Bukefalos 28 år!

gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

KL

Nu var det ett tag sen jag la in nå bilder men idag hade jag mej en fotograf, dock med mobilkamera men det får ni stå ut med :)

Trav
dsc009271_85247139.jpg


Skritt
dsc009301_85252765.jpg


Och 2 filmer :)
Trav
http://www.youtube.com/watch?v=dMxNDF7e1gw
T2
http://www.youtube.com/watch?v=et2xRbsF3RE


Vår träning har gått ganska mycket framåt nu på sista tiden, mest i trav och galopp och efter dagens ridpass kom jag underfund med att vi måste träna mera tölt. Jag har alltid varit en töltmänniska men nu när vi kan galoppera på små volter i kontrollerat tempo villl jag inte göra nå annat:D

All kritik mottages :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Skrev det innan vilken underbar häst.
Egentligen borde det vara olagligt att lägga ut bilder på såna hästar! ;P
Ser kanon ut!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Tycker att ni passar så bra ihop! Det ser verkligen lugnt och harmoniskt ut när du rider också! Det är sådär man önskar att man själv ska se ut med sin häst någon gång i framtiden :D
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ja självklart, men "grisepass" är ju å andra sidan ingen "riktig" gångart så att säga, utan det är ju helt enkelt pass utan sväv, en passaktig(tvåtaktig) tölt. Självklart är tölt fyrtaktig, men detta var ju inte rent.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ganska kul att ni fortfarande diskuterar min film. Speciellt när jag tror att ingen av er läste vad jag skrev. Jag skrev inte att det var ren tölt utan jag frågade hur långt det var ifrån tölt eller pass - jag såg själv att det inte var rent. Jag hade förväntat mig tips på "testa att driva på lite till" eller något sånt. :angel:

Jag var på tävling häromdagen och filmade vissa flotta ekipage och vissa mindre flotta. När jag sedan studerar de filmerna på samma sätt som jag gör med mina egna så ser man klart och tydligt att det är MÅNGA ekipage som i tölten har 2 hovar i marken i samma sekvens som min häst. Men ändå får de poäng från 5.5 och uppåt. Ibland stör jag mig på mig själv som kan studera videofilmerna så ingående. Så här såg det sällan ut - ens i ökad tölt! För detta är väl ren tölt? Bakbenet har inte hunnit sätta i marken? Men frambenet är på sin högsta punkt?
Sk%C3%A4rmavbild+2010-04-19+kl.+07.35.36.png
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Läste precis vad du skrev, du frågade hur mycket feltakt det var i, inte om vi kan komma med tips ang rättningen?:grin:
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Vilken fin häst du har! Det var något som jag verkligen fastnade för. Härlig!

Skriver mer konstruktivt senare :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

KL

Hur långt ifrån ren tölt är detta? Eller hur lång ifrån ren pass är det? Inga kommentarer om ryttaren tack då det inte är jag som rider!

http://www.youtube.com/watch?v=Oan69S54qqc

Tråden heter "Konstruktiv kritik". Det gjorde att jag trodde att man kunde få lite konstruktiv kritik på min film. Att det inte var rent visste jag ju redan eftersom jag skrivit "hur långt ifrån ren tölt/pass är det". Ni som svarat på mitt inlägg har svarat på frågan "är detta ren tölt" eller "vad är detta för takt/gångart". Den frågan ställde jag inte.

Ursäkta att jag är gnällig men jag börjar bli trött på Buke och alla knepiga kommentarer som skrivs. Att jag aldrig lär mig att hålla mig borta. :confused: Filmen är borta och jag skall lära mig att inte ställa sådana frågor här mer. :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Haha men herregud! Eftersom vi som svarade svarade på samma sak, kanske du skall inse att det kanske var du som felformulerade det? Inget mer med det.

Fattar inte vad problemet är helt ärligt?! Vill du ha mer kritik, skriv det, annars släpp det! Skriver du ut två enstaka frågor är det väl klart man tror att du bara vill ha svar på det. Skrev ju visst svar på det dessutom, bara i en mer invecklad form än du kanske förväntade dig...

Det är bara töntigt att folk hela tiden skall börja tjaffsa om att buke är så gnälligt, buke är så dåligt och bla bla bla bara för att man själv inte kan inse att det faktiskt inte är bara är alla andras fel hela tiden.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ja självklart, men "grisepass" är ju å andra sidan ingen "riktig" gångart så att säga, utan det är ju helt enkelt pass utan sväv, en passaktig(tvåtaktig) tölt. Självklart är tölt fyrtaktig, men detta var ju inte rent.

Nej, precis. Det är alltså "grisepass".
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Jag måste faktiskt rätta mig själv. Det var bara du som svarade, de andra kommenterade bara vad du skrev. Fel av mig.

Jag förväntade mig inte att få svaret "det är grisepass" på frågan "hur nära ren tölt/pass" är det. Jag visste ju att det inte var rent så för mig var det inte svar på min fråga. Som sagt så trodde jag att någon skulle ge svaret "få med bakdelen mer", "han ser ut att rusa" osv.

Jag ber om ursäkt för att jag inte visste att man bara ska lägga ut bilder på hästar som man inte VET har taktproblem. Om man VET att man har taktproblem så är det ingen idé att lägga ut dem här. :idea:
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Tack för att du kunde bekräfta att det var rent! :) Bilden är tagen i något snabbare tölt än arbetstempo. I normal tölt är han oftast ren, men han har inte muskler nog för renhet i högre. Vi är dock på g att träna hans bakdelsmuskler.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Uttagning V1 i dag på 6,57 og T1 på 6,37 :D

Din häst är så vacker och rör sig så fint så det är svårt att hitta något att kritisera. Men det kanske är mer beundran än kritik du är ute efter när du lägger ut alla fina bilder? :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
439
Senast: hamilton1
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
798
Senast: Gunnar
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
28 943
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
72 526
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp