Bukefalos 28 år!

Gängbråk i Malmö

För att det ALDRIG kan vara rätt att hat, förfölja och förgöra andra människor beroende på deras ras, kön osv. ALDRIG.
Och har det någonsin ansetts rätt så får vi väl för helsike utvecklas, inte backa i utveckling...
Nej, jag anser inte att det är rätt, men jag vidhåller andras rätt att ha sina egna åsikter. Ta debatten istället för att försöka förbjuda, störa ut och överrösta.
En skicklig retoriker kan smula sönder deras unkna argument och visa att kejsaren är naken.
 
Vi har åsiktsfrihet, religionsfrihet här i landet. Och så länge du inte bryter lagar gällande exempelvis hets mot folkgrupp så ...
Dessutom, vad de framför idag, det är inte så olikt det socialdemokraterna framförde en gång i tiden....
Och om de nu skulle bryta mot någon lag under mötet, så är det inte några motdemonstranters sak att ställa dem till svars, eller att hindra dem från att fortsätta bryta mot lagar. Eftersom vi nu bor i vad vi kallar en rättsstat, så är det polisen som ska ta hand om det, samt rättsväsendet som ska se till att de straffas.
 
En skicklig retoriker kan smula sönder deras unkna argument och visa att kejsaren är naken.
SD-flanken älskar att svänga sig med statistik, och vrida och vända på den till sin fördel. Gärna glömma bort nån detalj här och där.
Att vara bättre påläst, och påvisa var bristerna i deras resonemang är är betydligt mer demokrati, betydligt mer effektivt än att leka kontraproduktiva kravaller under deras möten.
 
Jag skrev ju det högre upp: "Gårdagens åsikt är "fel" idag, de kanske borde straffas för tankebrott?"
Det som en gång ansågs som "rätt" åsikt är "fel" idag.
Min undran är mest v e m som ska peka och säga "Du har rätt åsikter, men du där tänker fel"
Därför är det bäst att inte gå den vägen överhuvudtaget..
 
Återigen så angriper grupper våra demokratiska principer, och jag menar inte dem som i god ordning med plakat demonstrerade mot Svenskarnas Parti:s val möte. Nej jag menar det svartklädda, maskerade packet som angrep polisen i sina försök att stoppa en annan åsiktsinriktnings valmöte.

Detta pack står på samma nivå som de skitstövlar som angrep en manifestation mot rasism.
Att med våld försöka skada är lågt, att med våld försöka stoppa åsiktsyttringar i samband med val är lägre. I politiskt hänseende är detta så lågt man kan komma.
SD kommer att vara det parti som ökar mest i årets val...
 
Varför är det värt kritik? De har ju isf lika stor rätt att uttrycka sin åsikt som SvP har att hålla torgmöte?
Man kan ju inte tro att man ska få stå oemotsagd bara för att vi har åsiktsfrihet.

Vad Trix vill säga mig greppar jag inte. Nåväl. Vi har helt enkelt olika åsikt i frågan. Jag anser att man visst kan införa hårdare lagar kring hets mot folkgrupp t.ex
Däremot är jag helt med på att våld aldrig är ok, inte av någon sida.
Återigen, vi har åsiktsfrihet här i landet. det innebär att du har RÄTT att hysa vilka åsikter du vill och du har RÄTT att framför dessa så länge de är inom lagens råmärket.
Samhället är SKYLDIGT att skydda dig så att du kan utöva den RÄTTEN. De som försöker frånta dig den rätten begår ett lagbrott.

Det här gäller oavsett om det är Svenskarnas Parti, FI eller kalleanka partiet som med myndigheternas tillstånd håller ett möte. DET ÄR OLAGLIGT FÖR PÖBELN att hindra dem , nyttja sin rätt.

Tänk din tanke ut, om nu svenskarnas parti skulle lyckas mobilisera 1000 man och riktat störa ut 1;a majtåget i "småstad" med hjälp av gatsten sparkar visslingar o burop.

Skulle det då i dina ögon vara OK?

Inte i mina
 
njae det vet jag inte, kommer FI in så har de ju ökat betydligt mer. För det är ju lätt att öka från 0.

Jag tror att sd kommer att hamna någonstans mellan 10 och 12 %
F! kommer inte in. Folk vet att dom inte har råd att rösta F! eftersom det är viktigare att ge SD så lite inflytande som möjligt.

Sen är jag besviken på M. Nu vill dom höja skatterna. Va fan :rage:. Dom inser redan att dom måste samarbeta med S och då vill dom redan nu förbereda folket att det blir skattehöjning hur det än går i valet. Så då har jag inget parti att rösta på. Då får jag visa mitt missnöje med att ge dom en riktig näsbränna :cautious:(som jag egentligen inte borde göra)
 
För att det ALDRIG kan vara rätt att hat, förfölja och förgöra andra människor beroende på deras ras, kön osv. ALDRIG.
Och har det någonsin ansetts rätt så får vi väl för helsike utvecklas, inte backa i utveckling...

För att det ALDRIG kan vara rätt att hat, förfölja och förgöra andra människor beroende på deras ras, kön och åsikter osv. ALDRIG.
Och har det någonsin ansetts rätt så får vi väl för helsike utvecklas, inte backa i utveckling...

De har lagen bakom sig, vill du stoppa dem använd då lagliga medel förfall inte till en pöbeljustits som på sikt bara gynnar packen, de röda och de bruna..
 
SD kommer att vara det parti som ökar mest i årets val...

Ja, visst är det trist om det blir så. Det som tröstar är att den svenska debatten ännu inte havererat som i Danmark och Norge och att de andra politikerna står upp för Sverige, även när det blåser hatvindar från nationalisterna. Det är skönt att veta att röstsiffrorna för SD spelar väldigt liten roll när det gäller praktiskt inflytande.
 
Ja, visst är det trist om det blir så. Det som tröstar är att den svenska debatten ännu inte havererat som i Danmark och Norge och att de andra politikerna står upp för Sverige, även när det blåser hatvindar från nationalisterna. Det är skönt att veta att röstsiffrorna för SD spelar väldigt liten roll när det gäller praktiskt inflytande.
Trist? Nej jag tycker det är bra. Alla j-a politiker ska inte tro att svenska folket tycker som dom själva. Det kommer valet att bevisa. Röstsiffror för SD spelar stor roll vilket i sin tur ger färre platser i riksdag för dom andra partierna
 
Trist? Nej jag tycker det är bra. Alla j-a politiker ska inte tro att svenska folket tycker som dom själva. Det kommer valet att bevisa. Röstsiffror för SD spelar stor roll vilket i sin tur ger färre platser i riksdag för dom andra partierna


Våra politiker tillåter sig att tro att de har folkets stöd i frågorna som rör migration och invandring eftersom de väljer att fokusera på röstfördelningen i sin helhet.
Rent faktiskt är SD det parti som har störst folkligt stöd i just frågan om migration och invandring - oavsett partitillhörighet.

Det korrekta antagandet att göra för våra politiker är att frågan om migration och invandring än så länge enbart är en prioriterad fråga för en minoritet av folket.
 
Därför att ingen åklagare funnit lagrum för ett åtal.
Men varför väcker inte fi:s EU-representant enskilt åtal, för att hon inser att det inte skulle hålla.
Men då kan man väl inte vräka ur sig:
"Att demonstrera för en folkmordsideologi är inte förenligt med svensk lag"
 
Trist? Nej jag tycker det är bra. Alla j-a politiker ska inte tro att svenska folket tycker som dom själva. Det kommer valet att bevisa. Röstsiffror för SD spelar stor roll vilket i sin tur ger färre platser i riksdag för dom andra partierna

Nej, det spelar liten roll om det blir 5, 10, 15,20 eller 40 procent. De som står upp för svenska värden gör det ändå och visar tydligt att SD är ogillat av 60% av folket.
 
(kan inte citera från fånen, det här är svar på #54, @Lotheb )


Vad man lär barnen är att ställa sig upp och visa att tex svenskarnas parti är oacceptabelt. Man lär dem att vilken smuts som helst inte ska få spridas obemött, och att det är VÅRT ansvar att stå emot. Man lär dem att göra sig synliga, inte sitta hemma och låtsas att de inget sett, inget hört... Man lär dem att vi alla gemensamt har ett ansvar för vårt samhälle, och att det betyder ett ansvar för individen. Det är inte "nån annans" jobb att gå emot, det är VÅRT.


Nu är ungarna inte i ålder att fråga sådant som varför de slåss på TV längre, men på den tiden de var det hade de fått ett svar i stil med "av samma anledning folk slåss annars: människan är ett ilsket djur med dålig impulskontroll. De där på TV har inte lärt sig behärska sig, väljer att låta bli att behärska sig, eller är för dumma för att alls bry sig om självbehärskning. De är för såna typer vi behöver polisen."
Svårare hade det varit för mig att förklara varför polisen gjorde som de såg på TV, och bra mycket viktigare att lyckas...


Jag tycker för övrigt det blir märkligt i tråden (gäller allmänt) att "motdemonstration" tycks likställas med "våldsamma vänsterextremister"! Ja, det fanns uppenbarligen (och tyvärr icke överraskande...) just våldsamma puckon där, det betyder inte att alla (eller ens en stor del) av alla som var där passar under den beskrivningen. Precis som att det är fel väg att gå att "ge sig" för våldet och inte våga hålla möten och demonstrationer som kan tänkas locka dessa puckon att dyka upp och bli våldsamma, är det fel att säga att man inte borde motdemonstrera för då är man automatiskt ett av dessa puckon. Nej, det är man inte. Man är inte en våldsverkare för att man delar en åsikt med någon som är det, och en persons rätt att uttrycka sin åsikt utan att hindras av våldsamma puckon gäller för BÅDA sidor.


En motdemonstration är heller inte lika med "störa ut", jag tycker inte heller att man ska hindra idioter från att prata så länge de håller sig inom lagen. Men det finns andra sätt att demonstrera, och det är upp till var och en att göra just det.

(Jag var inte där, men hade jag varit i Skåne hade jag förmodligen varit det. Tyst, och ickevåldsam.)
 
Våra politiker tillåter sig att tro att de har folkets stöd i frågorna som rör migration och invandring eftersom de väljer att fokusera på röstfördelningen i sin helhet.
Rent faktiskt är SD det parti som har störst folkligt stöd i just frågan om migration och invandring - oavsett partitillhörighet.

Det korrekta antagandet att göra för våra politiker är att frågan om migration och invandring än så länge enbart är en prioriterad fråga för en minoritet av folket.

Nej, det stämmer inte. 2/3 av folket tycker att vi ska ta emot minst så många flyktingar som vi gör idag. Och då pratar vi ändå rekordsiffror i mottagandet. En sådan politik står inte SD för och således har man den sista tredjedelen som, kanske, håller med på det området. Det drastiska stopp som SD driver, är dock förmodligen bara en liten del av den tredjedelen som stödjer också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp