gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Jag kan ju passa på att debutera i tråden då. Här är lite bilder på min unghäst en svinkall och blåsig dag med en läskig fotograf = ingenting funkade! Men det bjuder vi på!:D

Passar på att skylla mina flaxande skänklar på stigläderlängden. ;)

DSC_0133-1.jpg


DSC_0136.jpg


DSC_0148.jpg


DSC_0152.jpg


DSC_0129.jpg
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Vacker häst! Ser lovande ut!:)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Hästen ser bärig och fin ut. Hur gammal?
Dina skänklar visste du ju själv, och i övrigt ser du ngt stel och styv ut i resten av kroppen. Men det kanske å andra sidan är mycket kläder?!

Urläckra kontraster hästen fick också iom klippningen :D Jättefin!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Tack! :) Hon blir fem i sommar. Har för mig att det var närmare -25 och dessutom blåsigt när bilderna togs så det stämmer nog att jag var rätt påbylsad.:D
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Skal vi se... Første stevnet vel overstått denne sesongen.
Mjøsmot, gædingakeppni nå i helgen.

Må si meg virkelig godt fornøyd med resultatene og hesten!

Endte på 2plass i B-flokk på 8,46
og 8 plass i tølt!

Tine Johansen / Gladur
Hrímbakur frá Hólshúsum 8,46
TRAV 8,30 (3) 8,70 (1) 8,80 (1) -8,60
ARBE 8,30 (3) 8,20 (4) 8,20 (5) -8,23
HURT 8,50 (3) 8,50 (3) 8,30 (3) -8,43
VILJ 8,40 (3) 8,50 (3) 8,60 (1) -8,50
FORM 8,50 (1) 8,40 (4) 8,50 (3) -8,47

displayimage.php


displayimage.php


displayimage.php


displayimage.php


displayimage.php


displayimage.php


displayimage.php


displayimage.php
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Superflott häst såklart! Gillar speciellt traven på sista bilden, tycker väldigt mycket om att han har sån fin form och man ser verkligen att han tar i med hela bakdelen också. Han ser också väldigt harmonisk och fin ut i munnen, tycker du rider honom snyggt på stången, tycker ofta man ser hästar på stång som bara gapar eller tjafsar med munnen. Grattis till fina poäng!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ja kära nån, vad ska man säga?! :love: Det är en ren sagohäst du har och han ser så mjuk och go ut att man bara vill gosa in sig i honom! Det ser alltid så harmoniskt och positivt ut på alla bilder du visar, både power, häftiga rörelser och bärighet på en gång, riktigt roligt att se!

//Julia
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

KL

Jag är inte ute efter kritik på hans trav eftersom han bara slöspringer i roundpennen. Det jag är ute efter är en ev. förklaring på varför han tar till ett litet språng innan traven? Han gör sådär ibland, både utan och med ryttare. Nån som har någon idé? Han är en naturtöltare som har svårt för att få in traven när han är het (som t.ex på tävlingsbanan).

http://www.youtube.com/watch?v=dB2tPCS2Ayc
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

ser ju ut som om han först hade tänkt galoppera med tänkte om precis där och travade istället..

Men vet att hästar kan göra så här för att slippa trampa under sig..Så här kan min Jorunn göra när vi skrittar och skall in i tölten att hon hoppar in i den ist för att ta in bakbenet och skjuta in sig in i tölten med bakkraften..

Detta gör hon när jag inte är tillräcklligt uppmärksam och inte rider henne in i tölten.

Jag tappar baken påhenne helt enkelt, när jag får till det så "rullar" hon in i tölten istället.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ser ut som att han gör det för att korrigera takten på sig själv, och komma i obalans så att säga, så han istället kan lägga sig i trav.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Kl

Bland alla dessa fina hästar så känns lite lite lustigt att visa bilder på min kuf men ta det för vad det är! Han har gjort enorma framsteg jämfört med sig själv för några år sedan... :)

Börjar med att visa att han faktistk hittar tölttakt nu, även om det sällan är rent och det inte går fortare än skritthastighet... (bilderna gör aldrig takten rättvisa så det är väl inget för er att kommentera, men ville bara visa!)
jeanditolt.jpg


Något jag sedan undrar är hur det är med hans lustiga bakbenssteg? Han lyfter verkligen fram bakbenen! Är det bra? Dåligt?
jeanditrav1.jpg


jeanditrav2.jpg

Han är väldigt svankryggig så jag tror inte han sänker ryggen även om det ser lite så ut?

Och en liten skrittbild
jeandiskittr.jpg

Inga kommentarer om ryttaren tack -inte jag som sitter på
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: Gunnar
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
27 862
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 010
· Visningar
66 743
Senast: Tajger
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
481
· Visningar
12 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp