Bukefalos 28 år!

Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Fanns tvådelat med fasta ringar i 12.5 när jag var där i onsdags! :)

fyndade sj vita helskodda byxor för 200 och jättefin "klubbjacka" för 250 :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Vad finns det för hästgrejer där egentligen? Har aldrig varit där men vill gärna dit :laugh: är det egna märken o så (som Hööks ex.) eller är det "kända" märken? :)

Svarar alla som kan vara intresserade. Brukar ha varierande märken. Nu är jag inte den som tittar efter märken när jag handlar utan mer på produkten i sig.

Var på Gekås i måndags och det var överlag dåligt med grejor för ryttare och häst om man tittar på vår / sommargrejor. Ridhjälmar fanns det bara en sort av, "sammetsstuk" på hjälmar föll mig inte i smaken, vill ha mer lättskött, ridskor inga snörkängor bara jodp.modell. Ridbyxor och jackor på väg in. Back on track produkter fanns inte alls. Täcken med halvhals modell regntäcke inte heller. (Där har jag förut köpt ett jättebra och var ute efter ett till lika dant
) Ylletäcken fanns inte alls, slut för säsong ? Dålig sortering av bett ,på typ pelham, kimblewick i storlek 11,5-12.5 annars fanns vanliga och tredelade kopparbett och pesoa om man nu använder sådana (?)

Tyckte det fanns bättre grejor och täcken till ponny än till häst samt till yngre ryttare än till vuxen. MEN allt det kan ändras på en vecka eller två, vår/sommar är på väg in fick jag uppfattningen av. Sportloven har ju varit nu, så det är väl en mellanperiod kanske. Hittade som vanligt inga träns utan "strass" men fanns gott om grimmor. Köpte även flugspray och kräm.

Mitt råd vänta 1-2 veckor till innan ni åker dit om ni vill ha vår/sommargrejor.
Gällde även inne i varuhuset på dam.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*kl* Ska åka ner en sväng på måndag. Finns det någon som varit där nu i dagarna som kan ge lite förhandsinfo om bra fynd som fanns då?
Är egentligen inte ute efter något speciellt, har inte behov av nånting alls men jag är nog sugen på fleecetäcke med svansfläta och ev. något remontträns om det finns något snyggt.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Om du brukar använda Switch så kan det vara smart att köpa, för någon gång i sommar så måste Switch sluta säljas :/
Det brukar vara bra pris på Switch på Gekås :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Det stod i tidningen ridsport i förra numret har jag för mig!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Både Switch och Ultrashield blir förbjudna! Är inget jag är någon storkonsument av, så det hoppar jag ;)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

fel!!

såhär skrev täby stall och foder:

Switch Pour On har avregistrerats av kemikalieinspektionen!
Switch pour on är ett medel mot knott och fästing på hästar under betesperioden. Switch är en välkänd produkt hos många hästägare och har använts mot ohyra med gott resultat under många år.
Switch avregistrerades av kemikalieinspektionen den 30 juni 2011. Beslutet överklagades till keml, men överklagan avslogs. Detta innebär att vi som återförsäljare för sälja produkten tom den 30 juni 2012 och ni som användare får använda produkten tom den 1 juli 2013.

Sen har det varit mycket prat om Absorbine Ultra Shield också ett flugmedel till häst att dessa inte skulle få säljas. I ett blogg inlägg under januari från leverantören Biofarmab säger dom så här:
Året inleddes med det glädjande beskedet att vårt flugmedel "UltraShield" fått fortsatt godkännande för försäljning till 2013 03 01 vilket innebär en stor lättnad för oss i allmänhet och för hästarna, de kommande somrarna, i synnerhet.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Då var det väl ett fel då. Konstigt att jag som jobbar i ridsportsbutik inte fått den informationen om Ultrashielden bara.

Men varför är det skillnad på Switch och Ultrashield, både innehåller ju permetrin och det var ju därför båda inte blev fortsatt godkända av kemikalieinspektionen.
 
Senast ändrad:
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Vad bra jobbat av kemikalieinspektionen... Om Ultra Shield förbjuds så kommer inte min häst kunna leva ett normalt hästliv under hela sommarhalvåret. Detta eftersom det är det enda medlet som hjälpt mot flygfän på honom. Han blir helt "bubblig" av betten. Och han är inte den enda. Så för mig låter det som rent vansinne och jag hoppas innerligt att det inte blir så.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*kl*

Detta shoppade jag på hästavdelningen förra helgen:

422011_10150605014207887_746887886_9241113_1537658419_n.jpg


431145_10150605013662887_746887886_9241108_259599603_n.jpg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

ingen aning :crazy:

hoppas du inte tog det som ett påhopp, för det var inte meningen !! :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Mina hästar måste också ha bägge preparaten för att inte se misshandlade ut under sommaren :mad:

Då blir det till att hamstra så mycket man bara kan.....
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Nej absolut inte!! Blev lite fundersam bara, kollade upp det idag och vi hade faktiskt fått info om det men jag hade visst glömt bort att jag läst det bara. ;)
Men det är ändå konstigt att Ultrashielden får säljas men inte Switch, skulle vilja ha en förklaring ;)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

så bra!! :)

kan de innehålla olika dos av medlet?

är US doping? Switch är det väl?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Inget av dom är det. Däremot är det ju livstids karens på US, men inte på switch.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Inget av dom är det. Däremot är det ju livstids karens på US, men inte på switch.

ursäkta men :rofl: VAR i passet står det att man har använt US :angel:

blir så matt på alla regler hit och dit...

*tänker bunkra upp med US* :D
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Köpte en Catago ridhjälm med lite strass på, ett träns med strasspannband och rött foder på nosgrimman, tre fleecetäcken med svansfläta, lädervipes och Kraffts pelleterade b-vitamin. Ångrade sen på hemvägen att jag inte köpte med mig grimmor med goldenstripefoder. :p
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Min kära fodervärd har pimpat min häst (som hon har, han är mörkbrun) med det röda schabraket som visades tidigare i tråden, röda lindor, tränset som du köpt med rött foder och blingpannband och matchande förbygel även den med rött foder och bling. Vill oxå shoppa!! Men rött funkar inte på min fux (som jag har hemma) som tur är :D
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Förbygeln var ju jättefin den med! Men det funkar ju inte när man dressyrar ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Cattis_E
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
22
· Visningar
1 086
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: Gramse
·
Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
275
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp