Bukefalos 28 år!

Sv: Gnägg

Men är tanken att bukefolket ska bli så uppdelat som det kommer bli om det generella gnägg ska glömmas bort och gömmas undan?
gnägg är ju forumet som binder hela gänget samman liksom, där alla känner sig hemma!
*predikar och funderar på om det finns någon övertalningsmån*
 
Sv: Gnägg

Men jag frågar samma som jag gjorde sist:

Varför denna segregering? Varför kan inte alla samlas och lära av varandra? För det är väl ändå tanken med ett forum?

Jag tycker det är skitdåligt med det som blev på avel och utrustning, och nu också med gnägg. Det blir liksom inget bra av det, bara halvbesökta småforum istället för ett större där vi lär av varandra.
 
Sv: Gnägg

Håller med!
Som det är nu kommer jag aldrig gå in på underforum som inte finns under "min" gren.
På gnägg samlades alla, men nu har vi inte heller det gemensamt längre.
 
Sv: Gnägg

Kort kan man väl säga att jag från början när jag startade forumet arbetade hårt för att folk skulle försöka lära sig av varandra, trots att jag vet hur pass segregerade de olika grupperna och inriktningarna är.

Efter att ett antal år, för kanske fem år sedan, insåg jag att det i första hand skapade en massa extraarbete för moderatorerna och att ett antal användare vara arga för att de inte fick diskutera vad de vill, framförallt på sina grenforum.

Jag beslutade då att stegvis följa minsta motståndets lag och gå mot en indelning mer inriktad på vilken "grupp" man tillhör.
Denna indelning bör nu i det närmaste vara slutförd.

Kvar finns framförallt Hästvård och Hästhantering som stora generella forum som ligger på översta nivån.
Dessa kommer troligen få ligga kvar på denna nivå då jag anser att de är betydligt viktigare och generellare än Utrustning och Gnägg.

Men som sagts tidigare, både gnägg och utrustning finns kvar under Hästmänniska samt på ett antal andra ställen.
 
Sv: Gnägg

Men eftersom Gnägg är den största kategorin här på buke så kan väl ändå den få ligga framme i menyn?
Annars kan man ju lika gärna lägga alla andra vanliga snack-forum under en kategori så man får dubbelklicka sig vidare.

Anledningen till att jag hänger här på Buke är just Gnägg, och Utrustning.
Visst jag hänger på ÄU och S oxå, men Buke är väl ändå ett hästforum och inte ett vanligt snackforum?
 
Sv: Gnägg

Vi ska vara glada att vi har generella Gnägg kvar :bow:

Det har varit mycket svårt att få användare till att använda underforumsgnägg på berörd inriktning och jag har fått flytta massor av trådar varje dag eftersom ingen tycks välja rätt forum så nu kanske det blir ordning :bow:

Gnägg är inte svårare att hitta för att man får klicka på hästmänniska :D
 
Sv: Gnägg

*kl*
Gnägg är dessutom tänkt för de mindre seriösa diskusionerna och kanske de stora bildtrådarna.

Överforumet Hästmänniska anser jag vara ett generellt hästforum, med liknande frågor som diskuteras på Gnägg, men med en lite seriösare prägel.

Kanske en del av de diskussioner som i dag förs på Gnägg egentligen passar bättre under Hästmänniska?
 
Sv: Gnägg

det är inte lika roligt med alla underforum.
lägger man en tråd på tex dressyrgnägg eller hoppgnägg så brukar det inte dröja länge innan den tråden bara dör ut. Det kommenteras inte så mkt i trådarna och dom försvinner. Det är ju lite tråkigt.

det är roligare med gnägg som har en större samlingsplats.
mycket roligare när det är mera varierande ämnen, än bara ett o samma.

men det är ju bara tankar o funderingar.
jag kanske är ensam o tycka så också....

jag låter denna diskussion vara nu..Det får bli så som det blir.
Bukefalos är ju roligt oavsett.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gnägg

Att Mysko har fullt upp med att flytta trådar från gnägg till grengnäggen säger väl en del om var folk vill hålla till och att man inte riktigt trivs med grengnäggen.

Kommer generella gnägg alltså att försvinna helt snart?
 
Sv: Gnägg

Kan man inte respektera forumets ägare och hans vilja hur man vill ha det så tycker jag att det är respektlöst att inte kunna lägga sina trådar under rätt forum under förutsättning att man vet vart de ska ligga.

Tror inte att det har med det generella gnägg så mycket utan att användare inte vet om underforumen + vanan att alltid lägga sina bilder som man alltid gjort.

Nu får man bara klicka lite så hamnar man rätt och har man dessutom Gnägg som startsida så hamnar man där direkt och kan ha det förnstret öppet hela tiden.

Det är inte jordens undergång!
 
Sv: Gnägg

Vem har påstått att det är jordens unbdergång? Man kan faktiskt tycka saker även om det inte rör sig om jordens undergång.
 
Sv: Gnägg

Hoppsan, jag har inte vetat att det finns andra Gnägg än just "Gnägg" :angel: , jag brukar sällan kolla i underforumen om jag inte vet att någonting har flyttats, nya underforum har jag dock dålig koll på...
 
Sv: Gnägg

tycker också det är skit med underforum, bara krångligt och onödigt! ibland har jag lust o strunta i buke för gott för mindre :cool:
 
Sv: Gnägg

Gnägg är en av de största forumen, varför i hela friden gömma det under en annan kategori? Underforumena blir ofta ofta bortglömda och inte lika många kollar dom. SKITSYND, att lägga gnägg där under hästmänniska! Dessutom tänk på dom med sega datorer, ännu en sida att klicka upp innan man hittar gnägg :mad:
 
Sv: Gnägg

Som någon skrev. Om man anser att Gnägg i princip är det enda forumet som är bra och något att ha, varför inte då lägga det som startsida i sin webbläsare eller kanske som bokmärke/favorit om man inte är lika fanatisk ;)
Då behövs i princip inga klick alls för att hamna rätt.
 
Sv: Gnägg

*kl*

En bra lösning i det här sammanhanget är att lägga till ex. Utrustning och Gnägg som snabbknappar i sin webbläsare. Med ett enda klick når man då det aktuella forumet. Jag vet dock inte om man kan skapa snabbknappar i IE, men i Opera och Firefox funkar det iaf utmärkt.:)
 
Sv: Gnägg

*KL*

Med risk för att vara oförskämd; har ni inget bättre för er? Vem i hela friden bryr sig vart nånstans Gnägg ligger och om det är ett eller två klick dit?

Dagens tips: det finns en värld utanför Bukefalos också ;)
 

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
894
Senast: Ananazen
·
Hästvård har en 6 årig Nordsvensk som har börjat bete sig märkligt vid ridning. Han gnäggar till och bockar lite lätt när jag ber honom göra...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: Lingon
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 354
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp