Bukefalos 28 år!

Fototråd nr.5

Sv: Fototråd nr.5

Det blev faktiskt en till som var fin. :) De kan vara trevliga att ha tillsammans, kanske med en tredje bild i samma stil...

1009820_10151556330660163_181819017_n.jpg


Och den här gynnaren sprang jag på idag, kände viss sorg att jag inte beställt nåt nytt objektiv ännu... ;) Den var så seg så jag hade kunnat ta hur många macrobilder som helst.
21441_10151557053760163_1587458621_n.jpg


IMG_6760_zpsead54359.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Fototråd nr.5

Jag fick en rekommendation på ett tamron 90mm 2.8 av fotonörden bredvid mig, om det är så att du vill ha ett snäppet billigare objektiv som ger bra bildkvalitet. Det är typ det objektivet som används mest hemma hos oss :)
 
Sv: Fototråd nr.5

Tack för tipset. :) Ungefär samma prisklass som det 100mm från Canon jag varit inne på, Tamron var några hundralappar dyrare.

Det är så SJUKT SVÅRT att välja!!
Jag tror att en telezoom och ett fast objektiv med macro är nåt som hör hemma i min kameraväska. Men att det ska finnas så rackarns många av alla sorter..! Just nu velar jag mellan 50, 60 eller 100mm och försöker klura ut vad jag vill ha det till egentligen.
 
Sv: Fototråd nr.5

Så vacker med ljusstrimman!

LindgrenV - fina bilder, särskilt måsen när den går mot kameran :)
 
Sv: Fototråd nr.5

Tack så jättemycket! När jag fixade till den bilden började "moves like jagger" spela på spotify, kunde inte låta bli att skratta lite då :p Så måsbilden där han går har fått ett namn :D
 
Sv: Fototråd nr.5

Tack så jättemycket! Den där båten var sjukt mäktig! Verkligen superstor! Är glad att jag hade vidvinkelobjektivet så att jag kunde få med hela på en bild!

Parat: Tack! Är faktiskt rätt nöjd över bilderna från denna omgång :)

Got2Be: Det var rätt mäktigt att vara där också kan jag säga! Naturen är ett fascinerande fenomen!
 
Sv: Fototråd nr.5

Sååå fina bilder LV!

Det roliga är, jag trodde lilla pippin på bryggan och småhusen tagna framifrån var samma bild :D
De va först när jag kopierade in länken här och skulle berömma dig för den som jag såg att det var två olika xD
Men väldigt fina bilder hursom!
 
Sv: Fototråd nr.5

KL.

I morse önskade jag att jag hade kameran med när jag cyklade till jobbet...
Luleå 06.30:

999994_10151504410326841_1073313359_n.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 526
Senast: Whoever
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
366
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 493
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp