Bukefalos 28 år!

Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

Mitt gnäll består av att jag alltid har ont.. antingen i kroppen pga fibromyalgi eller ont i magen pga IBS. önskar att jag kunde få vakna och vara pigg, utvilad och inte vakna flera ggr per natt. Önskar att jag inte behövde äta mer mediciner.

och så är min pappa svårt sjuk i cancer.

Annars vill jag gnälla över att jag är stressad, känns som det är för mkt på gång i jobbet och i hela livet och jag får ingen struktur över det hela. Och att jag började köra bil på en trafikskola vilken var helt värdelös vilket innebar massa extra pengar och tid.

Stackars dig!!! Har ingen sjukdom själv, men mamma var cancersjuk.
Det är jobbigt.
 
Sv: Gnälltråd

Gnälla är precis vad jag behöver just nu! Efter det femtioelfte sAmtalet med läkaren och nya remisser skickade är det väl bara att konstatera att jag har ont typ överallt men ingen vet vad som är fel eftersom blodproverna inte visat något.. Alla jag träffat tror reumatiskt, men reumatologen vill inte träffa mig eftersom det inte syns något på blodprovet eller röntgen. Nedsatt handstyrka och rörlighet, börjat få svanhalsfingrar på ena handen och något händer med handleden eftersom ulna "knölen" blivit mycket framträdande och hela handleden lutar åt tumsidan. Ont i nästan alla leder, lägg till muskelinflammation i bägge låren, framsida, har knappt kunnat gå på ett par dagar, så fort det sluttat lite har jag hålet på att stupa eftersom det inte finns styrka i benen att hålla balansen.. Jag har ett jobb som innebär att gå i nygallrade skogar, gissa hur det går? Nä, inte alls..
Ny remiss till ortopeden den här gången, så får vi se om de vill träffa mig eller om de också tycker jag är någon annans problem. eftersom jag bara blivit sämre den här sommaren känns det rätt angeläget att få koll på vad fan det beror på så det går att få hejd på skiten. tar mig inte ur sängen utan krycka och extra mjuka skor pga smärta.
Så gör det ont att andas också, ska en ny sväng till vc för det om en stund, även om jag mest tror det handlar om muskler i bröstkorgen. Men de ville kolla så visst. Har ju frikort ändå..

Nåja, solen skiner iaf!
 
Sv: Gnälltråd

Oh en tråd för mig! Jag är otroligt gnällig just nu...

Jag tycker också det känns som om allt är sen!
Längtar efter egen häst men har en osäker tid framför mig ekonomiskt där jag ska gå från studier till jobb. Så det får bli senare, "om nåt år".
Vill åka och volontärjobba utomlands men är alldeles för instabil mentalt, så det får bli senare när jag fått lite mer ordning på mig själv(när nu det kommer hända?)
Vill komma igång och jobba ordentligt så jag har råd att ha häst men måste avsluta mina studier på "skolan"(aka "vuxendagiset")först, så det skjuter vi på framtiden...
Vill ev. flytta till någon annan del av sverige men måste avsluta studierna först OCH bestämma mig för vad jag vill med mitt "förhållande". Så kanske det blir en flytt, längre fram i tiden. Kanske inte.
Och en flytt innebär att hästägandet skjuts upp ytterligare några år.
Håller på och tar körkort men låser mig hela tiden och blir rädd, så att faktiskt köra upp och ta korter ligger i framtiden nånstans....

Sen sen sen sen.... Nu då? 4 månader på en skola där jag inte lär mig något, ett boende jag inte trivs med, ett förhållande jag inte vet om jag vill satsa på och så vänta, vänta, vänta... Det känns som om inget är riktigtm roligt eller motiverande... Ja det är dom 60 minuternas ridlektion en gång i veckan men för varje gång ökar frustrationen för att jag vill mer än så.

Och så ser man på medan "alla andra" köper hus, renoverar, reser, skaffar barn, gifter sig, flyttar, köper hästar, avlar på dom hästar dom redan har ect....

:arghh::yuck:
 
Senast ändrad:
Sv: Gnälltråd

Ta en foderhäst och lev nu.
Jag hade häst hela min studietid. Bodde på25 kvadrat med risig bil. Men det var toppen. :)
 
Sv: Gnälltråd

Ta en foderhäst och lev nu.
Jag hade häst hela min studietid. Bodde på25 kvadrat med risig bil. Men det var toppen. :)

Åh om jag kunde, har dock inte mer pengar bara för att jag inte äger hästen ;)
Går och suktar lite efter ett russföl däremot, massa kli i fingrarna efter en framtida körponny. Bra stam och snygg som tusan :d(men logiken säger tvärt emot...)

För att inte bli alltför OT, jag skäms lite nu. Det många skriver om här är ju inte gnäll, det är ju saker som faktiskt är riktigt slitigt att handskas med! Smärta, sorg och sjukdom är ju fullt legitimt att må riktigt pissigt över!
 
Sv: Gnälltråd

Gnälla är precis vad jag behöver just nu! Efter det femtioelfte sAmtalet med läkaren och nya remisser skickade är det väl bara att konstatera att jag har ont typ överallt men ingen vet vad som är fel eftersom blodproverna inte visat något.. Alla jag träffat tror reumatiskt, men reumatologen vill inte träffa mig eftersom det inte syns något på blodprovet eller röntgen. Nedsatt handstyrka och rörlighet, börjat få svanhalsfingrar på ena handen och något händer med handleden eftersom ulna "knölen" blivit mycket framträdande och hela handleden lutar åt tumsidan. Ont i nästan alla leder, lägg till muskelinflammation i bägge låren, framsida, har knappt kunnat gå på ett par dagar, så fort det sluttat lite har jag hålet på att stupa eftersom det inte finns styrka i benen att hålla balansen.. Jag har ett jobb som innebär att gå i nygallrade skogar, gissa hur det går? Nä, inte alls..
Ny remiss till ortopeden den här gången, så får vi se om de vill träffa mig eller om de också tycker jag är någon annans problem. eftersom jag bara blivit sämre den här sommaren känns det rätt angeläget att få koll på vad fan det beror på så det går att få hejd på skiten. tar mig inte ur sängen utan krycka och extra mjuka skor pga smärta.
Så gör det ont att andas också, ska en ny sväng till vc för det om en stund, även om jag mest tror det handlar om muskler i bröstkorgen. Men de ville kolla så visst. Har ju frikort ändå..

Nåja, solen skiner iaf!

KOllad för EDS
 
Sv: Gnälltråd

Den där dumma, dumma, dumma skatterättstentan som står i vägen för min examen..

Har du kollat upp om det finns någon likvärdig kurs som går på distans från något annat universitet eller utlandet? Eller om du kan plocka ut din examen vid ett annat universitet med en annan (lättare) kurs?
 
Sv: Gnälltråd

Lunds universitet hade en mycket snäll skatterättstenta när jag gjorde den... men det var ju ett antal år sedan förstås. Då var Lars Pelin kursledare, dvs en mycket intelligent och trevlig individ - som ju som av en händelse också är aktiv och hyggligt känd i hästvärlden. :)
 
Sv: Gnälltråd

Det är bara att kila in till Jägers en löpdag, annonsera dig på Bukes galoppforum så tror jag flera hugade anmäler sig till en miniträff. Annars är det väl samma med hoppsidan - gå på träningar, tävlingar, börja prata med folk. Eller hör om fler vill hänga med härifrån.

Tack för tipsen :)
 
Sv: Gnälltråd

För att inte bli alltför OT, jag skäms lite nu. Det många skriver om här är ju inte gnäll, det är ju saker som faktiskt är riktigt slitigt att handskas med! Smärta, sorg och sjukdom är ju fullt legitimt att må riktigt pissigt över!

Fast det finns alltid folk som har det värre.
Man får faktiskt tycka att allt är jobbigt eller i mitt fall tom tråkigt!
Sedan är det naturligtvis hemskt synd om alla de som lider på riktigt :(
 
Sv: Gnälltråd

kl

Jag har en finne på gång på näsan, det gör ont när jag rör där. Vill sticka hål på den och klämma ur den men ser inte var jag ska sticka. :meh:
 
Sv: Gnälltråd

KL
Jag surar över att jag inte lär kunna behålla formen efter den här sommaren. Har jobbar massor med kroppen och är i topptrim, lär inte kunna hålla den formen med mitt stillasittande jobb :cautious:

Sen surar jag över att jag vill ha nånsorts dejt. Kanske inte ihop, men hålla handen, kolla film och dela binge då och då :p Men jag verkar vara för... jagvetinte kanske ful, korkad, dum, oattraktiv, socialt inkompetent eller kanske samtliga O_o
 
Sv: Gnälltråd

Helt utan att känna dig tar jag mig friheten att säga att du inte är ful, korkad och oattraktiv och dessutom socialt inkompetent, få människor besitter alla de här negativa egenskaperna samtidigt;)

Jag är gnällig över att det ser ut som kriget i mitt hem och jag hellre vill spendera söndagen med djuren och bara göra det som faller mig in.
 
Sv: Gnälltråd

Nä, den lär väl snarare krypa ut genom dörren efter mig eller så välter tvättberget och begraver mig levande;)
 
Sv: Gnälltråd

KL, Dagens gnäll: Min bästa kollega ska sluta på jobbet för att börja plugga och det kan fan inte bli värre. Ensam kvar med en skock idioter.... Faaaaaan..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
877
Senast: Ananazen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 192
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 609
Senast: Fibusen
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 045
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp