Bukefalos 28 år!

Gnällig och efterhängsen efter löpning

skjona

Trådstartare
Vi har en jättetrevlig leonberger tik som vi aldrig haft några problem med egentligen.Hon är lugn,snäll mot katterna och hästarna och är med oss lös överallt.
På senare tid har hon däremot löpt ovanligt ofta tycker vi,efter löpningen blir hon gnällig och efterhängsen framförallt på min man och någon till av manligt kön på min mans jobb(där hon är med varje dag)detta gör hon även när någon i vår familj har mens.
Detta är verkligen skitjobbigt både för henne och oss och har blivit till ett stort problem eftersom vi blir så trötta på gnällandet.
Vad är det för fel?är detta vanligt och vad gör man åt det?:confused:
Har alltid haft hund men aldrig upplevt detta innan....
 
Sv: Gnällig och efterhängsen efter löpning

Jag har inga direkta råd att ge,men känner igen det med att de blir gnälliga och lite efterhängsna. Min går ganska ofta in i skendräktighet,men det är ju först ett par månader efter löp, och det är då hon är som mest gnällig. Hon har aldrig tagit leksaker som valpar,men tar sina ben och går omkring med och försöker gömma på olika ställen.

En vän till mig hade problem med löp väldigt ofta på sin hund och hon steriliserade henne. Kostar en slant,men fördelarna är enorma med att slippa löpen och humörsvängningarna. Kanske kan det vara något för er om ni inte använder tiken i avel?
 
Sv: Gnällig och efterhängsen efter löpning

Ja,vi har funderat just över det om det kanske går över om man kastrerar henne,man slipper ju problemet med livmoderinflammationer också nu när hon blir äldre.......
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 611
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min sheltie tik på 4 månader är väldigt lättväckt och har svårt att sova om man inte sitter med henne hela tiden, detta blir ju ett...
Svar
16
· Visningar
3 099
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Inspirerad av såväl retriever- som vinthundstråden känner jag att vi också borde ha en spetstråd! Hur många här är det som har spetsar...
2
Svar
21
· Visningar
2 123
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp