Get dressed

Piquer

Trådstartare
Jag & mitt sex åriga fullblod ska ut på våran första hopptävling tillsammans nästa helg. Dvs clearound 50cm på ortens ridklubb. För mig är detta jättestort då jag inte tävlat på 15 år, å hästen är inte heller startad i hoppning. Nu till frågan! Vad är man klädd i? Klubbtröja är uteslutet, är ingen aktiv medlem. Kavaj, vita ridbyxor, vitt schabrak stövlar känns en aning overkill, men måste säga att tanken slagit :grin:. Har spånat lite på vita alt svarta ridbyxor, vit polo, svart väst, ridskor shortshaps, svart schabrak. (fux). Men är inte 100..... :cool:

nu till min fråga: vad tävlar ni i, fast ni bara ska ut på en "liten pay and ride/jump" på ortens lokala ridklubb????? :)
 
Sv: Get dressed

på min första cl hade jag vita ridbyxor, tävlings topp och en v ringad cardigan. hoppade 1m hästen hade vitt schabrak
(ngt år senare)
på min första pay and jump hade jag marin blå ridbyxor och en grå tröja, hästen hade ett grått schabrak med marin blå och silvrig passpoal.


rekommenderar enkelt men machat :p, kände mig inte bekväm i min första outfit(dels pga passformen, köpte billigt istället för bra).
på pay and jumpen så ville jag ha det så enkelt som möjligt och ta allt som det kom, så tog min vanliga tränings outfit helt enkelt ^_^.
på andra CL tävlingar har jag haft vita ridbyxor och kavaj :)
 
Sv: Get dressed

När jag hoppar pay and jump satsar jag på hel o ren.
Kavaj o det kittet känns överdrivet.
 
Sv: Get dressed

Skönt å höra :) Jag kommer att på svart väst, svarta ridbyxor å svart schabrak :)
 
Sv: Get dressed

Vanliga ridkläder är ju det majoriteten tävlar i på denna typ av hoppning.

Jag tävlar i kavaj först på regional nivå
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 683
Senast: Freazer
·
C
Dressyr Tänkte starta min ponny i Lokal tävling för storhäst i slutet av sommaren. är för gammal att tävla ponny sedan länge. Men, vi tänkte iaf...
Svar
13
· Visningar
1 491
Senast: Chine
·
J
Utrustning Snart är det dags för nya tävlingskläder.. men :idea: tänkte kanske beiget istället för vitt.. Alltså, beiga ridbyxor och polo...
Svar
4
· Visningar
699
Senast: jojjo_blondin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp