gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Helsingborg va? :) Jag var där, men var med som hästskötare/fotograf så såg inte alla ekipage och såg inte er tyvärr. Men kände igen banan nu på bilderna :)

Underbart väder den dagen!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Här kommer en riktig bildbomb!

Vågar man komma in i det här forumet tro? Jag ger ett försök ;)
Är medryttare på en urrolig, häftig sak med mycket fart under benen. Började rida i mars så har inte hållit på så länge ännu, men visualiserar ett längre samarbete :)

Att jag ens valde att börja som medryttare efter den värsta provridningen i historien kan man ju undra, för det första hon i princip gjorde var att toksticka med mig på blankis, utan att ens tänka på att stanna så kraschade vi rakt in i en snövall.
Hon överreagerade på allting, hade förvisso precis bytt stall, men hela hästen skakade när sadeln kom fram, flyttade sig inte undan när man tryckte på henne utan blev hispig, stressad och spänd.
denna stress har genomsyrat allt hon gjort, men blir bättre och bättre hela tiden, men kommer ju fram ibland.
Efter den hemska provturen kände jag att det var något speciellt med denna häst, så jag kunde inte låta bli att börja ändå ;)
Så jag har backat bandet HELT och börjat med hanteringen. Varit en jobbig jävel, helt enkelt. Jobbat massor från marken. Fokus, koncentration, här och nu arbete, och började rida efter några veckors markarbete.

Just nu är fokus på kontroll, och att lyssna. Man reagerar NU och inte om några sekunder. Människan leder, hästen följer.
Stressfritt. Glatt. Roligt. Kontrollerat.
Hon har blivit som en ny häst under denna tid, och jag känner inte längre att det är en krutdurk under som kan explodera (okontrollerat)
Här kommer några bilder, och med det sagt, fokus ligger på att lyssna, koncentrera sig och vara nöjd - samling och flotthet kommer komma längs med vägen.

Hon har mycket i sig, det känns ju väldigt kul att känna att saker och ting kommer hända längs resans gång.
En av de roligaste hästar jag ridit! Kan ni säga något om bilderna så vore det kul att höra någons åsikt som inte är lika färgad som min egna ;)
Det är ju ögonblick, och jag ser ju själv mina brister på vissa bilder.

540530_10151652203806289_1606391763_n.jpg

Kanske en nedtagningsvissling? ;D

6741_10151652203601289_469784505_n.jpg


376019_10151652202636289_2095614096_n.jpg


547075_10151652202851289_382669459_n.jpg



fortsättning följer..


Fina ni är, där har vi krutpaketet alltså :) Får jag kanske lägga in när jag rider isis jag med, fast jag gör ju bara det ibland, än så länge, men har lyckats få det på bild ;) och jäklar vad underbara hästar det är!:) /Juzzzen , nybliven isisfrälst
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Juzzen! Åh vad kul att hitta dig här :heart YES här är megaracern: Som ser ganska lugn och timid ut på dessa bilder ;)

VÄLKOMMEN till islandshästvärlden!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

KL

Stänger nu denna tråd när den nått sina ansenliga 1700 + inlägg, starta en ny frisk fräsch om behovet finns.

Boj/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: Gunnar
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
27 850
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 009
· Visningar
66 601
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
12 251
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp