Bukefalos 28 år!

"Globus-The Turner"

Sipuli

Trådstartare
Hur vid är 36:an på dem? och 38:an?
Är det bra kvalité på lädret?
Tacksam för svar.
 
Sv: "Globus-The Turner"

Hej
JAg har en Turner i bomvidd 38.
Jag vet inte hur många grader den är:confused: .
Jag provade först en 36 men den låg "lite" i bakvikt.
Lädret tycker jag verka vara bra på den, det är mjukt.
Den ser ut så här:
175--381.jpg
 
Sv: "Globus-The Turner"

34 är över 100 grader, 36 ska vara ca 115 och 38 ska vara nånstans däröver.
Hade en Clic, som jag trivdes bra med.
 
Sv: "Globus-The Turner"

Vad är skillnaden mellan clic och the turner...
 
Sv: "Globus-The Turner"

Turner = mindre knästöd, ej vadderad lillkåpa (alltså känner man stigläderspännet tydligare än i clicen), billigare, kostar runt 8000 nu.
 
Sv: "Globus-The Turner"

är inte så bra på det där med sadlar, Har läst på lite olika sidor att globus sadlar ska vara små i bomstorlekarna men om dom är över 100grader i 34 så borde väl inte dom vara så små?tacksam för svar:)
 
Sv: "Globus-The Turner"

Dom är nog ganska korta i bommen men vidden är det väl ingen fara med. Jag trivs i min fast just för tillfället är jag lite för stor om rumpan för min 17", den är rätt djup i sitsen och känns lite mindre än en del andra 17" jag ridit i. Jag tycker den är skön och det är riktigt bra läderkvalitet för priset. Jag skulle kunnat haft 36 i vidd eg tror jag för min häst är drygt 110 grader men så är han bara tre och växer fortfarande och jag hittade en begagnad 38 som är lite för vid men funkar med fårskinn under.
 
Sv: "Globus-The Turner"

okej:) lyx du som hitta en jag letar förbrilt efter en ny sadel til men nordis men sadlar kostar ju en hel del och man är ju inte gjord av pengar direkt. Vill hitta nått som max kostar 6000kr men det är inte så lätt..vad fick du ge för din?
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 222
Senast: LiviaFilippa
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: co-SMAD4
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 304
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp