Bukefalos 28 år!

Freejump soft up pro eller kwick out eller något annat tips?

PonnyMajsan

Trådstartare
Freejump soft up pro eller kwick out? Vilka tycker ni bäst om? Eller finns det andra bra säkerhetstigbyglar? Gummisnodd stigbygeln verkar inte vara så säker. Min kompis hoppade en häst med såna stigbyglar och fastnade när hon flög av.
 
Sv: Freejump soft up pro eller kwick out eller något annat tips?

Jag älskar mina Soft Up Pro. De är snygga, lätta att hålla rena, håller sig på plats i sadlen när man rider. Lätta att plocka va när man inten rider (går ju inte att hänga upp dem, ändå minuset!!)

Nu när vi haft vinter har jag haft mina otympliga vinterskor, men funkat perfekt att rida med dem oxå :)

// Niikon92
 
Sv: Freejump soft up pro eller kwick out eller något annat tips?

Lite OT, men jag har funderat lite på Kwik Out; är det inte lite farligt med delen/"pinnen" som fälls ut åt sidan? Om man går omkull; kan den inte t ex sticka hästen i magen el dyl om man har otur?
 
Sv: Freejump soft up pro eller kwick out eller något annat tips?

Jag har Kwikout, och tycker att de fungerar jättebra att rida i, och att ramla av med... de fäller ut snabbt och smidigt. Enda nackdelen är att de kan gnissla lite om man inte smörjer de rörliga delarna regelbundet (någon gång/år).
 
Sv: Freejump soft up pro eller kwick out eller något annat tips?

Kör lättmetall eller plast. Hatar SoftUp, som att rida med två tegelstenar.
 
Sv: Freejump soft up pro eller kwick out eller något annat tips?

Finns det några bra säkerhetstigbyglar i plast?
 
Sv: Freejump soft up pro eller kwick out eller något annat tips?

Finns det några bra säkerhetstigbyglar i plast?

014.jpg


http://www.horseheavensaddlery.co.uk/search.asp?prod_id=454&search=stirrups&offset=&grpid=454
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 307
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 341
Senast: geting
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: ufot
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 526
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp