Gå mot strömmen - bildtråd!

steve

Trådstartare
Kan inte all ni som vågar "gå mot strömmen" med era hästar inspirera oss andra! Jag tänker på en fjordhäst på galoppbanan, en islandshäst på hopptävling, en shettis på dressyrbanan eller ett halvblod framför sulkyn! Knäpp hål på alla fördomar och visa att alla hästar kan göra allt (mer eller mindre bra givetsvis..;))
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Åååå, vilken kanon tråd!
:bump:
Jag harvar paddocken med mitt halvblods sto ;)
Hon e stark som en oxe och älskar att jobba hårt!
Ska ta en bild och slänga in
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Åh vad roligt med den här tråden :) Passar mig och kusen, dock är hon för ung för att börja med men tanken är att hon ska bli ridhäst, träna dressyr mm, kan tilläggas att hon är en ardenner ;)
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Min hovslagare kör distans på sina ardenrar (heter ardenner så i plural??) Det tycker jag är lite häftigt.
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Hej!

Funkar en arabhäst i sjukhage?? Hon har varit konvalescent i snart 1 år...

/Lavinia
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

hoppfint.gif


kvhopp5l.jpg


trail8.jpg


Islänningar som försöker leva upp till mattes vilja att lära sig hoppa. Den nedersta bilden är från en islandshästtävling i Trail. Jag var den enda av 11ekipage som valde att hoppa(det "lättare"alternativet var trava över bommar). Det säger iaf lite om hoppintresset i vår insnöade lilla värld ;)

Kul är det iaf, även om gångarterna ställer till det emellanåt.
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Kom på några till. Trickträning kan ju passa alla raser, men vi får väl knäppa hål på myten att man inte kan lära gamla hundar sitta iaf...

fribugahalv.jpg


Vi kan ju passa på att ta hål på myten om att islandshästryttare inte bryr sig om hur de ser ut på hästryggen...
frigalopp3.jpg

Det måste matchas, även när man bara flängrider utan styre ;)

Och även islandshästar kan få benen lindade inför ett dressyrpass
rodtrav1.jpg


mmadsnoggtlt1.gif


andifin3.gif

(o se, även en islandshäst kan ha pullarträns!)
 
Senast ändrad:
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Jag har inga bilder att visa men jag och mina islänningar kör dressyrträning för helt vanliga dressyrtränare. I övrigt så är de piffade, blingade och matchade :) Den ena hoppar dessutom, och ganska bra dessutom, en kung på att taxera är hon också (i värsta fall kan ju ett töltsteg underlätta om taxering går på tok ;) )
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Känner en som hoppar sin ardenner på hela 130 cm enkel hinder och bana på 115 cm! Hon rider även dressyr på henne. Hon är utbildad LA i dressyr och fortsätter uppåt :). Hon har även placeringar i både dressyr och hoppning.

Sitter vid mobilen nu så kan inte fixa bild. Har en bild från för några år sen (kanske 3-4 år sen?) när hon hoppar 1m som ja vill visa :)
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Åh ger mig lite inspiration :) tänkte försöka hoppa lite med min ardenner, får se vad hon tycker om det ;) när det är dags..
Men med en matte som har tävlat mycket i hoppning så kliar det i hoppververna ibland, kan nog inte låta bli att hoppa lite med henne
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Hon hoppar ju inte den höjden varje dag ;). När hon var som mest aktiv tror jag dom tränade på den höjden en dag varannan vecka. Hon är dessutom den mindre typen av ardenner. Så hon väger nog inte jätte mycket mer än ett stort halvblod som hoppar minst 140cm minst en gång i veckan som tävlings hästarna gör. Men nu har hon haft föl så hon har fått vila ett tag och är under igång sättning nu.
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Har tyvärr inga bilder ..
Men värt att berätta i sammanhanget är att jag "vallade" kvigor med min älskade gamla islänning RIP .....
Situationstecknen kommer sej av att vi inte vallade i betydande bemärkelse ,
utan de gick i flock efter oss :laugh:
Detta var för att han var deras flockledare i hagen :D
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Jag började med inridningen tidigt.

Jag står på mina egna ben och lägger ingen vikt alls på fölet!
Så att ni inte tror att jag är hur elak som helst.
JagochAnkan076.jpg


Skämt åsido...
Men jag har alltid hanterat min islandshäst väldigt mycket. Både som föl och som unghäst.
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Ja, hon var verkligen söt som föl. Men det är ju fem år sedan. Fast hon är fortfarande fin.
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

jobbade i galoppstall där en av hästägarna tog hem sina hästar på lågsäsongen och höll igång dem själv, den ena fick även hjälpa till att valla hem förrymda ungtjurar... meer än en gång och kom sen tillbaka i träning hos oss, en helt underbar ride!!!!:love:

för tillfället håller jag på att köra in mitt 19åriga arabsto!
har tidigare dragit hem småvirke från skogen som blev bommar på ridbanan, men då uppsuttet i westernsadel...;)
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

*kl*
Väldigt lite bilder i den här bildtråden... ;)

Inte min häst, men jag som har fotograferat i alla fall. Halvblod framför maraton-vagn.
6cjnipnc3
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 697
Senast: Shixle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 606
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 790
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
488
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp