Fråga ang klubbtävling.....

Arabizar

Trådstartare
En väninna ska rida min och sin egen häst på en klubbtävling(dressyr),nu till frågan...
får annan ryttare än den som ska tävla värma upp/rida fram???
blir lite tajt om tid annars då hon ska rida 2st.
tacksam för svar :)
/Arabizar
 
Sv: Fråga ang klubbtävling.....

Det är jag ganska säker på att man inte får. Du får leda hästen och värma upp så men du får inte rida den. Vad jag fått lära mig i alla fall!
 
Sv: Fråga ang klubbtävling.....

Ingen annan än den tävlande får rida hästen på framridningen, däremot går det bra att leda hästen, så brukar mina medhjälpare göra när jag tävlat 2 hästar
 
Sv: Fråga ang klubbtävling.....

de e väl upp till klubben å bestämma
 
Sv: Fråga ang klubbtävling.....

Det är väl upp till klubben.,

Vad jag vet så får en annan ryttare rida fram hästen.
Iallafall är det så på ponnytävlingar, under förutsättningar att ryttaren är under 18 resp 13.
 
Sv: Fråga ang klubbtävling.....

i dressyr får man inte ha nån annan som rider fram hästen, däremot får man de i hoppning
 
Sv: Fråga ang klubbtävling.....

ok,tack för svaren :bow: det blir till och leda runt kusen då :D
mvh Arabizar
 
Sv: Fråga ang klubbtävling.....

På klubbtävling kan klubben sätta egna regler. Hör med dem vad som gäller. Vissa kör efter TR, medan andra som ser det mest som ett övningstillfälle lättar på en hel del regler!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 221
Senast: Fiorano
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 442
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 557
Senast: fio
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 124
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp