Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gäst

Mynta2 skrev:
Hela tråden spårade ut när A_K_N skrev: Man ska läsa ALLA inlägg...så vad är detta att bli sur över ?? Sedan när blev ordet ALLA ett nedlåtande ord ? Varför tror ni allting ska serveras mitt framför näsan på er utan att ni ska behöva lyfta ett finger och leta lite själva på frågor som ställts 100 gånger ?

*såg du var 19 år...det kan ju i viss mån förklara :angel:

Tja, jag är 29, så jag kanske får säga nånting då? Om du läser tråden så ser du att det jag och andra reagerade på var formuleringen "Du SKA läsa". Ordet ska, dessutom i kapitäler, är alltså vad folk retar sig på. Inte ordet alla.

Jag vänder mig mot att man som moderator skulle ha rätt att kommendera folk. Det står oss alla fritt här att läsa vad man vill. Det finns ingen lag som säger att man måste läsa.
 
Sv: Gäst

Mynta2 skrev:
Men söta Olinda...vad har dina patetiska länkar med ursprungsfrågan att göra ?? Kan du inte förklara för oss som inte förstår syftet med att du lägger in helt onödig länkar.

Tja, om du hade läst hela tråden, så skulle du ha vetat att Olinda svarar på ett inlägg av Inte_ung, som efterlyste tidigare kritik av A_K_N. Trådarna som Olinda länkar till är exempel på detta.
 
Sv: Gäst

Olinda skrev:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=586165

Här får du en till, här är A_K_N inte så poppulär på sitt eget forum, jag håller inte till där så jag vet inte om kritiken är befogad, men jag tycker inte de som givit kritiken varit på långa vägar så otrevliga i sina kritik som A_K_N är i sina svar.

Jisses, man får vara glad att man inte hänger på Western-forumet! :D

En liten reflektion ang detta med serviceyrken, förresten - min sambo är tf chef för ett varuhus med 120 anställda. Just den attityden som A_K_N visar prov på - kunden har inte alltid rätt, det är rent av så att det sällan är fallet, och implicit att kunderna ska minsan lära sig - är ett av deras största problem, och huvudorsaken till att de inte säljer som de borde. Jag skulle vilja hävda att man inte kan ha den attityden om man ska vara framgångsrik i ett serviceyrke.
 
Sv: Gäst

Mynta2 skrev:
Men söta Olinda...vad har dina patetiska länkar med ursprungsfrågan att göra ?? Kan du inte förklara för oss som inte förstår syftet med att du lägger in helt onödig länkar.

Om du läser HELA tråden kanske du fattar... :devil:
Jag skrev att det inte bara är jag som uppfattar A_K_N som otrevlig och då började I_U gapa om att jag är färgblind/ryggradslös och att hon minsann INTE läst att någon annan tyckt att hon varit det! Då länkade olinda in ett par länkar där det framgår att det nog inte bara är jag som tycker så.... :smirk:

Som sagt hade du läst hela tråden hade ju detta inlägg varit onödigt..... Du är ju tämligen snabb att påpeka att andra ska göra det!
 
Sv: Gäst

Ja en massa helt vanligt "vi är missnöjda med moderatorn" tjaffs.

Jag hade ingen aning om att det blivit på det viset efter att A_K_N blivit moderator.
Det var i alla fall inte så innan.
Så jag tror nog att det bara är den vanliga "moderator-sjukan".
 
Sv: Gäst

Ja, men du menade ju på att det bara var jag. Nu kanske du iallafall kan vara såpass att erkänner att det visst var fler...
Så kanske du även kan tänka efter innan du vräker ur dig en massa saker...!!
 
Sv: Gäst

Jag trodde det var mig du syftade på.. :o
Men visst kan det vara så att en del liksom slinker undan med otrevlig attityd... tyvärr!

Det jag menar är att man som moderator kan förklara varför man tex tar bort en del trådar o.s.v utan att vara nedlåtande. Om jag på något annat forum fått trådar borttagna och jag har pm:at om varför så har jag fått en trevlig förklaring till varför. :)

Däremot kommendera bara för att man är moderator är ju bara löjligt!!
 
Sv: Gäst

Nej, det är jag inte...
Men det är så förbannat kul att du fick svart på vitt...:rofl: För du tål inte att någon är av annan åsikt än du och du brukar alltid tro att ditt är det rätta...
Så ja, i detta fall kändes det skönt!!! :p


Nu ska jag å reykur ut i skogen å plocka rönnbär till min lykta, ser med spänning fram emot lite kvällsunderhållning här....
 
Sv: Gäst

Vilka konstiga behov du verkar att ha.
Att uppfostra alla du kommer åt och triumferande överbevisa.

Hur gammal är du då?
Ditt språk och skrivsätt är ju utav det omogna slag som SMS-generationen använder sig av.
 
Sv: Gäst

Sorry vännen men hon är äldre än du tror.... :angel: Även om hon inte har kommit ikapp mig än... :devil:
Kan även säga att det nog är en av de mest rakt på sak och ärliga människor jag känner så som hon är här så är hon i verkligheten också.... ;)

Du har lite problem med folk som säger emot va? :angel:

/Carina
 
Sv: Gäst

reykurboy skrev:
Jag trodde det var mig du syftade på.. :o
Men visst kan det vara så att en del liksom slinker undan med otrevlig attityd... tyvärr!

Det jag menar är att man som moderator kan förklara varför man tex tar bort en del trådar o.s.v utan att vara nedlåtande. Om jag på något annat forum fått trådar borttagna och jag har pm:at om varför så har jag fått en trevlig förklaring till varför. :)

Däremot kommendera bara för att man är moderator är ju bara löjligt!!

Jo visst är det trevligare om alla kunde vara "rar" i tonen.

Men på ett vis kan jag faktiskt förstå att man som moderator kan bli less på att så ofta få samma fråga om och om igen.
Att måsta visa och berätta om och om igen kan göra att man tappar orken att jämt vara trevlig.
JAG skulle defenitivt inte klara det :o :D Har alldeles för lite tålamod för sånt.

Det jag reagerade på nu, var att det var precis som om de satt och väntade på att A_K_N skulle svara nåt.
För att sen då hugga direkt.

Tyckte det var lite fisigt bara...
 
Sv: Gäst

Det spelar ingen roll vad jag svarar enligt vissa användare (ett fåtal). Jag är otrevlig vad jag än gör enligt dom.

Vissa av dessa har t.o.m. så lite att göra att de gång efter gång "attackerar" mig med ilskna PM fast jag förklarat för dessa varför deras trådar blivit borttagna. Men detta vill dessa personer inte acceptera.

Har t.o.m. fått min hotmail (som jag tyvärr var dum nog att ha i min profil här, den är nu borttagen) spammad och "någon/några" har dessutom använt den till att anmäla sitt intresse på diverse suspekta sexsiter. Detta efter den omdiskuterade tråden på western.

Snacka om att ha ett tråkigt liv.

Anna-Karin, moderator på NH & Western (forumet där 8 av de 22 första trådarna handlar om sadlar :angel: )
 
Sv: Gäst

Ja jag har märkt att vissa bara måste skriva och påpeka nåt för påpekandets skull eller vad det nu kan vara :smirk:


Använt din hotmail :crazy:
Sånt hör väl till fjortisstadiet...

Ja, minst sagt ett tråkigt liv.
 
Sv: Gäst

Norrlänning skrev:
Använt din hotmail :crazy:

Ja, hotmailadress om man nu ska vara korrekt.
Mycket irriterande är det iaf för just den adressen har jag haft i närmare 10 år och den har jag aldrig tidigare fått sexrelaterad reklam på.

Jag trodde inte att s.k. vuxna människor betedde sig på detta viset men tydligen gör de det :eek:
 
Sv: Gäst

Lenita skrev:
Sorry vännen men hon är äldre än du tror.... :angel: Även om hon inte har kommit ikapp mig än... :devil:
Kan även säga att det nog är en av de mest rakt på sak och ärliga människor jag känner så som hon är här så är hon i verkligheten också.... ;)

Du har lite problem med folk som säger emot va? :angel:

/Carina
Nej, men jag har problem med folk som utrycker sig fjantigt.
Ett typiskt fjantigt utryck är som ditt "Sorry vännen".
Det används BARA för att vara nedlåtande och saknar totalt både relevans och informativt innehåll.

Och sedan så har jag svårt att ta folk med det skriftspråk som reykurboy har på allvar.
Att använda "å" i stället för och samt "ja" i stället för jag, gör att jag ser en lat person som inte orkar anstränga sig för att använda språket korrekt.
Allt som det får mig att tänka på är en kaxig fjortis.
Vilket även utrycket "Så kanske du även kan tänka efter innan du vräker ur dig en massa saker...!!" får mig att göra.

Jag vet liksom inte vad jag har på andra sidan då.
Är det en kännslig tonåring som jag inte bör köra avancerad retorik på och använda komplicerade ord och utryck till?
För att den antingen kan bryta ihop eller så förstår den inte vad jag skriver.
Eller är det en vuxen och språkligt utvecklad person, så som den vill göra gällande?
Eller kanske en vuxen med ett språkligt funktionshinder?

Ärligt talat så bara glöder jag av längtan att få köra avancerad retorik på er båda.
Men sist som jag gjorde det på någon med det språk som reykurboy har, så visade det sig att en ung tjej utan möjlighet till att försvara sig, blev väldigt ledsen.
Så jag försöker numera att undvika det.
 
Sv: Gäst

det spelar väl ingen roll va gammal jag är! Dessutom förstår jag utmärkt det du skriver och jag tar inte åt mig heller...
Om du nu är så himla präktig och kan använda sånt fint språk varför måste du ängna dig åt att kalla mig ryggradslös och fråga om jag är färgblind? Jag tycker du borde ha bättre vett än det... Sen har ju du hakat upp dig på mig, så egentligen spelar det nog inte någon roll vad jag skriver så retar du upp dig ändå... :p

Jo, jag tyckte att det var så roligt när du liksom blev överbevisad, för du var så otroligt överlägsen! Såna människor har jag otroligt svårt för IRL. Såna som anser sig vara för mer än andra....

Sen undrar jag vad som ger dig rätten att hoppa på mig, men tycka att jag är fjantig när jag skriver tillbaka?? Ja skulle bli väldigt glad om du kunde ge ett normalt svar på det!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Tjatter Efter trådar om spontanbesök och delning av lottvinster är jag redo för ännu en exkursion in i den svenska/-ish folksjälen. Jag är...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
12 885
Senast: Marita73
·
Bukefalos Jag undrar när det står Raderad medlem istället för användarnamn. Har du @Gunnar raderat medlemmen av någon anledning eller har...
Svar
1
· Visningar
966
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag skrev ett inlägg för några dagar sedan om en bod jag byggt. Trots att de första kommentarerna var odelat positiva så är jag rädd för...
Svar
12
· Visningar
2 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp