Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Kl
Ska ner den 11 dec och shoppa loss :D någon som vet om dem har några bra ridoveraller? :p skulle verkligen vilja ha en varm jäkel att rida i utan att man blir klumpig :)
Och chaps också, finns det några snygga i läder? Känner att det är dags att byta, efter 8a år så har mina nog sett sina bästa dagar :p
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag har en därifrån som jag älskar :love: Har faktiskt ridit barbacka i den en gång oxå vilket funkade bra, annars har jag den i stallet/ute. Den sitter alltid fast på mina gummistövlar :D Raggsockor och onepice under så håller man sig varm även i skåneblåsten :D
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Så nu har jag varit på Gekås. Perfekt dag, väldigt lite folk där idag. Tror många blev skrämda av väder prognosen. Köpte inte så mycket på hästavdelningen, tyckte utbudet var klent men fick med mig detta hem:
05041D8E-F760-4A36-9744-1DC515721E59-15899-000015459ACEB5F0.jpg

Linfröolja *2 260kr
Reflexboots 50kr
Bett 129kr
Swarovski pannband 199kr

Sen en jacka också som inte kom med på bild för 399kr
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*kl*

Ni som varit där nu senaste tiden, har det funnit någon sådan där gul munkil eller måste vi ta oss till Kungsbacka och Börjes för att få fatt i en sådan ?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag var där igår o kan inte minnas att jag såg munrullar. Fast jag letade ju inte heller efter det...

Kl

Jag köpte swarovski-pannbandet som alla andra, även om jag inte är så förtjust i stora stenar.
wpid-dsc_0657.jpg


I övrigt på hästavdelningen blev det ett par förstora termobyxor som förhoppningsvis kan funka bra under ridning(som alltså är för långa så de ffde täcker skon även om jag sitter på hästryggen). Och ett ridspö i brunt samt ett ridtäcke i svart med reflexpasspoal.

Tycker deras hästavdelning är lite småtrist och framförallt kläderna eftersom man efter några försök lärt sig att deras iaf jackor o västar är som att ikläda sig en tät plastflaska. Även om en del grejer kan vara både snygga o med bra passform(provade en väst igår :love: ) så vet jag att de inte är bra för mig eftersom jag alltid arbetar mig svettig i stallet...
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag gilla hästkläderna nästan bäst :-D de vanliga som alltid finns gillar jag inte, ibland är nya modeller ok men oftast känns de inte bra och sitter kass. Men jag hittar nästan alltid något från jacson eller liknande grejer som kommer in då och då. Västarna från typ catago är mina favoriter, och för mindre än halva normalpriset är jag väldigt nöjd :-P
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Så det finns termobyxor kvar på hästavdelningen? Provade ett par för 2mån sedan och kom i efterhand på att jag önskar mig dom i julklapp:) Men har varit orolig för att de skulle försvinna lite lagom nu till all snö och kylan. Finns det många kvar och i olika storlekar? Bor ju bara 30min bort så får väl ta mig tid en dag att peka ut dom för min mor :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Blev inte så mycket på Gekås för ett tag sedan när jag var där.
CIMG0418.jpg

Schabrak 89:-
Regnridbyxor 149:-
Slit-och-släng ridbyxor 149:- (dessa fick dock åka tillbaka då sömmarna gick sönder efter en användning)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Åker ner nu på lördag, tror ni det finns några bra fynd? :) Verkar som många hittat swarovskipannband och dyontäcket, helt ny och skriva inlägg brukar dock sitta och lusläsa tråden så fort det kommer ett nytt inlägg ;)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag tog några bilden när jag ver nere för några veckor sen,
har haft lite problem med photobucket men nu kommer de :)

Benskydd/lindor:
DSC_1522.jpg


Bett och sadelgjordar:
DSC_1521.jpg


Grimmor:
DSC_1520.jpg


Träns:
DSC_1519.jpg


Pannband/förbyglar:
DSC_1518.jpg


Kläder i blått och rosa:
DSC_1517.jpg


Västar:
DSC_1516.jpg


Köpte 2st fleecetäcken, ett vanligt och ett med hals:
DSC_1515.jpg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Varianten jag köpte fanns endast i svart läder med "genomskinliga" swarovski, fanns de i 4 storlekar (från ponny upp till x-full).

Det fanns dock ganska många pannband på en vägg i olika färgvarianter (röd, blått, randigt m.m.), som dock såg väldigt "billiga" och dåligt gjorda ut. Så jag tittade inte ens närmare på dem. Påminde om typ Hööks fake-swarovski med pärlor på sned...

ååååååååååååååååhhhhh! vill ha sånt pannband :( ngn som varit där på sistone och vet om det finns kvar? hade behövt X-full... :(

ngn som vet vad back on track-fleecetäckena kostar?!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Åh fick precis ett sånt sug på att åka till Gekås, varför kan dom inte öppna i Västerbotten med?


Detta pannbandet kommer iaf från Gekås och blev köpt för ett par veckor sedan av min mamma som skickade upp det som julklapp till hästen.
Röda små blingbling stenar som gnistrar jättefint och så är det svängt.
485008_10151488332340432_1056118267_n.jpg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

När jag var där dvs i tisdags så fanns inte pannbanden i x-full tyvärr. Men full fanns det massor av.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

ååååååååååååååååhhhhh! vill ha sånt pannband :( ngn som varit där på sistone och vet om det finns kvar? hade behövt X-full... :(

ngn som vet vad back on track-fleecetäckena kostar?!

Fleecetäckena kostar 1495 eller 1595, minns inte vilket :D
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

KL

Såg en annons där en tjej lagt ut ett Swarovski-pannband från Gekås på blocket, dock utan att nämna att det kom därifrån och köpt för 199 kr. Hon ville ha 599 ;) Jag fick mig ett gott skratt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: Cattis_E
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Gramse
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 310
Senast: Manji
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
332
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp