Bukefalos 28 år!

Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

KL

Jag vill veta om det finns hyaluronsyra och/eller glukosamin? Någon som har koll på tillskotten och vet?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Alla gånger jag varit på Gekås har de haft Emin Glukosamin i alla fall. Det andra du frågade efter har jag inte koll på.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Brukar finnas både ock, Emins Glukosamin och även Hyaluronsyra från Trikem har jag sett de sista gångerna jag varit där.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Hej

Det stämmer Jacson schabraket är felmärkt! Det är ponny trotts att det står full.

Jag har ett på min Zaldi dressyr sadel 17,5, det är i minsta laget men inget av sadeln sticker ut utanför.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

KL


Även jag har varit i Ullared ;) Blev bara några grimmor och ett 100 grams regntäcke till hästen :)

Lägger in en bild på täcket!

DSC04314_zpse389f94b.jpg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Tack:)! Nu hann jag dock beställa en annan sort denna gång, men jag ska ta mig en titt i hyllan när jag kommer dit (antagligen redan i helgen) ändå. Jag kommer antagligen att köpa glukosamin, och linfröolja har jag redan planerat att köpa också.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Kl

Ska till gekås på lördag och shoppa loss!
Finns det något som är särskilt prisvärt? Tex DET däääär fleecetäcket, eller det där schabraket? :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

jag ska troligtvis dit i mrogon =)=)=) wiii inte för att ja behöver något men vem säger att man inte kan åka dit på en liten tripp spontant =) Är de någon som vet omd e finns något skoj?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Hittade massa fina pikéer för 99 kr stycket som kändes som väldigt bra kvalité! :)

Köpte 2 st pikéer, undrar om de inte var från Jacson?
2 par ridbyxor
"Trefingertumvantar" och matchande mössa från Jacson
Sån där slick-godisburk som var en riktig succé! 5 av 5 hästar älskade den!
Grimskaft
Longerlina

Sen blev det inte så mycket mer från hästavdelningen denna gången :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Har aldrig intresserat mig för gekås alls, trodde inte ens de hade vettig hästutrustning. Nu läste jag lite om deras stora shoppingpåsar som går att stänga, det skulle ju vara kanon att packa haghö i! Behöver täcka påsarna för att skydda från frost, snö och regn och det är så himla bökigt med vanliga höpåsar. Problemet är att jag bor i Stockholm och inte har möjlighet att ta mig till gekås. Går det att köpa något på nätet? Eller är det någon som ska dit och kan skicka några påsar till mig? :love: Någon annan som använder dem till något vettigt?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Har aldrig intresserat mig för gekås alls, trodde inte ens de hade vettig hästutrustning. Nu läste jag lite om deras stora shoppingpåsar som går att stänga, det skulle ju vara kanon att packa haghö i! Behöver täcka påsarna för att skydda från frost, snö och regn och det är så himla bökigt med vanliga höpåsar. Problemet är att jag bor i Stockholm och inte har möjlighet att ta mig till gekås. Går det att köpa något på nätet? Eller är det någon som ska dit och kan skicka några påsar till mig? :love: Någon annan som använder dem till något vettigt?

Jag har dem till täckesförvaring.
Kanon att ha på täckeshyllan i sadelkammaren!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

har några påsar med dragkedja men ingen hit att ha hö i eller snarare att få ut höt du kan inte vända den upp och ner för då kommer inget ut utan du måste plocka upp höt ur påsen.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

I och med att jag bär ut ca 8-9kg hösilage och lägger i ca tio högar så plockar jag upp det i alla fall så just det gör inte så mycket, dock så måste det ju gå att fylla och lyfta ur utan slagsmål med påsen. Det jobbigaste momentet jag har nu med ikeakassarna är att proppa dem (går att undkomma med fler antal) och sedan trä ytterligare en påse över för att skydda.. Är de fel för det ändamålet?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

De påsarna är grymma :). Vill bara lägga in en liten varning - packa dem inte för fulla. Jag har ett antal och dragkedjan har gått sönder på samtliga. Det får absolut inte packas för mycket, då går dragkedjan sönder direkt.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Vi använder en sån i stallet, fyller den med 6,5 kg hösilage till en av hästarna. Funkar jättebra!!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Har aldrig intresserat mig för gekås alls, trodde inte ens de hade vettig hästutrustning. Nu läste jag lite om deras stora shoppingpåsar som går att stänga, det skulle ju vara kanon att packa haghö i! Behöver täcka påsarna för att skydda från frost, snö och regn och det är så himla bökigt med vanliga höpåsar. Problemet är att jag bor i Stockholm och inte har möjlighet att ta mig till gekås. Går det att köpa något på nätet? Eller är det någon som ska dit och kan skicka några påsar till mig? :love: Någon annan som använder dem till något vettigt?

Nu vet jag iof inte hur just dessa påsarna ser ut, men även IKEA har påsar med dragkedja. Är dock i lite tunnare material än deras vanliga. De är också avlånga. Går att packa hö i vilket jag själv dock inte gör utan använder dem till täckesförvaring vilket de är perfekta till!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Nu vet jag iof inte hur just dessa påsarna ser ut, men även IKEA har påsar med dragkedja. Är dock i lite tunnare material än deras vanliga. De är också avlånga. Går att packa hö i vilket jag själv dock inte gör utan använder dem till täckesförvaring vilket de är perfekta till!

Vat på IKEA hittar man dessa? Kanske ska slå till på ett par :) Nog för att Gekås påsar funkar fint, men de är hemska i färgerna ;) Har IKEA-påsarna något möster eller är det i deras vanliga blå?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

har några påsar med dragkedja men ingen hit att ha hö i eller snarare att få ut höt du kan inte vända den upp och ner för då kommer inget ut utan du måste plocka upp höt ur påsen.

Jag trodde inte på dem till hö innan men de är perfekta! Iaf till mig som packar 4-20 kg i en påse. Bara att vända och ev skaka lite. De rejäla handtagen är GULD!

Har dem även till att packa täcken o schabrak o annat i sedan innan.

Även smidigt att väga hö och sedan trä på hönätet i påsen - inget spill!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp