Bukefalos 28 år!

Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tingeling

Trådstartare
Alla som vill får gnälla :D

Usch, det känns så tråkigt allting. Köpte drömgården förra året och flyttade till Skåne från Göteborg. Håller på och fixar iordning stallet nu och har planer på att ta inackorderingar ev. Allt går enligt planerna och jag borde vara supernöjd. Men jag saknar att ha någon att dela mitt intresse med. Tänkte att jag kanske får det om jag får hyrt ut några boxplatser. Men det är ju sedan. Allt är sedan. Mitt sto är dräktigt, men fölet kommer sedan och den kommer inte att kunna ridas förrän sedan. Avlivade min förra häst för två år sedan och stoet köpte jag för att avla på. Kan hända att jag kan träna upp henne lite på sikt, dvs så hon kan ridas sedan, men jag vill ha en hopphäst nu!!! Jag vill träna hoppning!!!! Är så slapp och otränad efter att jag slutade rida. Vilket oxå gör mig ledsen, fast min bantning och träning håller inte hela vägen. Mitt eget fel förstås. Har fått ett erbjudande att rida en häst. Och jag kommer att göra det för att komma igång igen. Men den kommer inte att ge mig det som jag egentligen vill ha. Eftersom den är för oerfaren. Usch, så grinig jag låter.
Nu tänker ni förstås att jag borde vara glad och tacksam, och det är jag med...egentligen. Det är bara den förbannade väntan på allt som ska ske sedan och att jag inte har någon att ringa, ta en kaffe och snacka hästskit med som gör mig sur. Gör något åt saken då, kanske ni tänker.
Jo, hästbiten går ju att fixa med lite mer pengar, men hästskitssnackare är svårare att fixa. Tur att man kan bolla tankar med Buke. Tror jag håller på att bli en Buke nörd.
 
Sv: Gnälltråd

Oh din stackare! Jag vet precis vad du går igenom med "sedan"! Visst är det skittrist!! Här är det samma, planerar att flytta, men det sker sedan, planerar nytt jobb, men sedan, försöker planera för mitt liv som kommer SEDAN. Fasen kan inte sedan vara NU?! Jag hatar att vänta! Så, jag lider med dig!

Kan du inte kontakta nån skåning för hästsnack, det finns ju många hästägare här i skåne, det kryllar ju av dem! :)


Om jag får gnälla:

Jag är lite sjuklig; förkyld med ont i huvudet, örat och halsen, trots värktabletter. Har mensvärk utan mens och det gör mig orolig. Åkte hem tidigare i dag just för att jag inte kände mig ok; till och med illamående och yr ovanpå allt.
Är trött på mitt nuvarande jobb och vill bara plugga istället, alltså inte jobba om dagarna utan bara vara i skolan. Det hade varit roligare!
Har inte fått böckerna jag beställde för nästan 1500 kr ännu och behöver verkligen dem. Jävla skit! Jag har i alla fall fått beviljat ledighet vissa dagar jag behöver vara i skolan. Även om jag egentligen vill och behöver vara ledig från jobbet alltid.


Och i dag mötte jag någon som helt uppenbarligen känner mig och hälsade och frågade hur det var. Pinsamt nog kände jag inte igen henne alls. Jag skäms och är nyfiken på samma gång! :o:D
 
Sv: Gnälltråd

Kan du inte kontakta nån skåning för hästsnack, det finns ju många hästägare här i skåne, det kryllar ju av dem! :)

Här är till exempel en inbiten skåning och hästägare x 2! Har själv valt att inte ha några inackorderade så egentligen är jag rätt nöjd med att det är tyst och fridfullt i mitt stall. Men kan man lite välja sina tillfällen att bara snacka häst och gård så är det klart att jag inte tackar nej till det! Bjuder gärna på en kopp kaffe vid tillfälle om du håller till i mina regioner eller vill ta dig hit...? Och andras drömgårdar är ju alltid roligt att titta på! Tveksamt om någon annan klassar min som det, men jag är nöjd i alla fall. :)

Ska jag gnälla lite också, för att bättre leva upp till trådrubriken, så är det väl bara att det jämt är snärjigt att hinna allt jag vill (och måste) göra. Inte minst nu, när man verkligen vill ta till vara på den sköna tiden ute innan det smäller till med mörker och kyla. :(
 
Sv: Gnälltråd

Gnäll: Har ont i ryggen, måste börja träna men det är så jobbigt. Måste börja äta ordentligt och inte smälla i mig massa godis men det är så jobbigt. Behöver städa men det är så jobbigt och jag får ont. Måste fixa ett SL-accesskort för remsorna jag har gäller inte längre men då måste jag gå till SL Center och det är säkert 400 meter dit och jag får ont i fötterna och ryggen av att gå.
Har ont i huvudet och nacken också. :(

Så, nu har jag nog gnällt klart för tillfället. Skönt att få ur sig lite.
 
Sv: Gnälltråd

Gnäll hästen med hovbensfrakturer har kolikkänning just ikväll när jag skulle på födelsedagsmiddag hos mina flickor. Jag blev så jävla ledsen inte minst med avseende på att förra året så blev det inte heller nånting och då låg jag på sjukhus och hade just haft en stroke, jag kunde inte ens gå. Så iår skulle vi liksom gottgöra det. Så helvete heller
 
Sv: Gnälltråd

Men :(

Tråkigt för er allihopa. Att det ska skita sig så mycket för dig nu. Tur lillhästen kunde pigga upp vardagen lite.

kl

Gnäller över min dumma mage. Konstant mensvärk i snart en månad av oförklarlig anledning. Har lust att slita ut äggstockarna och livmoder så slipper jag skiten sen.
Å sen hatar jag att aldrig kunna somna när jag behöver det. Ska jobba imorgon men då är jag klarvaken nu så klart.
 
Sv: Gnälltråd

Jag går också och väntar på en massa. Har gjort ett bra tag nu. Men jag har faktiskt gjort ett aktivt val att tänka bort några av sakerna och istället fokuserat på helt nya projekt. Tex har jag börjat träna för PT. Jag har sagt att jag under denna vintern ska lära mig åka längdskidor och sen åka Tjejvasan i februari. Att jag har tagit tag i min träning är ett stort steg, eftersom jag under flera år haft dumma ursäkter till att inte göra det.

Men det är klart att jag har saker att gnälla över också. Den där dumma, dumma, dumma skatterättstentan som står i vägen för min examen. Jag vet inte hur jag ska lösa det, mer än att göra tentan igen. Men jag är så sjukt omotiverad till det eftersom det känns så hopplöst, så jag fixar inte att plugga. Blir helt mentalt kass och förbannad bara av att se skiten. I augusti var det 8 av 32 som fick betyget Godkänt. Ingen av de 8 som klarade den fick högre än godkänt och det är extremt dåligt för jurister.

Sen vill jag gnälla lite över att jag inte tjänar mer pengar. Det finns så mycket jag vill göra och ha, och just nu varken tid eller pengar till det.
 
Sv: Gnälltråd

GNÄLL!

Jag har så jävla mycket att gnälla över så ni kommer tycka jag är helt knäpp :D

För det första så är jag förkyld, som F A N !
Måndag fm kom det och igår morse kom bihåleinflammationen, som ett brev på posten.
Och som om inte det vore nog: halsont, helt sjukt täppt i näsan, lock för öronen konstant och feber.

Febern ja... Knaprar värktabletter som fan pga att jag inte har nån lust att ligga hemma huttrandes under täcket, måste ju ta hand om sonen på 8 mån och sambon vill jaga älg. Så det är bara att bita ihop om vi ska ha nån mat i frysen i vinter :p

Jaja, och så har jag varken känt smak eller lukt senaste dygnet. Detta verkar dock ha gått till sig nu. Jippie :p

Less på att paniksvettas, är svinvarmt i våran lgh. Nu snackar vi på fullaste allvar 24-25 grader INOMHUS i fönster på SKUGGSIDA och INGET element i lgh är igång! Hur fan är det ens möjligt?!

Less på lgh och ffa hyresvärden. Förra hösten blev det vattenläcka i en av lgh på andra våningen. Rann igenom grannens sovrum och ner i källarn. De stängde av vattnet i typ 3 v. Ingen kompensation. Grannen har fortfarande ett stort hål i sitt sovrumstak som ingen åtgärdat trots att det gått över ett år. Ryktena säger att hyresvärden inte fått ut på försäkringen pga för dåligt underhållet hus.
Förvånar mig inte alls...

I våran lgh bor det pälsängrar. Samt silverfiskar i VARJE rum! Läste på häromdagen och ska man ha dem alls så ska de bo på badrummet och MÖJLIGEN även köket. Hos oss bor dom som sagt i alla rum.
Vilket kan tyda på fuktskador.

Känns ju bra att bo här med en 8-månaders... Enda hyresvärden i nejden är ju den vi har nu. Alla hus är typ lika dåliga... Finns inga hus till belåtenhet i våran närhet. Eller så begär dem överpriset deluxe! Jag blir galen!

Vidare har min hyresvärd i stallet kommit på att pga nya tillskott i stallet så ska min häst samt dennes ena, bo i det sämre stallet (finns 2) i vinter. Detta pga att jag inte vill släppa ihop min häst med någon fler än dennes unghäst...
Well well, kommer få betala samma hyra trots att jag byter ner mig,
PLUS att i våras efter betessläpp så skaffade hyresvärden höns. Varför de inte kunde bo i en utebox som ändå inte används, det har jag ingen aning om.

Kontentan på detta är att hönsen bor i en box i stallet, helt öppet till resten av stallet. Jag har upplyst hyresvärden både en och tre ggr om att man inte får ha hönsen tillsammans med hästarna. Responsen blir bara ljum. "Ja fast jag tror ju inte att det är nån fara att ha hönsen i stallet så länge man städar ofta." Påpekar hela harangen om röda hönsloppor samt att vi inte har någon som helst möjlighet att tvätta hästarna om de får det, vi står i kallstall.

Jag har resignerat, men sagt åt hyresvärden att denne MÅSTE bygga in hönsen, dvs ingen som helst kontakt med resten av stallet.

Svaret? "Det går inte att bygga in dem helt. Men väggen som är mot sin hästs boxdörr kan vi ju sätta upp en plast på."

Öh jaha? Vad hjälpte det?
Det är väl fan bara att sätta upp helväggar där det är boxväggar med galler nu. Det är ABSOLUT inte omöjligt! Fan, det är hur möjligt som helst och inte ens speciellt avancerat alls! Det sitter bara så sjukt mycket i lathet hos denna människa! Känner jag denne rätt så kommer det fan inte bli städat speciellt ofta!
En gång i månaden på sin höjd?
Har känt denna person i rätt många år och vet PRECIS hur denne funkar och går för.

Nä fy fan, jag tror jag tänker VÄGRA flytta, tänker ha kvar boxen i det bättre stallet där inga höns bor. Så får vi se vad hyresvärden säger om detta.

Nu har jag gnällt klart för nu :D
 
Sv: Gnälltråd

Här är till exempel en inbiten skåning och hästägare x 2! Har själv valt att inte ha några inackorderade så egentligen är jag rätt nöjd med att det är tyst och fridfullt i mitt stall. Men kan man lite välja sina tillfällen att bara snacka häst och gård så är det klart att jag inte tackar nej till det! Bjuder gärna på en kopp kaffe vid tillfälle om du håller till i mina regioner eller vill ta dig hit...? Och andras drömgårdar är ju alltid roligt att titta på! Tveksamt om någon annan klassar min som det, men jag är nöjd i alla fall. :)



Jag dricker gärna kaffe :) Bor du i Norra Skåne? Jag bor så långt söderut man kan komma. Men det kan vara trevligt att ta sig en liten utflykt någon dag.
E6:an är fantastisk :)
 
Senast ändrad:
Sv: Gnälltråd

Det var visst fler än jag som behövde gnälla.
Visst är det skönt :D
Men vissa av er är det ju faktiskt riktigt synd om :(
 
Sv: Gnälltråd

I södra Skåne kryllar det av hästfolk, du kan i princip kasta en sten och träffa tre :D

Jag lovar, de flesta av dem är i alla fall underhållande. Även om man kanske inte vill ha dem som inackorderingar ;) Håller du på med ridhästar eller galoppisar?
 
Sv: Gnälltråd

I södra Skåne kryllar det av hästfolk, du kan i princip kasta en sten och träffa tre :D

Jag lovar, de flesta av dem är i alla fall underhållande. Även om man kanske inte vill ha dem som inackorderingar ;) Håller du på med ridhästar eller galoppisar?

Jag var en gång i tiden hoppryttare, snubblade in i galoppvärlden, snubblade ut igen, började rida dressyr för instruktör för att få ordning på min sits efter för mycket canter, men mitt hjärta tillhör hoppningen :)
Har utbildat mig till hästskötare, har en dröm att få jobba på hästklinik som djursjukvårdare, är mycket intresserad av foderfrågor och hästvård......ja, jag har nog ett väldigt genuint hästintresse :)

Förresten var ska jag kasta stenen????:D
 
Sv: Gnälltråd

Ptja, du kan nästan sikta åt vilket håll du vill :p (Vill du inte prata danska kan du ju undvika att kasta åt det hållet dock ;) )
 
Sv: Gnälltråd

Det är snart vinter, då kan du vara glad över att du inte har inackorderingar (mer in-/utsläpp osv) och en häst som måste motioneras ;)
 
Sv: Gnälltråd

Gnäll från mig: körde omkull med cykeln igår när jag väjde för en kvinna som klev ut på cykelbanan utan att se sig för, mitt framför min cykel. Förutom att hon betedde sig som en idiot och skällde ut mig efteråt så slog jag i ena knäet rätt rejält i landningen och det har hållit mig vaken större delen av natten. Jag känner knappt av knäet när jag rör mig, så det är ingen allvarlig skada, men att ligga ner är inte skönt. Och jag fungerar verkligen inte bra när jag inte får sova...
 
Sv: Gnälltråd

Gnäll från mig: körde omkull med cykeln igår när jag väjde för en kvinna som klev ut på cykelbanan utan att se sig för, mitt framför min cykel. Förutom att hon betedde sig som en idiot och skällde ut mig efteråt så slog jag i ena knäet rätt rejält i landningen och det har hållit mig vaken större delen av natten. Jag känner knappt av knäet när jag rör mig, så det är ingen allvarlig skada, men att ligga ner är inte skönt. Och jag fungerar verkligen inte bra när jag inte får sova...

Aj,Aj,Aj hade sjukt ont i halsen för inte så länge sedan, då kunde jag inte sova pga smärtan. Man förvandlas till något konstigt när man inte får sova. :crazy:
 
Sv: Gnälltråd

Det är bara att kila in till Jägers en löpdag, annonsera dig på Bukes galoppforum så tror jag flera hugade anmäler sig till en miniträff. Annars är det väl samma med hoppsidan - gå på träningar, tävlingar, börja prata med folk. Eller hör om fler vill hänga med härifrån.
 
Sv: Gnälltråd

Mitt gnäll består av att jag alltid har ont.. antingen i kroppen pga fibromyalgi eller ont i magen pga IBS. önskar att jag kunde få vakna och vara pigg, utvilad och inte vakna flera ggr per natt. Önskar att jag inte behövde äta mer mediciner.

och så är min pappa svårt sjuk i cancer.

Annars vill jag gnälla över att jag är stressad, känns som det är för mkt på gång i jobbet och i hela livet och jag får ingen struktur över det hela. Och att jag började köra bil på en trafikskola vilken var helt värdelös vilket innebar massa extra pengar och tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
742
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 744
Senast: Valle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 839
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp