Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gäst

Mabuse skrev:
Fast jag har nog lite svårt att förstå varför man har rätt att kommendera vad folk ska läsa bara för att man är moderator? Men om jag förstår dig rätt, om en moderator säger åt dig att gå in på hoppsidan och läsa en viss tråd, då lyder du? Vart går gränsen? Om en moderator säger åt dig att nu ska du läsa hela På spaning efter den tid som flytt, gör det också då?

Nä, men om man nu är inne i en tråd och läser och svarar i den borde man väl vara så pass intresserad av det man läser att man läser alla inlägg??

Ditt exempel var ju bara ologiskt...
 
Sv: Gäst

Inte_Ung skrev:
Ser du det lilla gröna ordet "Moderator", eller är du färgblind?
(Jag skrev det i svart för säkerhets skull, om du nu skulle vara färgblind.)

Öhm. Nu tycker jag för det första att du är nere på en väldigt låg nivå, och för det andra så har färgblindhet ingenting med saken att göra.
:devil:

Och för övrigt så är du nog rätt ensammen om att uppfatta A_K_N som otrevlig. Bara för att du är ensammen om att tycka motsaten? :angel:
Så där kan du ta och hålla dig till att tala för dig själv och låta andra tala för sig.
Jag är mentalt allergisk (stackars dig! vilken medicin måste du ta mot det - Dräpande kommenterar eller backstabbing?) mot folk som skall peka på vad andra tycker när de ger kritik.
Det är så svagt på något vis, att inte ha ryggrad nog att stå för sig själv.Öj, det där är också lågt. Gå och ta din medicin nu ;)

:devil:
/Inte blåbärsstig - krigsstig
 
Senast ändrad:
Sv: Gäst

Jo, det är bara du som tycker så....Sluta gnäll så förbannat och försök lära dig istället när folk försöker förklara. Tror du vi andra anser det vara så jättekul då med folk som vägrar lära sig samt gör 10 inlägg om samma sak ?? Va inte så himla ego.

Alltså.
Hoppas att det här ett inlägg som du inte är särskilt stolt över... För om Inte_Ung låg på en särskilt låg nivå i den här tråden så ligger du några meter under ;)
Och ja, det är jättekul med folk som skriver tio trådar om samma sak. Då kan man ju skratta åt dem nio extra gånger. :idea:
 
Sv: Gäst

Blueberry skrev:
Jag tror att du tar ditt moderatoruppdrag på liiite för stor allvar. En moderator ska väl egentligen mest övervaka och ge sig in och styra först när det behövs, och inte bara styra och ställa och lägga sig i mest hela tiden?

Jag är endast moderator på forumen NH & Western.

När jag svarar i något av de andra forumen gör jag det som vilken annan användare som helst.

Anser du eller någon annan att något av mina eller någon annans inlägg är något att rapportera så gör det.

Använd er av den lilla "varningstriangeln" »rapportera inlägget« i vänstra hörnet av varje inlägg :idea:. Då skickas ett mail till samtliga moderatorer (+ Gunnar) i det forum som inlägget ligger under.
M.a.o. rapporterar du detta inlägget skickas mail till Cheeserica och Gunnar.
 
Sv: Gäst

*lånar knapp*

JAG har då och då märkt att vissa (kommer inte ihåg vilka) hyser lite agg mot A_K_N.
Dock inget jag själv har förstått riktigt varför, förutom att hon kan vara lite vass i tonen ;)
Det tycker jag dock att det finns så många andra här ändå som är så(om inte värre :crazy: ) så jag ser ingen skillnad varför A_K_N skulle måsta ändra sej.

Märkte i denna tråd att man var snabbt på hugget att påpeka att A_K_N var otrevlig.
Dom inläggen kan jag mer sakna i andra trådar där det är ÄN MER otrevlig ton...
 
Senast ändrad:
Sv: Gäst

Julle skrev:
Nä, men om man nu är inne i en tråd och läser och svarar i den borde man väl vara så pass intresserad av det man läser att man läser alla inlägg??

Ditt exempel var ju bara ologiskt...

Nej, jag tycker inte att det är särskilt ologiskt. Notera att jag inte tycker det är fel att man påpekar att någon redan fått svar i tråden - det var tonen jag opponerade mig mot: "Du SKA läsa..." Mig veterligen har ingen moderator rätt att bestämma vad jag ska läsa och inte.

Inte_ung menade att moderatorer har rätt att kommendera, och jag undrar bara vad gränserna för deras rätt att kommendera går? Vari ligger det ologiska?
 
Sv: Gäst

Mabuse skrev:
.

Inte_ung menade att moderatorer har rätt att kommendera, och jag undrar bara vad gränserna för deras rätt att kommendera går? Vari ligger det ologiska?

A-K-N skrev precis i ett inlägg här ovan att hon inte är moderator i just detta forum, vilket hon själv skriver att hon är vanlig användare precis som alla andra. Inte_Ung påpekade att jag var färgblind som inte kunnde läsa att hon vart moderator och därmed hade rätten att kommendera. Tror nog att I_U behöver kolla sin uppmärksamhet själv innan hon gapar på andra... :smirk:

Som vanligt får man heller inga svar från vissa så fort det blir lite obekvämt heller...... :devil:
 
Sv: Gäst

Jag antar att du syftar på mig... Grejen är den att det varit lite upprörd stämning på wester för ett tag sen, där tonen i svar man fått varit otrevlig. Jag tycker att man som moderator lugnt kan fö´rklara varför man tar bort trådar och sånt, man behöver inte ha en nedlåtande ton, det har ingen av de andra moderatorerna!!
Som vanlig användare får hon ha vilken ton som helst! ;)
Jag har heller aldrig skrivit annat än hur hon är på forumet, hur hon är IRL har jag ingen aning om.... Däremot kunde I_U tala om att jag inte har någon ryggrad och att jag är färgblind, men det antar jag att du inte tycker är otrevligt??
 
Sv: Gäst

Mabuse skrev:
Inte_ung menade att moderatorer har rätt att kommendera, och jag undrar bara vad gränserna för deras rätt att kommendera går? Vari ligger det ologiska?

Jag menar att moderatorer i allmänhet har ett större ansvar att påpeka "Nettiketten" än vanliga användare.

Bra "Nettikette" är att läsa HELA tråden innan man skriver i den.
Detta för att undvika att komma med frågor på svar som redan finns eller komma med svar som det redan finnr 5 upplagor av.
 
Sv: Gäst

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=586165

Här får du en till, här är A_K_N inte så poppulär på sitt eget forum, jag håller inte till där så jag vet inte om kritiken är befogad, men jag tycker inte de som givit kritiken varit på långa vägar så otrevliga i sina kritik som A_K_N är i sina svar.
 
Sv: Gäst

Jösses, det verkar att gå hett till på Western-forumet.
Men det påminner mycket om hur det var på Islandsforumet förut.
Det är samma argument som stöts och blöts.

Man vill ha allt, absolut allt, under sin egen rubrik.
På Islandsforumet hamnade under en tid även sådant som hörde till Senior, för man ville bara "prata" med de man "kände" på Islandshäst även om andra privata saker.

Det går över med tiden, när det har stormat färdigt.

Till er på Western:
Det är inte bra att isolera sig inom sin gren.
Jag vet, jag håller på med Islandshästar.
Men t.ex. eksem är inte BARA ett Islandshästproblem.
Och även om Islandshästar har en bevisat längre tarm än andra hästar, så skall foderfrågor vara under rubriken Foder.

A_K_N modererar inte annorlunda än andra med små inriktiningar.
 
Sv: Gäst

reykurboy skrev:
Jag antar att du syftar på mig... Grejen är den att det varit lite upprörd stämning på wester för ett tag sen, där tonen i svar man fått varit otrevlig. Jag tycker att man som moderator lugnt kan fö´rklara varför man tar bort trådar och sånt, man behöver inte ha en nedlåtande ton, det har ingen av de andra moderatorerna!!
Som vanlig användare får hon ha vilken ton som helst! ;)
Jag har heller aldrig skrivit annat än hur hon är på forumet, hur hon är IRL har jag ingen aning om.... Däremot kunde I_U tala om att jag inte har någon ryggrad och att jag är färgblind, men det antar jag att du inte tycker är otrevligt??

Öh :confused:
Vad jag vet så skrev jag iaf inom paranteser (kanske inte syns då ;) )
att jag inte minns vilka.
Jag är inte ens inne på Western :cool:

Men jag kan svara ändå.
Jag har inte sagt att A_K_N INTE är otrevlig i tonen.
Jag menar att det finns så många andra som oxå är det men som det bara rycks på axlarna åt typ;
- Ja ja, h*n är alltid så.
Det är väl kanske som man är som person.
Är man då ömfotad så kanske man ska sätta dom på ignorer listan.
Att Inte_Ung oxå kan vara otrevlig i tonen har jag märkt men inget som stör mej... än :D
 
Sv: Gäst

Lånar::

Man kan tolka svar olika. Jag tog sweeps svar som om hon svarade på varför trådskrivaren inte hittade när hon sökte gamla trådar. Efter ett tag när jag fortsatte läsa vad ni andra skrivit, så förstod jag att svaret var på första frågan.
 
Sv: Gäst

Vad fan ska jag vara stolt över ? Jag sitter väl för tusan inte och gör inlägg, sedan luta mig tillbaka och tänker: Fan va stolt jag är över detta inlägg...eller: Nä, jag tror jag grinar, jag är inte stolt över detta..Jag skriver det jag tycker och så gör ju uppenbarligen du...är du stolt då ?


Småbarn som inte fattar att dom dels måste läsa alla inlägg för att överhuvudtaget få ett svar på sin fråga och dels käftar emot moderatorn som försöker förklara...och sen ska ett gäng fjortisar börja lägga sig i om sådant som alls inte hör tråden till...

Hela tråden spårade ut när A_K_N skrev: Man ska läsa ALLA inlägg...så vad är detta att bli sur över ?? Sedan när blev ordet ALLA ett nedlåtande ord ? Varför tror ni allting ska serveras mitt framför näsan på er utan att ni ska behöva lyfta ett finger och leta lite själva på frågor som ställts 100 gånger ?

*såg du var 19 år...det kan ju i viss mån förklara :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Gäst

Men söta Olinda...vad har dina patetiska länkar med ursprungsfrågan att göra ?? Kan du inte förklara för oss som inte förstår syftet med att du lägger in helt onödig länkar.
 
Sv: Gäst

Inte_Ung skrev:
Jag menar att moderatorer i allmänhet har ett större ansvar att påpeka "Nettiketten" än vanliga användare.

Bra "Nettikette" är att läsa HELA tråden innan man skriver i den.
Detta för att undvika att komma med frågor på svar som redan finns eller komma med svar som det redan finnr 5 upplagor av.

Absolut, det håller jag med om. Det betyder ändå inte att man kan tala om för folk att "du SKA läsa". Netiketten är en rekommendation, ingen lag. Ungefär som om man kan säga till nån att "du SKA betala för dig när du köper något" (lag), men "du bör ställa dig i kö till kassan" (rekommendation).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
420
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
222
Övr. Hund Jag läser jämt och ständigt i mitt facebookflöde om hundar på rymmen. Inlägg om hundar som springer ensamma lösa mitt i stan eller i...
2
Svar
36
· Visningar
1 367
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp