Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Brukar finnas en hel del träns, har sett, lack, rundsudda, pullar, bling etc. Nu har jag aldrig letat efter just ponny men de flesta tycker jag ha funnits i både ponny, cob och full. :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Var på Gekås idag och fyndade riktigt fina saker från deras hästavdelning!

- Vitt dressyrschabrak från Jacson
- Grått dressyrschabrak med silvrig passpoal från Jacson
- Marinblått ullridtäcke med silvrig passpoal från Copperfield
- Fodrade ridskor från Jacson
- Pannband med stenar och pärlor
- Hästduk/handduk

Det jag också ville ha var de fleecefodrade ridbyxorna med de var tyvärr slut :/ Annars fick jag det jag var ute efter!

20131127_1504101_5295ff7c88e59d8b0e564810.jpg

20131127_150442_5295ffdc2a6b225ca2610684.jpg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Ja visst är det! Tittade inte så noga då alla låg huller om buller men inte helt omöjligt att det finns i brunt också :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Ja visst är det! Tittade inte så noga då alla låg huller om buller men inte helt omöjligt att det finns i brunt också :)

De Jacsonschabraken är ju såååå snygga. Fanns det i allround med och hur många olika färger?? Du får jättegärna pma mig pris med om du orkar :) Ska dit på söndag!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Ingen som har sett en fårskinnspadd? Kanal eller ej spelar ingen roll!

Mina föräldrar ska dit imorgon och jag är peppad för att se vad som får med hem!

Listan är:

Luddboots i svart.
Damasker med ludd i svart.
Fårskinnspadd :d
Nack & Nosludd i fårskinn.
Fleecetäcke (eller ulltäcke) med hals i stl 160 eller 165.

:)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Ingen som har sett en fårskinnspadd? Kanal eller ej spelar ingen roll!

Mina föräldrar ska dit imorgon och jag är peppad för att se vad som får med hem!

Listan är:

Luddboots i svart.
Damasker med ludd i svart.
Fårskinnspadd :d
Nack & Nosludd i fårskinn.
Fleecetäcke (eller ulltäcke) med hals i stl 160 eller 165.

:)

Hoppas ni har bättre tur än mig!
Jag skulle ha nästintill detsamma förutom täcken i strlk 155 samt ingen fårskinnspadd.
Det fanns inga boots, inga benskydd med ludd, inget grimmludd, några enstaka täcken i 155. Mkt osäker om det fanns så stora som 160-165..
Jag tror att jag såg några paddar dock - när jag letade efter grimmluddet..
Blev mycket besviken denna gången. Det brukar vara mycket bättre grejer där!
:meh:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Ingen som har sett en fårskinnspadd? Kanal eller ej spelar ingen roll!

Mina föräldrar ska dit imorgon och jag är peppad för att se vad som får med hem!

Listan är:

Luddboots i svart.
Damasker med ludd i svart.
Fårskinnspadd :d
Nack & Nosludd i fårskinn.
Fleecetäcke (eller ulltäcke) med hals i stl 160 eller 165.

:)

När jag var där i fredags förra veckan så fanns det inga fårskinnspaddar inne alls. Inte heller nack eller nosludd. Inga damasker med ludd utom ett par i xl. Det var allt. Boots med ludd fanns bara i s och m.
Men fleecetäcke i dina stl fanns.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Jordens undergång :( :D

Det är som dom säger, det finns inne just nu, kanske inte imorgon.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

KL

Idag var det min tur att åka till Gekås! Världens miss att åka idag.. Löningshelg och Julhandel.. Just sayin'! Fick vänta i en halvtimme på att ens få tag i en vagn! (Vagnar var riktig hårdvaluta, folk slogs nästan om dom).
Sen 1 timme i kö för att komma in och väl inne var det så smockat med folk att man hade tur om man kom fram till hyllorna..
Well, på vägen ner svängde vi in på Börjes i Kungsbacka så där hittade jag först ett par ridbyxor och ett par ridstövlar till sambon sen bar det av vidare mot Gekås.
På Gekås shoppade jag borstar av alla dess slag.. Neopreneboots, 2 täcken (1 Haglunds 100gr och ett Swedehorse? 300gr), grimma och gängtapp.

Tyckte utbudet var väldigt begränsat idag faktiskt.. Inte alls som det brukar! :(
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Vet du, eller någon annan ifall luddbootsen finns även i brunt? =)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Tror inte det.

Angående ovan nämnda boots så kan jag tillägga att de är väldigt små i storlekarna samt av helt värdelös kvalité. Använde dem ett ridpass när hästen var lite skuttig och efteråt så var det ett stort hål mitt i neoprenet (över karleden). Själva ytan på bootsen brukar sällan gå sönder innan kardborren släpper annars.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Nej, har bara funnits i svart dom ggr jag sett dom. Är där rätt regelbundet, typ en gång i månaden å har aldrig sett bruna.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

:(

Så är det ibland. Vi var där en gång när det var ganska lätt att komma in, sen efteråt blev det kö. Dom stängde klockan fem den dagen men kön i kassorna var så långa att vi kom inte ut förens halv nio!!
Den dagen slog dom i rekord i besök stod det sen på hemsidan.
Många stod kvar i kön men många gick runt och shoppade vidare. Personalen sa inget om det. Vad kunde dom göra..

Är glad jag bor nära och kan vända hem igen och komma tillbaka en annan dag om det ser ut att vara kaos.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Någon som vet om de har Back on track hjälmen fortfarande och vad den kostar?

Pappa är tydligen rädd om huvudet på sin dotter :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp