Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Var i ullared och handlade lite idag. Hittade bland annat loppfrön för 55kr/kg! Köpte kraffts blå müsli, linfröolja, torrschampo och ett tvådelat mässingsbett :). Där fanns fodertunnor (35l) för 50 kr inkl. lock , en fjärdedel av vad de kostar i en annan vanlig foderbutik. Dock så fanns det inga foderskopor :cry:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

KL

Något som sett om de har Krafft Mirneral VIT...?
Kanske kan pm:a mig ett litet pris isf.. ;)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Jag var där i lördags. Tyckte inte alls det var så utplockat som det kan vara ibland. Dock så var det inte något speciellt jag behövde, så kom bara hem med:

* longeringslina
* nosludd i fårskinn
* sopkvast
* ryktsten
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Jaja ingen fara :) Beställde ett från horze som jag vet tycker är bra så får jag hoppas att det blir lika bra på lillponnyn som på stora hästen, blir nog billigare än att "svänga förbi" ullared ändå ;)

Ja du jag kollade inte täcket så noga då jag inte var i behov av ett sådant. Kollade inte priset heller :-( så tyvärr inte mkt till hjälp :(
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Jag var på Ullared lite innan jul förra året, då var det rätt utplockat tyckte jag iallfall :) Men ett tips om ni behöver ett mysigt fleecetäcke (om det finns kvar), är ett fleece täcke som jag köpte då som är lite ljusare marinblått och jättemysigt, lite tjockare fleece :) Min häst älskar det :)
Det var två snabbspänne i bogen plus en sån där "lapp" som man fäster över spännena där det stod "SWE" på ! :) Ett hett tips haha :D
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

ska dit nästa vecka hoppas verkligen att det är påfyllt med nya fina saker:)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Jag åker till GeKås i kväll.

Prinsessan ska få ett nytt täcke (eller två) och jag hoppas de har loppfrön kvar.


Om någon vill ha något kollat står jag gärna till tjänst :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Skulle du vilja kika om de har Catagos islandsträns? Det är så att säga rundflätat det jag är ute efter :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Kl,
Hur är bett sortimentet på Gekås nu? Är lite ute efter ett rakt plast bett i 12, 5 och en bot rygg värmare, har de det?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Hur är deras senskydd? Skulle behöva nya både fram och bak. Här i dag Norton PRO tror jag att dom heter.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

kl

Varit på Gekås idag!

Blev inte så mycket inhandlat på hästavdelningen men...

Reflex-regntäcke (fanns enbart strl 135) . Har två av hästarna i närheten av en 100-väg- tillfälligt. Min fasa är ju om de skulle lyckas ta sig ut ur hagen och komma ut där.. Nu syns de i alla fall bra OM oturen skulle vara framme.
Reflexgrimma (nojjig much?)
Några hinkar
Rishalmskvast
Hovkratsar
Rotviska
Gasbindor
Longeringspisk



Tyckte utbudet var ganska dåligt där..
Skulle ha lite stängselmaterial, (t ex strömmätare, jordspett) men fanns typ bara elband.
Bettsortimentet var inte särskilt stort.. Och verkade mestadels - med några undantag - bara finnas i en storlek i varje sort ( t ex vanliga tredelade bett hittade jag bara 11.5)
Hästfoder fanns det nästan inget av..

Kändes väldigt basic (det är det ju alltid men nu var det verkligen extremt) Mest typ grimmor,grimskaft, lite träns,täcken,ridkläder, borstar, osv..

Bot-produkter hade de lite grann, vet dock inte om det fanns nån ryggvärmare. Såg täcken och benpaddar.
 
Senast ändrad:
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Här kommer en bild på ett av täckena jag hittade på ullared :) (eller ja, två, stalltäcket under syns lite) fodrat täcke, 100 g med halvhals. Rostfärgat stalltäcke 200g.
397504_10152445552915114_193262513_n.jpg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Åh det var det blåa täcket jag stod och klämde på! Ångrar att jag inte köpte...

Smulan75; det var det halv halstäcket jag menade som Trott visar bild på!

*Kl*

Ska förmodligen upp igen den 3:e feb. Ska se om det blå halvhalstäcket finns kvar. ;)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Kl
Var där i lördags och var såklart tvungen att köpa det omtalade pannbandet;-) dock strl cob och något kortare än det hemma. Får väl testa annars säljer jag det, inget större fan av bling. Men jösses vad det glittrar!!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Hittade bland annat loppfrön för 55kr/kg!


Varför köper inte hästfolk bara loppfrön på typ citygross/ica/coop/liknande? Billigare kg-pris än det där ;)
Finns vanligen i hälsokosthyllan eller bland müslin, i behändiga 4-500g påsar
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

De största påsarna med psylliumfrön jag har sett i hyllorna här ligger på gulliga 300g, och kostar 20-25 kr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp