Bukefalos 28 år!

gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Din häst är så vacker och rör sig så fint så det är svårt att hitta något att kritisera. Men det kanske är mer beundran än kritik du är ute efter när du lägger ut alla fina bilder? :p

Hehe, jo, takk for det :)

Er bare å kritisere i vei. Er mye vi kan jobbe med og forbedre. Ser selv flere ting til og med på disse bildene som ikke er helt slik at jeg er 100% fornøyd med det, så for all del, analyser og plukk oss i biter. Alt tas imot med takk og jobbes med :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

*kl*

Gamle Muninn är back in business! Gången är väl aktionsmässigt sämre än förr, men det gör inget när man har en häst som är mjuk som smör i hela kroppen och för det mesta helt klockren, och myyyysig att rida :)

Och, om en vecka är det träningstävling, första gången på ovalbana på nästan 4 år! Plötsligt har man blivit senior...








 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Tack, vad glad jag blir! Nu ska bara matte lära sig att inte köra moped med händerna, inte titta ner, inte svanka..... ;)

Det roligaste är väl att han är så mysig nu, han verkar nöjd med livet.
Förr gick han med jaktkandar, drog som en idiot och gick på spänning. Det är trevligare att rida nu :banana:
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Om du nu visste det, varför ställer du enbart frågan om hur feltaktad gångarten är, och inte om hur du skall förbättra den då?! Det är det jag verkligen inte förstår. I denna tråden skall du ju givetvis få all den hjälp du BER om, men att få skäll om man inte svarar precis som kort/filminnehavaren vill, det hör inte tråden till överhuvudtaget och det var det jag menade.

Skitsamma, lämna det, ingen idé att strula om något som från början inte ens är något att orda om. Lägg ut det du vill, fråga det du vill, och förvänta dig svar därefter.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Han ser ut att vara lite på framdelen på alla kort, och drar gärna ihop sig, dvs fuskar med bärigheten. Så småningom mer power bakifrån så sitter han nog ihop igen! Din sits kommenterade du bra själv ;)

Men för övrigt är han så fin, så fin :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Väldigt OT men vad är det för sadel du har? Jättefin!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Jag har släppt det. Det är du som efter 2 dagar tar upp det igen. Dock kan jag säga att jag efter en lektion med en domare har fått svar på frågan som löd: "Hur långt ifrån ren tölt är detta? Eller hur lång ifrån ren pass är det?". Svaret fick jag var att hästen är något obalanserad men han kan gå rent i ökad tölt - det är ryttarna som måste lära sig hans knappar. :bow:
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Det är en Chezz, bomlös spansk :) Ingen superkvalitet, men oj vad hästen gillar den! :D
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

tycker han ser positiv och framåt i spec traven! tölten ser han ut att bli något framtung ?

du skulle kunna komma bak något i sittsen, bak med axlarna och liksom ihop med skuldrorna. men gillar er ser bra och fint ut :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

haha helt otroligt att du ändå inte förstår ;) Jag svarade ju förövrigt på ditt inlägg förstår du väl, därför "tog jag upp det" igen.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

här kommer lite nya bilder på mig och kolur och en från örnäs vinterkval

samlad trav


mellan-ökad


mellan trav


årets första tävling


kort-mellan trav
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Du är lika envis som jag. ;) Struntsamma. :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Har du blivit så gammal nu? :D;) Var är träningstävlingen?
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

LE människa!!! Du har ju en fantastisk häst. :d

Vrid om dina händer också så blir det nog bra ;)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ja, herregud, jag blir 24 i år... stadgad i bostadsrätt med sambo och massa akvarier :p Och jag vet t.o.m vad jag ska bli när jag blir stor! Jag ska bli en Dr. Hedberg :D

Träningstävlingen är på Mhof, på kvällen den 5:e maj. Sen tänkte jag vara med på skånemästerskapen, Gaedingakeppnin och Naggurs KM också. Får se när Lill-Snoret får följa med också :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Vilken flott häst du har! :love:

Muninn: Jag tycker ni ser samspelta ut och det ser väldigt harmoniskt och trevligt ut. Han ser ut att vara lite på framdelen men samtidigt så ser underlaget väldigt tungt ut.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

kl

Här kommer äntligen ridbilder på mig och Vinda!

Om två veckor ska vi ut på vår första tävling så nu är det hårdträning som gäller..

30859615.jpg


30859572.jpg

30859569.jpg

30859583.jpg

30859580.jpg


30859581.jpg

trav igen

Hela albumet ligger här:http://www.pixbox.se/alb_show_id1179275_page0.html
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 386
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Gunnar
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
29 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp