Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*KL*
Förhoppningsvis blir det en tur till gekås i morgon!

Kommer endast att spendera tid (o pengar;)) på hästavdelningen!
Det som står på listan är:
Lädergrimma
Hag grimma
Bett; 3-delat med fasta ringar stl 11,5 eller rakt m fasta ringar i samma stl.
Arnika gel, och något mer liniment! behöver fylla på förrådet :angel:
Helelastiska benlindor
Gummiboots
Sen- & kotskydd (set) - röda!
Fodertillskott som behövs för att komplitera grovfodret :)
Ulltäcke
stalltäcke 150-300 g

Dock kommer jag inte köpa allt detta (sparar till GHS ju ;) ). Men en del av det lär säkert följa med hem!:bump:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Åh va jag blir avis på att alla ska iväg! Brukar alltid åka på min årliga (dyra) tur till Uallared men iår blir den inställd pga att andra saker ätit upp de pengarna... :cry: :P

Kan iaf ge en bild på lilltjejen i Klarblåoutfit ifrån Ullared
p1000206_185994138.jpg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*kl*

Var där igår och spenderade alldeles för mycket pengar som vanligt!
De hade riktigt bra utbud av benskydd av olika slag, fanns ett fåtal metallicboots kvar för er som var intresserade av dem.
Tråkiga schabrak dock! "Golden stripe"- täcken fanns i både fleece och ull. Jättefina marinblå fleecetäcken med svansfläta i alla storlekar utom 145 (typiskt!). Fanns gott om ridbyxor, pikéer och tjocktröjor i blandade färger med "horse"-text på ärmen.

Det blev lite smått och gott; hönät, håltång (väldigt billiga på byggavdelningen jämfört med hästavdelningen), ridstrumpor, skrittäcke, dressyrgjord (fanns många att välja på), longerlina, ett gäng grimmor till hagen, senskydd fram och bak, körspö samt foder och tillskott av lite olika sorter!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Var d är i går straxt efter kl10...

Det blev:
Rosa stigbyglar, trots att dom bara fanns i junior...
Fårskinnssits till sadel, present.
2 kg hästgodis.
Rosa fodrade vintervantar, en mindre storlek än sist då dom var för stora.
Vita ridbyxor på rea för 49.90 ! ! !
ILLgrönt ridspö :love:
4 röda koner

Sen satte sambon effektivt STOPP, vi skulle ju bara in och köpa presenten ju... trodde han ja...
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

KL
Det var rätt lugnt i varuhuset idag. Hittade det jag skulle ha + ett par andra saker. I hästavdelningen blev det tömkörningstömmar för 99 kr, Stallboken för 69 kr, en mörkblå Jacson-grimma för 59 kr, Sjöbogårdens pälsglans 59 kr, gummisnoddar 9 kr samt ett par trefingervantar i mjukt skinn med härligt foder för 79 kr. Jag är väldigt nöjd med det jag hittade, och tror att jag kommer att bli alldeles speciellt nöjd med trefingervantarna. De är jättesköna :)!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

åhh jagvill också dit!

såg dina tömmar och vill bara tipsa/varna.. iof kan jag fått ett måndagsexemplar, men mitt spänne vid bettet gick sönder 2a gången, *tack o lov snäll unghäst*.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Tack! Bra att veta. Om det händer med mina också bör man nog låta Gekås få veta, för jag tror inte att de vill sälja en farlig/dålig produkt!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Tänkte du nått på vad dom hade för transportskydd nu? Pris, färger?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*kl*

Var där igår och spenderade alldeles för mycket pengar som vanligt!
De hade riktigt bra utbud av benskydd av olika slag, fanns ett fåtal metallicboots kvar för er som var intresserade av dem.
Tråkiga schabrak dock! "Golden stripe"- täcken fanns i både fleece och ull. Jättefina marinblå fleecetäcken med svansfläta i alla storlekar utom 145 (typiskt!)

Idag när jag var där fanns det där skitsnygga marinblå täcket bara i 80-115 och 160.. surt, för snygga var dem!
Och bootsen var totalt utplockade, fanns bara i S eller Ponny.
Tycket benskyddsutbudet var trist, hittade inget roligt alls.

Men det som faktiskt inhandlades av mig var:

2012-02-12_18-01-36_531_189078423.jpg


Tyglar, med gummi på ena sidan 49.90:-
Pessoa Magic Pelham 200:-
Nackstycke-ludd och ludd till kedjan på Pelhamet typ 25 :- styck
Longeringsgjord 119:-
Handskar 119:-
Nr-lapp, har inte en aning om vad den kostade, en guldpeng?
Rakt Eggbett 79.90:-
Strumpor 24.50:-


Det var nog alles, tror jag. Jag hade inga pengar att handla för så det blev inte mycket, och skulle inte bli mycket, handlat. Får spara till nästa gång! :D
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag kikade på transportskydd när jag var där, fanns en del bra! Jacson marinblå, svarta som jag ångrar att jag inte köpte, och de urfula med stickat mönster som mest såg plastiga ut, lite billigare. Minns inte riktigt priset men tror Jacson gick på runt 500 och de svarta kanske 400 för fyra st?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Vill bara tillägga att trefingervantarna i skinn är helt underbara :love:!!! Hade dem när jag tömkörde idag i -4 grader. Jättevarma händer, supergrepp om tömmen... Aldrig haft ett par handskar som varit både så smidiga och så varma! Jag önskar verkligen att jag varit synsk och då köpt minst två par! Hoppas att de håller riktigt länge...
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Kl
Igår var jag på mitt årliga besök i Ullared. Det var jättelite folk så det var riktigt skönt att gå runt i varuhuset. Fanns inte jättemycket på hästavdelningen som lockade men jag lyckades ändå komma därifrån med en del.

Foxfire pälsglans
Ett grönt allroundschabrak, och ett likadant fast vitt
En täckgjord
Turkosa benlindor
Lädervårdsservetter
Ett par ridbyxor grå/rosa
Kortärmad tävlingströja i funktionsmaterial

Bilder kanske kommer :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Var där idag. Tyckte där fanns riktigt mycket fina grejor både bland hästsakerna och vanliga kläder!
Från hästavdelningen köpte jag
Ryktstenar
Tvättsvampar
Skillingarydssalva, 60 kr
Stallboken 12, 50 kr
Ridvantar, 30 kr
Ridstrumpor
Rakt eggbett, 100 kr
Jacson tunn jacka halva priset, 100 kr
"Funktionströja" från vanliga jackavdelningen, 200 kr
Marinblått schabrak med guldigt kantband, 90 kr

Jag fattar inte hur man får in bilder men här finns två väldigt dåliga bilder på tröjan/jackan, schabraket såg bara konstigt ut när jag försökte fota det... ;)
http://www.pixbox.se/pic_show_id32882572.html
 
Senast ändrad:
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Tack! Bra att veta. Om det händer med mina också bör man nog låta Gekås få veta, för jag tror inte att de vill sälja en farlig/dålig produkt!

Jag har användt mina såna i 3 års tid ca 1-2 gånger vecka minst. NU börjar dom och släppa mot vävribben. Så mina har hållt länge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Cattis_E
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
180
Senast: Gramse
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
736
Senast: ptr
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 383
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp