Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Ja, de var ganska många kvar, vet inte hur många man får plats med på en sådan där "pinne-hållare" som sitter på väggen men de var hyfsat fulla och det var nog minst tre sådana hållare. Men minnet kan svika mig lite, mitt huvud blir alltid så fullt av uttryck när jag är på gekås så jag kommer nästan inte ihåg något :(
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Orange schabrak 99kr lr. 129kr Svart schabrak 169kr skulle vara något keramiskt, någon som vet vad de innebär? Tycker de var snyggt så jag köpte de mest för den skull ;)
20121127_101724_zpsc0b9cd9b.jpg

Ååå hade de fått in det schabraket i orange med! :love: Fanns det fler färger? Jag köpte det limegröna när vi var där, då fanns det inga andra färger och det är bara så kanon, både passform o kvalitét. Å andra sidan tycker jag nästan alltid om Catagos grejer :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

KL

Nån som varit där nyss och har koll på ridutrustning för barn?

Är på jakt efter ridbyxor till 4-åring och ev. en ridhjälm :).
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Det fanns när jag vr där :) Kikade åt dottern men då min dotter inte var med och jag glömt mäta så köpte jag inget.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag tycker det var dåligt med schabrak men lyckades komma hem med 3st iaf ;) Inte så mycket "starkare" färger, tror att det fanns ett rosa också men vet inte om det var Catago lr inte. På nästan alla schabrak jag kollade fanns bara 16" även de orange jag köpte men jag tänkte att kanske kanske kan de gå :angel:

Sedan fanns det några Jacson schabrak som visats tidigare i tråden samt andra mera neutrala färger.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Tusen tack! :)

Du minns inte om de hade reglerbara hjälmar? Sådana som går att sätta i pads/skruva så att de varierar några strl.? Brorsdottern rider inte så ofta så det vore ju praktiskt att ha en som höll ett tag... :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Fanns massa i ponny, några få i cob och max tre stycken i full. X-full var helt slut! :(
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Åh vad typiskt, jag ska inte dit förrän på tisdag! Dom är ju så snygga!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag tycker det var dåligt med schabrak men lyckades komma hem med 3st iaf ;) Inte så mycket "starkare" färger, tror att det fanns ett rosa också men vet inte om det var Catago lr inte. På nästan alla schabrak jag kollade fanns bara 16" även de orange jag köpte men jag tänkte att kanske kanske kan de gå :angel:

Sedan fanns det några Jacson schabrak som visats tidigare i tråden samt andra mera neutrala färger.

Ah det var nog därför jag missa dem då, kollade inte ens i 16"-högarna.
O Jacsonschabraken la jag tillbaka fortare än kvickt, de såg ju ut att passa typ shetlandsponny :( vilket några andra som köpt dem informerat om här i tråden.
Tack :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Nästa helg blir det shopping i Ullared för mig också ;)! Har varit lite dålig på att lägga in bilder efter de senaste gångerna jag har varit där. Men denna gången har jag tänkt vara duktigt :D

Har en hel del att köpa då jag snart kommer få hem min första storhäst :love: !

Ska kolla back on track saker, lädergrimma, tömkörningsgjord (måste komma igång med tömkörning, även fast det verkar dötråkigt ;) ) och lite annat. Tror att jag ska köpa lite billiga pannband+sidenband så jag kan fläta ihop något fint :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Ja Jacson schabraken är jättesmå. Fick inte ens det under min 17" dressyrsadel... :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Cattis_E
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
175
Senast: Gramse
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
735
Senast: ptr
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 369
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp