Galna bedömningar på Stora Stockholm 2009?!

Sv: Galna bedömningar på Stora Stockholm 2009?!

Vad är definitionen för DP? enligt gammalt talesätt att hunden var ett första pris på utställing första dagen och ett första pris på jaktprov dagen efter. Men går man efter det behövs det inte många fingrar för att räkna ihop de hundarna idag... Man ska fundera på vad som döljer sig bakom ordet DP så man inte köper grisen i säcken. Bara för att hunden är lite mindre och fartig säger det inget om hundens arbetskvalité.

Var det riktat till bara mig? Jag hade en definition och trodde att jag hade fattat det rätt, men kände ändå lite så som swat just beskrev, att det som DP står för kanske inte kan beskrivas till 100%. :)
 
Sv: Galna bedömningar på Stora Stockholm 2009?!

Fast de är varken avlade mot utställning eller sitt ursprungsområde... Därför är det konstigt att ordet DP används i princip som en rasbeskrivning. Vi har väl slagits lite om det där "både och" och "ingetdera".Nu finns det endast enstaka stjärnor som passar in på det förstnämnda. Men inte tillräckligt många hundar för att skapa en "trend". Dvs. att du vet ungefär vad du köper jaktmässigt.
 
Sv: Galna bedömningar på Stora Stockholm 2009?!

nu känner jag mig helt konfunderad. Hade inte du en lagotto? Eller har jag drömt? :o

Att swat hade malle trodde jag nog pga avataren, men jag minns att du (eller om det är ngn jag förväxlat dig med) hade en brun-vit lagotto.


Jo, jag har en lagotto, det är alldeles riktigt. Och jag skulle gärna ha en lagotto till.
Men jag är uppvuxen med dp-labbar, både hemma och omkring mig, och de ligger mig varmt om hjärtat.
Vill nog ha en sån först :D.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp