fråga om landsnummer

Con

Trådstartare
Om jag från ett norskt mobilnummer skickar ett SMS till ett annat norskt mobilnummer när jag befinner mig i Sverige - måste jag då lägga till (norskt) landsnummer för att SMS:et ska komma fram?

Har försökt googla men har bara blivit mer förvirrad. Om någon vänlig själ kunde hjälpa mig vore jag evigt tacksam!
 
Sv: fråga om landsnummer

Du ska väl ange landsnumret där den andra befinner sig? Det vill säga +47 i ditt fall. När jag är utomlands och ringer till Sverige skriver jag +46 innan, oavsett vilket land jag befinner mig i.

Eller befinner sig "ett annat norskt nummer" också i Sverige?
 
Sv: fråga om landsnummer

Nej, inte där den andra befinner sig? Där den andra är reggad oavsett var den befinner sig? Om jag är utomlands når alla mig fortfarande på +46 eftersom mitt nummer är svenskt?

Con, jag skulle skicka med landsnummer, det är ju bara att spara om numret med landsnummer, du kan ju skicka med landsnummer även när båda telefoner är i Norge igen också. :)

Edit: iof har det nu gått 8 h sedan du frågade, du kanske redan messat. :D
 
Sv: fråga om landsnummer

Tack för svar båda två!

Mammas:
Haha, jag hade faktiskt redan messat (utan landsnummer) när frågan ställdes och var nyfiken på om det kommit fram. Ville kunna göra en korrekt tolkning av avsaknaden av svar utan att fråga (den eventuella) mottagaren :angel:
 
Sv: fråga om landsnummer

Om jag ringer till någon med svenskt nummer från min svenska mobil när jag är i Norge så kommer jag inte fram om jag inte lagrat numret med +46 framför. Har hänt ganska många ggr, lika irriterande varje gång. :p

Så ja, man måste tydligen det.
 
Sv: fråga om landsnummer

Du måste sätta landsnummer före om du är utomlands, ja. :) Dock spelar det ju ingen roll vart mottagaren befinner sig utan +47 till ett norskt nummer, även om den personen skulle befinna sig någon annanstans än i Norge. Så du lär inte få något svar om du inte skickat ett nytt, med landsnumret. ;)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
888
Senast: Ramona
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 138
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 176
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp