Fototråd nr.5

lisa412

Trådstartare
Tycker det är dags att dra igång en ny fototråd, eller vad tycker ni? :)

Kommentera gärna bilderna. Personligen vill jag höra både positiv och negativ kritik.

---------------------------------------------


Börjar väl jag då. Den här bilden är från när ridskolehästarna släpptes på bete. Jag gillar bilden men jag kan inte riktigt bestämma vilken redigering jag gillar bäst.. Vad tycker ni?

fluxan_51c00ea2ddf2b305eacfb054.jpg


flux_51cc04749606ee0cd9e81550.jpg
 
Sv: Fototråd nr.5

Väldigt snygga båda bilderna, men personligen skulle jag säga den översta!:) Tycker om skarpa bilder med kontrast överlag.:)
 
Sv: Fototråd nr.5

Jag gillar nog den översta bäst, tycker den andra känns lite väl gul? Mysig bild annars, synd bara att de måste ha grimma och flyveil :p
 
Sv: Fototråd nr.5

Jag har inte fotat alls mycket i år, men jag kan bjuda på en äldre bild bara för att det är kul med mycket bilder i tråden :D

dsc_0007.jpg

Fotad med Nikon D3100 och objektivet är ett Nikkor 35 mm/f 1.8
 
Sv: Fototråd nr.5

Jag gillar den översta bäst! Är en sucker för kontraster, och den översta bildens redigering gav lite 3D-effekt tycker jag!

Zassoo: Jättefin bild, motivet är sjukt vackert :love:
 
Sv: Fototråd nr.5

Ja, det är fruktansvärt vackert där! (Thunersee vid Interlaken, Schweiz). Tyvärr gör inte bilden vattnet rättvisa, det var alldeles turkost och jättehäftigt! Kan skymtas litegrann längst bort.

Bilden med datorn är jättesnygg, ser nästan ut som en produktbild! Gillar att den är jämn och liksom lugn i färgerna.
 
Sv: Fototråd nr.5

Åh vad synd, det går inte att efterbehandla bilden så att man får fram "rättvisan" lite grann? Det blir ju lätt så med foton att tonerna blir mattare än ens ögon ser (därför gillar jag kontraster, haha :p)

Tack! Jag blev positivt överraskad med den bilden när jag såg den i datorn. Gillar den mycket!
 
Sv: Fototråd nr.5

Jag har försökt... :p Originalet har mycket gråare färger. Jag är inte jätteduktig på photoshop så någon annan skulle säkert kunna fixa det bättre! :)
 
Sv: Fototråd nr.5

Nu kan jag tyvärr inte ta åt mig äran för att ha tagit det här fotot, men jag är åtminstone själv med på det. :P Det är från ett skådespel som vi hade under en medeltidsdag för ett tag sedan.. :)
996181_10201457458743504_1685984005_n.jpg
 
Sv: Fototråd nr.5

Lisa: Ja, jag garvad ihjäl mig när jag fick syn på bilden i kameran sen :p

Got2Be: Tack! :D

KL

En bild från idag :)

dsc_0068_51cd81209606ee063e3e1ec8.jpg
 
Sv: Fototråd nr.5

Tar mer än gärna emot tankar om fotot jag la ut! :) Skulle vara hemskt roligt att få höra vad ni tycker, bara tankar, synpunkter lr känslor som kommer upp när ni ser det. 8)
Gillar själv bilden skarpt, tycker att det fångar hela situationen på en bild, berättelsen om Ungmön Maria som är trolovad med sin älskade Olof, men även den grymme fogden Torkel(bilden) har ett gott öga för Maria, en kungens man som inte har allt för goda avsikter. På bilden har jag nyss blivit bortrövad(slängd upp på axeln och bortburen mot skogen.) Som amatörskådespelare blir man också allt lite stolt..^^
Filmer finns att se på Yutube f.ö!.. 8)
 
Sv: Fototråd nr.5

Jag skulle vilja se en blandning av dina två redigeringar. Den första är för hårt redigerat i min smak, och den andra ser för mjäkig och urvattnad ut (och jag är svårflirtad ;) )

Och för att bidra med lite eget:
137190705830398100_resized.jpg

137190971936254800_resized.jpg

137190630524164900_resized.jpg

137190634624898500_resized.jpg

(måste få ordning på mina gallerier, just nu drar dom ner kvaliteten på mina bilder vilket jag inte gillar)
 
Sv: Fototråd nr.5

Visst kan jag bidra med lite tankar. Är ganska analyserande av mig, ska tilläggas i förväg.
Vid första anblick känns bilden dramatisk. Varför är mannen arg och vad ska han göra med kvinnan, är en fråga som dyker upp. Vid närmare beskådning syns handskarna de andra killarna har på sig, och där dör bilden tyvärr ganska mycket för mig. Plötsligt känns den inte det minsta äkta längre. Den tredje personen från vänster ser mest ut att stå och vila/sova/vara uttråkad, medan den fjärde har fullt fokus åt ett annat håll - om nu man nr 1 ser så arg ut borde något vara på gång och dom borde vara involverade i det. Historien som bilden berättar blir liksom osammanhängande och ologisk. Hade dom bara bytt ut handskarna och sett mer engagerade ut så hade bilden gett en annan känsla och en sammanhängande historia.
 
Sv: Fototråd nr.5

Tack för en bra analys! Haha, ja de där soldaterna till höger skulle vi ev. kunna klippa bort..(a) ;) Killarna till höger var helt enkelt mindre arrangerade i skådespelet/lite ovana och unga,(var ju första gången "on stage" för de flesta av oss) så de drog möjligen ner trovärdigheten i spelet något. MEN, skådespelet var också en drama/komik, så det låg faktiskt lite i deras roll att vara "den grymme fogdens" lata, okunniga soldater. Man nr.1 har just upptäckt att "min" trolovade närmar sig och utmanar honom till strid, så därav den arga blicken.
Superkul att få höra din analys av det hela!

Dina egna bilder är f.ö grymt fina! Ljuset på bild nr 3 tycker jag är fantastiskt, och de två första ser som tagna ut frn en tidning.:)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 077
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 819
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 770
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp