Bukefalos 28 år!

gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Superflott häst såklart! Gillar speciellt traven på sista bilden, tycker väldigt mycket om att han har sån fin form och man ser verkligen att han tar i med hela bakdelen också. Han ser också väldigt harmonisk och fin ut i munnen, tycker du rider honom snyggt på stången, tycker ofta man ser hästar på stång som bara gapar eller tjafsar med munnen. Grattis till fina poäng!

Takk for det!
Gan er allrid veldig komfortabel med stangen og nå når han begynner å bære seg bedre blir det prikken over ien :)

Ja kära nån, vad ska man säga?! Det är en ren sagohäst du har och han ser så mjuk och go ut att man bara vill gosa in sig i honom! Det ser alltid så harmoniskt och positivt ut på alla bilder du visar, både power, häftiga rörelser och bärighet på en gång, riktigt roligt att se!
//Julia

Tusen takk :)

Morro å høre. Har skjedd veldig mye med han i vinter!
Reavet har kommet noe helt voldsomt, myk, spenstig og en drøm å sitte på :D

Godt å kjenne at ting begynner å virke. Skal bli en spennende sesong fram mot nordisk :D
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

KL

Hur gör man för att aktivera bakdelen men behålla "formen"? För nu går han lite på framdelen va? OBS! Inga kommentarer om ryttaren tack!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=oL7QRb_TNk8


Här är en riktigt illa bild - Inga kommentarer på ryttaren tack!!!! Vet vad som finns att göra där... :crazy: Men här ser jag att han går på framdelen.
27104_10150181578805089_836195088_12043671_3447249_n.jpg


Går han lika mycket på framdelen på dessa två bilder?
Sk%C3%A4rmavbild+2010-04-19+kl.+07.35.36.png


Sk%C3%A4rmavbild+2010-04-19+kl.+07.36.51.png
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Han går mindre på framdelen på de två senaste bilderna, mest pga faktumet att han börjat hitta överlinjen. Gillar din häst!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

det är inte samma Randalin, detta är min egna uppfödning, Randalin från Stenshult :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Han ser ut att ha kommit jättemycket framåt! På första bilden så töltar han ju på riktigt om än vääääldigt långsamt :D Ser ut att ha en trevlig form också.
I traven ser han jättefin ut! Bakbensaktiviteten är bra och han jobbar liksom så gott han kan. Han har ju exteriören emot sig.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Något travtaktig på bilden men det kanske du redan vet om.

På just den bilden som jag länkade till. På dom andra såg det okej ut!
Allt som läggs upp här är ju bara ögonblicksbilder och det är det man får "döma" efter när man ska skriva nåt :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ja det är klart =) Kom på nu varför han kan se travtaktig ut på bilden... hehe
Han kastar sig lätt i trav och han gjorde det en hastig sväng när han blev så pigg när vi närmade oss den andra hästen, det var därför jag tittade dit mot domaren för att se om han kollade, haha!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Jag och SG har debuterat, vår första fipoklass (ställde upp i en firmakeppni fjol, annars har vi inte varit på någon tävlingsbana).

Kusen hade nog helst backat genom hela tävlingen om han hade fått. Undrar om det blir nån tävlingshäst av honom... Inget driv alls, och vi fick kommentaren "energifattigt" på i princip varje gångart.

Bäst poäng för galoppen, 5,5-6
15.png


Trav, 5-5,5:
27029_409625771053_542586053_5086670_1440325_n.jpg


Tölt, 3-5 för arbetstempot:
27029_409625811053_542586053_5086677_1958408_n.jpg
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Han är så fin! Men det syns på bilderna att han hade handbromsen i ;) Han ser verkligen ut att ge storhästkänsla!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Han är så fin! Men det syns på bilderna att han hade handbromsen i ;) Han ser verkligen ut att ge storhästkänsla!

Tack! Ja, ibland önskar jag nästan att jag hade nån bekväm, markbunden sak som man bara kunde åka på :angel:;)

Satt sekreterare åt en domare sen som satt att det behövs mer "energi, energi, energi, men att han har kapacitet i grundgångarterna som en storhäst". Kul! :)

Vi ska ut och lufta tävlingsnerverna nu i vår så kan vi förhoppningsvis släppa handbromsen så småningom...
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Han är så fin! Tycker inte att det finns så mycket mer att säga än just det att det ser väldigt energifattigt ut. Men det är ju som man säger, träning ger färdighet :) Det kommer nog snart släppa!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Du behöver sväv för pass, det är en tvåtaktig tölt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: hamilton1
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: Gunnar
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
28 967
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
72 661
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp