Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Haha, jag såg en på Hästnet där en (troligtvis samma) tjej säljer en svart lädergrimma med strass på sidan "väldigt unik" för 400 spänn. Den såg fruktansvärt lik ut den jag har från Gekås, kostade mig runt hälften? ;)


Imorgon ska jag dit igen och fylla på min garderob men onödiga pryttlar :o
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Undrar om det kan vara samma tjej som vill sälja en förbygel med "unika" röda stenar för 550:- :D
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Det är en tjej i en Facebook grupp för Begangnade hästsakerna som säljer lindor+luva+schabrak från Ullared som kostar Max 250 att köpa där, hon har lagt ut det för 500...
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

När jag var där dvs i tisdags så fanns inte pannbanden i x-full tyvärr. Men full fanns det massor av.

åh typiskt :/

ngn som vet hur full-pannbanden är i strl? vill ju inte att det ska bli för litet på pålle....
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Var på gekås i fredas och köppte pannbandet till min i full och det var i samma längd som orginalet på full tränset (om det nu säger nått :p) fanns en massa ponny och cob när jag var där.

Kram
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Tror det är 41 cm. Mina andra pannband i full är 42 cm så lite litet alltså.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Håller med om att det var lite litet i storlek.

Pålle med pannbandet och det nya bettet från Gekås :)
23582F7E-771A-4F34-A31E-9751541993F2-17669-00001834515D6D7F.jpg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Min granne var till gekås för 2 veckor sedan och köpte med ett panband åt mig men det ligger inslaget i paket så jag får vänta till julafton att titta och klämma på det.. :laugh:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Vinteroveraller? färger? är de bylsiga el smidiga? hur är de i storlekarna? finns de under hela vintern, el är det partier som dyker upp ibland?
var på Ullared i februari för att inhandla en, men det fanns inga då.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Med snö och så menar du? Ska åka de vägarna i eftermiddag (dock inte till Gekås), kan rapportera sen. De större borde vara saltade tycker jag. Vi har inte extremt mkt snö här så borde inte vara det i Ullared heller.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Var på Gekås idag och handlade de sista julklapparna. Tog då en sväng förbi hästavdelningen som vanligt. Köpte ett svart dressyrschabrak i sammet med guld/svart passpoal för 99 kr. Köpte även ett stalltäcke termo för 129 kr.

Det tråkiga är bara att jag blev av med schabraket på hemvägen, maken tror att det fortfarande sitter fast under kundvagnen :mad: så himla tråkigt. Och så sur jag blir på mig själv, varför packade jag inte ner mina varor själv och höll koll på dem. Nåja, nu har jag sponsrat någon annan med ett svart sammetschabrak :grin:

Blev så sur på mig själv så jag tänkte avge ett nyårslöfte att under 2013 inte åka till Ullared. Får se om jag lyckas hålla det :angel:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Var där i förrgår och köpte två ex av det stalltäcket, har ett sedan tidigare och de är superbra att ha som undertäcken och extratäcken. Fick även med mig reflexgrimmor till alla hästarna, Catagoskydd till min och mammas samt matchande boots, ridväst, Jacsonmössa, två par fodrade skinnhandskar, fårskinnspad till nosgrimman och luddiga skosulor. Höll i en fårskinnspad och ett av de där pannbanden men lade tillbaka dem.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

ngn som vet om de fått in/ska få in de omtalade pannbanden i strl x-full igen??
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag var där för några dagar sedan :).
Köpte mest "behovgrejer" denna gången, dvs pälsglans, putsmedel, hästshampoo, reflexgrimma, stallboken, mansnoddar, arnika, blueliniment.
Till min stora lycka hade de fått in massvis med produkter från märket "Day Carr & Matin" (med reservation för ev stavfel). Så jag köpte pälsglans, galoppschampoo och putsmedel på sprayflaska från ovan nämna märke :D. Putsen låg på 60 kr för flaska 1 (lädertvål) och 80 kr för flaska 2 (läderfett). Samma kostar omkring 150 kr i mon ordinarie butik, mycket nöjd med Ullaredfyndet mao! :)
Tyckte att de hade mycket på hästavdelningen. Fanns ovanligt mycket bett i olika varianter, pannband, schabrak från tex jacson och catago, mycket olika täcken m.m. Tittade inte så noga på rid/stallkläder denna gång pga begränsad tid. Men jag som är där ofta tyckte sammanfattningsvis att hästavdelningen var ovanligt bra!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

åååh, du råkade inte kolla om de hade de här swarowski-pannbanden som "alla" köpt i strl x-full igen? =)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Gramse
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 313
Senast: Manji
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
332
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp