gissa hundrasen ;)

J

juhanna

ja, det finns massor gissa hästrasen så nu tänkte jag komma med en gissa hundrasen! Lite variation skadar aldrig ;) Vilken ras och hur gammal är hunden? Gissa på!

Jag har inga riktigt bra bilder från sidan, framifrån osv men dessa får duga
burre_001.jpg


burre_009.jpg


burre_010.jpg


burre_012.jpg


burre_013.jpg


nybadad så pälsen är lite lockig
burre_007.jpg


en liten ledtråd kan ju vara att rasen egentligen har lite längre päls, vi klipper våran även om det var väldigt länge sedan nu^^
 
Sv: gissa hundrasen ;)

Jag gissar på: tibetansk terrierhane, cirka fyra år?
 
Sv: gissa hundrasen ;)

jag gissar också på tibetansk terrier, men för att vara annorlunda tik på 8 år.
 
Sv: gissa hundrasen ;)

yey alla hade rätt på rasen :b inte den svåraste. Det är för övrigt en hane på tio år :) Han heter Åhj Dåh Sahn men har det läckra tilltals namnet Burre :D
 
Sv: gissa hundrasen ;)

Oj, tio år! Jag som gissade på att han precis blivit riktigt fullvuxen, dvs fyra år :). Fast tibbarna blir ju gamla och är fräscha långt upp i åldrarna. Jag är faktiskt uppvuxen med tibetanska terriers, både tikar och hanhundar, så liiiite fuskade jag kanske, hehe.
 
Sv: gissa hundrasen ;)

okej för att göra en fortsättning så försvårar jag det hela litegranna.
Någon som kan gissa?
(ursäkta dåliga bilder)

jaap5.jpg


som valp:

jaapliten3.jpg
jaapliten2.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: gissa hundrasen ;)

Då gissar jag på en schapendoestik, tre år?
 
Sv: gissa hundrasen ;)

rätt, fast det är en grabb.. på.. (måste tänka) 7år ;) han börjar ju bli gammal.
 
Sv: gissa hundrasen ;)

Attans, fel på både kön och ålder... Men rasen tog jag i alla fall då :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 950
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 277
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 305
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 979
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp