Bukefalos 28 år!

GHS/Euro Horse shopping

Nepp!
Då hästen som vinst är bortplockad så plockades hela lotteriet, var vad vi fick till oss på funktionärsmötet

Vann man inte transport förra året istället? :idea:
Jättetråkigt om hela lotteriet är borta eftersom pengarna gick till något bra och vi andra kunde drömma om typ en prenumeration på ridsport eller ny sadel :p
 
Hmm..behöver...vill ha...MÅSTE HA! Så brukar det se ut när jag går på mässan allt eftersom dagen går:angel:
Behöver hjälm, westernhuvudlag, benskydd..
Vill dregla över sadlar, schabrak, transporter, träns, bett... Det mesta tror jag är mer korrekt:D
 
När jag har googlat det hela så verkar det som att folk har upplevt skillnad. Nåja, har inte ens bestämt om jag ska köpa sådana stigbyglar :p

Vad skulle skillnaden vara? Tycker stigläder verkar kass man får hela knölen av dubbelt under låret? Strömsbgård har rea.

O ni har väl inte missat Tärnsjös?

Min nuvarande lista att kolla pris/köpa/leta efter:
*Schabrak till @Equilina
*Kolla rundsydda dressyrträns
*Krokolack! Speciellt nosgrimma hos Kyro
*Jämföra Mattespaddar o se om jag vill byta
*Ev köpa KollaMasken, ska kolla lagret hemma först
*Beställa 20 kg LitoVet o ev 1 kgs hinken bara för att jag vill ha hinken o ta ur :D
*Leta liniment som verkligen ger effekt. Karens spelar ingen roll. Tips?
*Leta ngn form av smidig kylning av framknä. Tips?
*Kolla BoTs knäskydd
*Titta efter bettskivor fr Bomber Bits, de har orangea :love:
*Titta efter Gatehouse terränghjälm
*Senskydd fr WoofWear, Smart Tendon strl S
*Köpa svanspåse fr Lemieux om jag hittar
*Kolla täcken fr Premier Equine (finns nog inte) o Shires (Helhals ofodrat, halvhals 100 g o helhals 100 g. 6'6).
*Om det finns ngn m kunskap om lokselar på ngt vis hade jag behövt be om hjälp :p


Borde även kolla ngn form av vinterstövlar (a la gummi) o ha i stallet o nätt men varm vinterjacka o ha privat. Inte lika kul o kolla sådant dock...!


Edit: Sen kollar jag alltid efter trevliga tränsbett, intressanta fodertillskott samt Equiline o Miasschabrak på rea :) Och ritar noga ut så man inte missar en enda gång...
 
Vad jag har sett kommentarer om det så är det att stiglädren som hör till sätter stigbyglarna i en korrekt position.

I think it's bull. Det är ju helt vanliga bara att de är mjuka mot smalbenet? Möjligtvis lättare i haka av stigbyglarna men längre sträcker jag mig inte utan tvång.

Jag gillar stigbyglarna men de kunde varit mkt bättre imo. Gillar mest att de sviktar. Och att de finns i orange :rofl:
 
Vann man inte transport förra året istället? :idea:
Jättetråkigt om hela lotteriet är borta eftersom pengarna gick till något bra och vi andra kunde drömma om typ en prenumeration på ridsport eller ny sadel :p
Jo, har oxå för mig att det var en transport förra året. Har varit transport tidigare år oxå som andrapris. Men nu är det helt borttaget och har inte fått någon annan anledning än redan nämnda :(
 
I think it's bull. Det är ju helt vanliga bara att de är mjuka mot smalbenet? Möjligtvis lättare i haka av stigbyglarna men längre sträcker jag mig inte utan tvång.

Jag gillar stigbyglarna men de kunde varit mkt bättre imo. Gillar mest att de sviktar. Och att de finns i orange :rofl:

Jag har inte ens tittat på grejerna irl men är det ingen vridning på själva stiglädret? :confused:
Och jo, köper jag så är det mest för färgen :p
 
Jag har inte ens tittat på grejerna irl men är det ingen vridning på själva stiglädret? :confused:
Och jo, köper jag så är det mest för färgen :p

Tror jag inte men ska inte svära på det. Vridning i stigbygeln. Provsitt om du kan. Jag skulle inte köpa men passade på o testa o blev då fast direkt pga att de sviktade. Asnajs tyckte jag :D
 
Jag ska dit på fredagen, har kvällsbiljett så kan gå på mässan hela dagen om jag vill. Tjoho! Jag har lite saker jag ska kika efter.
- Dressyrschabrak (gärna två stycken) ¨
- Fleecelindor kanske
- Ridstövlar
- Ridbyxor med grip
Måste lägga till lite mer;
- Pälsglans
- kollamasken
- arnikagel
- ridpaddar
 
Har skymtat en blommig tävlingstopp på spooks instagram. Har jag pengar över (och om den finns) så får den följa med mig hem :love:
 
Vad skulle skillnaden vara? Tycker stigläder verkar kass man får hela knölen av dubbelt under låret? Strömsbgård har rea.

O ni har väl inte missat Tärnsjös?

Min nuvarande lista att kolla pris/köpa/leta efter:
*Schabrak till @Equilina
*Kolla rundsydda dressyrträns
*Krokolack! Speciellt nosgrimma hos Kyro
*Jämföra Mattespaddar o se om jag vill byta
*Ev köpa KollaMasken, ska kolla lagret hemma först
*Beställa 20 kg LitoVet o ev 1 kgs hinken bara för att jag vill ha hinken o ta ur :D
*Leta liniment som verkligen ger effekt. Karens spelar ingen roll. Tips?
*Leta ngn form av smidig kylning av framknä. Tips?
*Kolla BoTs knäskydd
*Titta efter bettskivor fr Bomber Bits, de har orangea :love:
*Titta efter Gatehouse terränghjälm
*Senskydd fr WoofWear, Smart Tendon strl S
*Köpa svanspåse fr Lemieux om jag hittar
*Kolla täcken fr Premier Equine (finns nog inte) o Shires (Helhals ofodrat, halvhals 100 g o helhals 100 g. 6'6).
*Om det finns ngn m kunskap om lokselar på ngt vis hade jag behövt be om hjälp :p


Borde även kolla ngn form av vinterstövlar (a la gummi) o ha i stallet o nätt men varm vinterjacka o ha privat. Inte lika kul o kolla sådant dock...!


Edit: Sen kollar jag alltid efter trevliga tränsbett, intressanta fodertillskott samt Equiline o Miasschabrak på rea :) Och ritar noga ut så man inte missar en enda gång...
Varför skulle du skriva att Tärnsjö skulle vara där? Nu gick jag in och kollade och såg att de skulle ha 15% på tömkörningsdäckeln som jag har drömt om. Jag skulle ju bygga upp bufferten igen efter alla veterinärräkningar. Du är en elak människa.
 
Vad skulle skillnaden vara? Tycker stigläder verkar kass man får hela knölen av dubbelt under låret? Strömsbgård har rea.

O ni har väl inte missat Tärnsjös?

Min nuvarande lista att kolla pris/köpa/leta efter:
*Schabrak till @Equilina
*Kolla rundsydda dressyrträns
*Krokolack! Speciellt nosgrimma hos Kyro
*Jämföra Mattespaddar o se om jag vill byta
*Ev köpa KollaMasken, ska kolla lagret hemma först
*Beställa 20 kg LitoVet o ev 1 kgs hinken bara för att jag vill ha hinken o ta ur :D
*Leta liniment som verkligen ger effekt. Karens spelar ingen roll. Tips?
*Leta ngn form av smidig kylning av framknä. Tips?
*Kolla BoTs knäskydd
*Titta efter bettskivor fr Bomber Bits, de har orangea :love:
*Titta efter Gatehouse terränghjälm
*Senskydd fr WoofWear, Smart Tendon strl S
*Köpa svanspåse fr Lemieux om jag hittar
*Kolla täcken fr Premier Equine (finns nog inte) o Shires (Helhals ofodrat, halvhals 100 g o helhals 100 g. 6'6).
*Om det finns ngn m kunskap om lokselar på ngt vis hade jag behövt be om hjälp :p


Borde även kolla ngn form av vinterstövlar (a la gummi) o ha i stallet o nätt men varm vinterjacka o ha privat. Inte lika kul o kolla sådant dock...!


Edit: Sen kollar jag alltid efter trevliga tränsbett, intressanta fodertillskott samt Equiline o Miasschabrak på rea :) Och ritar noga ut så man inte missar en enda gång...

Gillar att schabrak till mig är först på listan. Viktigast!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp