Förvånansvärt dålig?

Emtherlia

Trådstartare
Som motsats till tråden "Din oanade talang?" Vad är du förvånansvärt dålig på? Vilka icke-talanger har du?
 
Jag är löjligt dålig på att gissa avstånd, för mig kan 1 meter lika gärna vara 5 meter. När ridläraren säger hur stor volt vi ska göra måste jag alltid titta på någon annan för att få till rätt storlek:D
 
Som motsats till tråden "Din oanade talang?" Vad är du förvånansvärt dålig på? Vilka icke-talanger har du?


Har INGET tålamod med plast detaljer på bilar ex dörr fack. Står ofta i vägen o funderar på något och blir fort trött av alla intryck i stor staden. Avskyr affärer med mat, kläder osv Vara tjejig är jag hel kass på :)
Med vänlig hälsning
Pudlan
 
Tålamod. Suger på tålamod, blir i bästa fall irriterad, i värsta fall bränner det till i magen och jag blir förbannad. Men det är inget som drabbar omgivningen som tur är ;)

Det kan även vara grejer som jag tycker är kul att göra, om det är lugnare aktiviteter sas, sånt man ska pilla med. Helt plötsligt så tröttnar jag och är bara så färdig! På sekunden och helt utan förvarning.
 
Som motsats till tråden "Din oanade talang?" Vad är du förvånansvärt dålig på? Vilka icke-talanger har du?

Planera. Jag är en organisatorisk katastrof. Jag vet att somliga hävdar motsatsen, men det är för att jag är så bra på att täcka upp för det.

Jag är grymt fascinerad över människor är bra på att planera. Jag lyssnade på en intervju igår där intervjupersonen frågan hur hen planerade sin arbetstillvaro långsiktigt när varje vecka såg olika ut. Intervjupersonen svarade att hen gjorde regelbundna grovplaneringar och satte sig sedan ner varje söndag eftermiddag och planerade när hen visste hur veckan skulle se ut. Jag börjar fundera på om alla gör så utom jag?
 
Sedan har jag uselt lokalsinne. Så länge jag tänker på var jag går någonstans så brukar jag hitta och med karta så är det oftast en baggis. Men i övrigt har jag ingen känsla för väderstreck eller vilket håll som är hemåt.
 
Jag är så otroligt dålig på att känna igen folk. Kan sätta mig och prata med en vilt främmande person i tron att det nog är någon jag känner, samt låta bli att hälsa på folk som jag "inte har en aning om vilka de är" och så är det någon bekant. Är däremot skitbra på att minnas namn, men det har ju inget större värde när man ändå inte kan koppla ihop det med ett utseende...
 
Sedan har jag uselt lokalsinne. Så länge jag tänker på var jag går någonstans så brukar jag hitta och med karta så är det oftast en baggis. Men i övrigt har jag ingen känsla för väderstreck eller vilket håll som är hemåt.

Samma här! Och det värsta är att jag TROR att jag vet fastän erfarenheten borde ha lärt mig att det verkligen inte är sannolikt att jag har en aning om var jag är.
 
Jag är dålig på några flera saker.

Till exempel är jag en sopa på att städa - jag kan verkligen inte göra så att det ser prydligt ut. Dammsuga och sånt kan jag, men just plockandet är jag sämst på.

Jag är också dålig på att slutföra saker. Jag kan start ett projekt med liv och lust och sen är det jättesvårt för mig att slutföra
 
Jag är riktigt dålig på matte och siffror. Har jag ingen miniräknare när jag är på reashopping så ringer jag jag en - min man. Jag fattar inte hur han får ihop allt? :confused:
Jag kan rabbla upp allt i ett kör och så vet han vad det ska kosta, även om det på ett plagg är 23% rabatt, 37% på ett annat och 62% på det tredje. Hur fixar man det på huvudräkning :crazy: Jag shoppar dock bra på 50% rea :D

Sen kan jag inte hålla tider, världens tidsoptimist.

Tålamod har jag inget men ibland är jag duktig på att dölja det.
 
Mitt lokalsinne är verkligen anmärkningsvärt dåligt, delvis på grund av att jag är lättstressad i nya miljöer och inte lägger märke till min omgivning tillräckligt mycket för att kunna orientera mig. Att besöka ett nytt köpcentrum.... inte min bästa gren.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag insåg ,efter ett besök hos kompis med mysig altan, att anledningen till att jag inte är så ofta på altanen nog beror på att den...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: Luff
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 676
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 777
Senast: bettysmatte
·
Kultur Vi ska stanna till i Wien under vår tågluff i maj och jag skulle gärna vilja besöka Spanska Ridskolan, men är det försvarbart? Jag är...
2
Svar
20
· Visningar
1 953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp