Bukefalos 28 år!

Framgångstråden/positiva tråden vol. 2

Totola

Trådstartare
Nu tycker jag det är för lite positiva trådar igen! :p

I den här tråden så skriver vi om våra framgångar i hästeriet, stora som små. Eller om ni helt enkelt har något roligt eller positivt att dela med er av! Gärna bilder. :banana:
Bort med självkritiken och pressen, och fram med glädjen över att ha häst!
 
Sv: Framgångstråden/positiva tråden vol. 2

Woho, bra tråd!!:)

Jag har bara haft min första häst i en månad, har dock känt och ridit honom mycket längre än så. Han är helt underbar för det mesta, men han har lite egna idéer:p

Det vi hittills har lyckats över förväntan med är:
- att komma överens om vem som bestämmer. Eller rättare sagt; att JAG bestämmer. Han testar lite då och då men börjar inse att det faktiskt är enklare att gå bakom mig än att bråka, att uppsittningarna går snabbare om han står still, att jag sitter kvar trots att han blir "rädd" osv:devil:

- han har äntligen börjat dricka ur vattenkoppen! Jag försökte ALLT; morötter och äpplen i koppen som skulle locka honom till att iaf undersöka den (slutade med att han flög i taket varje gång han kom åt så vattnet började spruta), blanda betfor som han älskar men den ville han inte ens äta då, fylla upp koppen helt, tömma den, visa hur den funkar, ställt honom bredvid hästar så att han fått se hur han ska göra... Och så igår, äntligen, bara traskade han in i boxen och började dricka ur vattenkoppen som om det var det mest naturliga i hela världen! Jag höll på att börja gråta, blev så stolt över honom (jättetöntigt, jag vet, men han är ju min första fina ponny och jag har verkligen försökt):love: Inget mer hinksläpande för mig!

- han går i mycket bättre form och jag rider honom bättre nu.

- jag tycker inte längre att det är ett dugg obehagligt att rida ut på honom och låta honom springa på. Han har skenat med mig några gånger tidigare och jag har åkt av med (täta) jämna mellanrum:angel: Men vi har fått bättre kontakt och jag trivs med hela situationen så en avramling hit eller dit spelar inte så stor roll. Är mer orolig för honom om han skenar iväg...

Det går bättre och bättre för varje dag och jag ÄLSKAR att ha egen häst:banana:
 
Sv: Framgångstråden/positiva tråden vol. 2

Bra tråd!:d Idag är jag riktigt nöjd med båda mina hästar! Unghästen har äntligen börjat lugna sig lite och blivit riktigt fin i dressyren! (Hon visste inte vad gå i form va när vi köpte henne) Ponnyn har äntligen hittat livsglädjen igen o tycker de är kul att bli riden vilket vi har kämpat med i snart 4år:) Känns mycket lovande för kommande tävlingssäsong:D
 
Sv: Framgångstråden/positiva tråden vol. 2

Har sedan ett avbrott från jobbet p g a studier kommit tillbaka till mitt jobb igen och nu kommit fram till att jag är redo för att pröva på livet som fodervärd! Ser sjukt fram emot detta!
Såå nu har letandet börjat! Önska mig lycka till! :D
 
Sv: Framgångstråden/positiva tråden vol. 2

Oj, stora framsteg för att bara ha gått en månad! Kul! :)


Jessanpersan: Måste kännas väldigt bra att ha fått till attitydsförändringen till slut, efter så många år! Tycker det är lätt hänt också att man blir hemmablind efter en längre tid och inte märker dom små förbättringarna, tills en dag när man plötsligt upptäcker vilken skillnad det blivit! :idea:

HallonDoft:
Spännande! Lycka till! :banana:
Har du redan klart med vilken häst det blir?
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 651
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: kma
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 871
Senast: fejko
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp