Funderingar om Kokbok utan bilder

Nej det skulle jag nog inte göra. Är inte så förtjust i matlagning överhuvudtaget så behöver bilder för att få motivation att laga något. När jag flyttade hemifrån fick jag en tunn liten bok som hette något i stil med studenternas kokbok, den hade inga bilder och det funkade utmärkt, det var dock inte matlagning på någon särskilt hög nivå :p
 
Är det en grundkokbok med mycket fakta är det ok utan bilder/med tecknade bilder. Böcker där recept är själva boken så nej. Jag köper endast kok och bakböcker för att det finns inspirerande bilder. Speciellt bakböcker med fin framsidebild... Eller om det står choklad på den. Haha.
 
Nej jag skulle inte köpa en kokbok utan bilder, finns liksom ingen anledning som jag ser det. Jag vill bli inspirerad av kokboken helt enkelt. Det ges ju ut i snitt en kokbok om dagen i Sverige och då finns det gott om kokböcker att välja på så att välja en utan bilder skulle inte falla mig in.
 
@sussisus
Skulle inte köpa en kokbok utan bilder överhuvudtaget. Sen googlar jag mest recept nu för tiden. Har ett ex antal kokböcker hemma. Dom används nästintill aldrig.
 
Jag har en kokbok utan bilder på maten, "Koktjänstreglemente för försvarsmakten" och den är helt perfekt då recepten har mått för 1-10-100 personer. Perfekt för ett 1-personershushåll.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp