man hitta henne ensam i det andra. Vi sa hela tiden att hon skulle bli tagen av räv eller rovfågel och en dag var hon bara borta. :( Fina Lina. Det var en väldigt speciell liten höna.
 
Hur går det för din systers hund @linnsan

Veterinären tror på antingen njursten, inflammation i urinblåsan eller tumör.. hoppas på de två förstnämnda :(

Han var visst lite piggare och dom har inte sett honom ramla men han kissar var som helst och när som helst.. det bara rinner ur honom oavsett om de undersöker honom eller om han ligger/sitter..
Usch lilla gubben :cry:
 
Bokat tid till Pu i vårt nya hundsim som öppnar i stan :) ! Passande nog vann jag ett presentkort på ett simtillfälle med instruktör senaste gången jag var och tävlade :up:

Tycker Pu om att simma i bassängen kommer jag köpa ett simkörkort och så simma henne under höst/vinterperioden när det är för kallt att simma ute, ett jättebra komplement i träningen :)
 
Gripa gillar tofsar :angel::D

22007954_1480695132016444_6774658524872869527_n.jpg



Jaaa jag skrattar som en idiot för det såg så dumt ut när hon vara höll i den så länge :D en bra stund innan jag började filma
 
Har syrrans amstaff Akillez på besök ikväll medans hon är på akuten med min mamma. Mamma hade kastad leksak till Akillez och hennes herdehund när dem rök ihop, och istället för att dra isär hundarna så försökte hon ta leksaken och lyckades få in tummen i käften på hunden. Såå halva tummen rök av :eek::meh: Den kunde inte sättas på igen så hon är i Helsingborg nu för att sy ihop den återstående tummen.

Nu springer jag efter hunden och försöker uppfostra honom i hur man umgås med katterna :cautious:
 
Har syrrans amstaff Akillez på besök ikväll medans hon är på akuten med min mamma. Mamma hade kastad leksak till Akillez och hennes herdehund när dem rök ihop, och istället för att dra isär hundarna så försökte hon ta leksaken och lyckades få in tummen i käften på hunden. Såå halva tummen rök av :eek::meh: Den kunde inte sättas på igen så hon är i Helsingborg nu för att sy ihop den återstående tummen.

Nu springer jag efter hunden och försöker uppfostra honom i hur man umgås med katterna :cautious:
Jösses vilket kaos :crazy: Hoppas det går bra för din mamma.
 
Någon som har några bra idéer på hur man får fotpositionen längre bak? Gripa har börjat glida fram mer och mer och jag ser ingen direkt skillnad om jag har extern belöning bakom och jag kastar alltid leksaken bakåt..

Backa bandet och hjälpa med handen igen?
 
Har syrrans amstaff Akillez på besök ikväll medans hon är på akuten med min mamma. Mamma hade kastad leksak till Akillez och hennes herdehund när dem rök ihop, och istället för att dra isär hundarna så försökte hon ta leksaken och lyckades få in tummen i käften på hunden. Såå halva tummen rök av :eek::meh: Den kunde inte sättas på igen så hon är i Helsingborg nu för att sy ihop den återstående tummen.

Nu springer jag efter hunden och försöker uppfostra honom i hur man umgås med katterna :cautious:

Aj aj :crazy:
 
Någon som har några bra idéer på hur man får fotpositionen längre bak? Gripa har börjat glida fram mer och mer och jag ser ingen direkt skillnad om jag har extern belöning bakom och jag kastar alltid leksaken bakåt..

Backa bandet och hjälpa med handen igen?

En kombination kanske av att backa bandet som du skrev och att alltid belöna bakom.
Jag fick tipset att lära Wissla gå på kampbelöningen som jag höll i min högra hand bakom min rygg. Hon går alltså runt bakom mej på mitt frikommando.
Det har hjälpt oss något enormt och fortfarande det sättet jag belönar med kamp på oftast!
 
Jaha. Jag har separationsångest från @Migo s valpar. Är väldigt kär i lilla aloy, hur ska jag ÖVERLEVA att hon flyttar???
De börjar göra så jävla ont nu så jag funderar på hur smart det är att ha dem på toa. Det är som värsta prövningen att gå på toa på natten!

Aloy är fantastisk, och jag kan nog smygfota henne (också) på valpträffarna så du får stilla din abstinens ;)
 
De börjar göra så jävla ont nu så jag funderar på hur smart det är att ha dem på toa. Det är som värsta prövningen att gå på toa på natten!

Aloy är fantastisk, och jag kan nog smygfota henne (också) på valpträffarna så du får stilla din abstinens ;)
:rofl:
 
En kombination kanske av att backa bandet som du skrev och att alltid belöna bakom.
Jag fick tipset att lära Wissla gå på kampbelöningen som jag höll i min högra hand bakom min rygg. Hon går alltså runt bakom mej på mitt frikommando.
Det har hjälpt oss något enormt och fortfarande det sättet jag belönar med kamp på oftast!

Ja jag tror också på det :up: Får testa och se helt enkelt :D
 
Någon som har några bra idéer på hur man får fotpositionen längre bak? Gripa har börjat glida fram mer och mer och jag ser ingen direkt skillnad om jag har extern belöning bakom och jag kastar alltid leksaken bakåt..

Backa bandet och hjälpa med handen igen?

Borja fot gaendet med att ta ett eller tva steg bakat. Tala sedan om (Hoppsan, det ser inte bra ut) nar hunden inte gor ratt och berom (Braaaa) nar den gar ratt. Samt, som TantAgda sa, belona bakom. Ett satt att gora som TantAgda, men man kan fa negativa foljder av det, och da finns andra satt.
Om du belondar med godis i handen, locka hunden att snurra (ut fran dig) och mata bakom. Eller om hunden klarar en extern beloning, satt ut en skal med belodningen/bollen/kamp stocken sa att nar du ger frikomandot ar det bakom hunden.
Sjalv anvander jag det forsta (borjar med ett steg bakat, da satter de sig inte for langt fram) och det sista med extern beloning. Funkar jatte bra och om hunden kryper fram medan vi gar sa sager jag "Nope" och saktar in eller backar ...
Dessutom jobbar jag mycket med att hunden ska "hitta vanster ben" och komma in ratt bade nar jag star still och gar.

Oh, och nar hunden borjar krypa frammat vand tvart at vanster sa den maste backa undan snabbt. Ingen tillsagelse, bara tvarvand. Det funkar oftast jatte bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
906
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 280
Senast: zassoo
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
328
Senast: AraSlei
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp