Bukefalos 28 år!

Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Vad finns det för hästgrejer där egentligen? Har aldrig varit där men vill gärna dit :laugh: är det egna märken o så (som Hööks ex.) eller är det "kända" märken? :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Köpte de svarta transportskydden när jag var där i januari, använda en gång och var alldeles för mjuka, de kröp ihop helt. På min häst med tunna fullblodsben fick jag spänna ihop dem så långt in det gick och då tog kardborren slut. Passar nog utmärkt på ett kallblod eller häst med väldigt grova ben
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Ah, kul att höra! Jag har använt mina 3-4 ggr nu, och tycker att de är bra. Fast lite hala. De funkar bra mot skinnhandskarna, och säkert helt okej med bara händer också, men blir hala mot t.ex stickade handskar.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

De har mycket varor av egna märken, utan märken, men även en del Jacson, Mountain Horse, Back on Track, Catago etc. Har även köpt Pessoa schabrak, så man kan göra fynd. Men det är ju outlet så inga garantier på vad som finns från dag till dag. Fyndade själv en Catago hjälm för 199 kr som jag hitta på web shop för 800 kr!
Mycket bra förbruknigsvaror av schampo, jodopax m.m. Glucosamin kostar 100 lappen mindre än i vanlig häst butik.
Helt klart värt att åka dit.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

knapplånar.

ska dit nästa helg!

någon som varit där på sistone och vet hur utbudet är?
bruna senskydd + kotskydd sökes
ny hjälm
leggins/shortchaps

och kanske några snygga tröjor eller så!

:bump: :bump: :bump:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Sprang förbi hästavdelningen lite snabbt här om dagen.
Det fanns set med sen och kotskydd i lite olika färger, bl.a brunt.
Hjälmar finns det rätt många att välja mellan och likaså med shortchapsen. Tror t.o.m att det fanns något supererbjudande på mountain horse chapsen...
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*kl

Någon som vet vad dom har för utbud på vårjackor?
ska dit snart :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Sprang förbi hästavdelningen lite snabbt här om dagen.
Det fanns set med sen och kotskydd i lite olika färger, bl.a brunt.
Hjälmar finns det rätt många att välja mellan och likaså med shortchapsen. Tror t.o.m att det fanns något supererbjudande på mountain horse chapsen...

ÅH!! men benskyddsseten, tänkte du på om de var vanliga kotskydd till bak eller om det var "teknikskydd"? vill ha vanliga kotskydd...

iiiiiiiiiiihhhh vad kul det ska bli!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Vad finns det för hästgrejer där egentligen? Har aldrig varit där men vill gärna dit :laugh: är det egna märken o så (som Hööks ex.) eller är det "kända" märken? :)

de har ett märke som heter copperfield, som jag inte sett nån annanstans iaf
annars kan man fynda alla möjliga märken! :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*kl*

Jag var där igår och tyckte att de hade ganska mycket saker. Däremot tyckte jag inte att de hade mycket bakbensskydd men mycket till frambenen. Vårjackor tyckte jag inte heller att de hade mycket av men det kommer nog längre fram, fanns nog två modeller att välja på nu... Det är nog lite av en mellanperiod nu mellan vinter- och vårkläder.

Ridhjälmar fanns det några stycken av, inte så många. Överlag tyckte jag att det var dåligt med ridbyxor och kläder.

Hästsaker bla träns fanns det mycket av.

Men detta är bara min uppfattning och jag brukar vara där 1 gång/år.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Sno min idé med en ny tråd varje år bara! ;) Hihi skojar. Men vill du att jag skall lägga upp några bilder från saker som jag köpte sent ifjol här? Det är ju änså såna "orginalsaker" som de oftast har varje år? :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*kl*

Är det någon som vet om det brukar finnas säkerhetsvästar där?
Tänker börja rida efter långt uppehåll. Står stilla, vad kan jag mer behöva för grejer? Ridvantar är nog en idé att leta efter, tror inte jag vill tvätta upp ett par rejält skitiga som legat nerpackade i många år, ny hjälm är införskaffad, den gamla är liksom gammal och för min egen säkerhet är det bra med ny.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Någon som skulle kunna vara snäll att kolla om det finns tredelade bett med fasta ringar i strl 12.5? :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Det fanns då säkerhetsvästar i söndags när jag var där. Men jag tyckte det vara dåligt med storlekar. I senior fanns det bara small men jag frågade inte om det fanns mer så det kanske det gör.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

knapplånar.

imorgon åker vi till gekås! weeeeeiii, hoppas det finns mkt kul! ngt speciellt jag ska kolla efter?? :banana:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Catagos dressyrskydd finns inne igen, kanske ngt att fynda???
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

åhh.... Varför har jag ingen resa inplanerad.. Vill ju ha dressyrskydden!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Cattis_E
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
22
· Visningar
1 093
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
235
Senast: Gramse
·
Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
277
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp