Bukefalos 28 år!

Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

Dagens gnäll.

Varför måste jag ringa och kolla med alla som anmält intresse till att vara med på en grej om de verkligen kommer ?
Och så visar det sig att de som skulle komma helt plötsligt har något annat de ska göra, ingen mer än jag alltså och jag MÅSTE genomföra detta. Så min sambo och min son kommer att få äran att hjälpa mig, fine om det inte var för att sambon skulle ta upp båten, men båten har tappat sin propeller så gubben får dyka och leta propeller istället för att hjälpa mig. Fansjävlaskit vad trött jag blir. Hade folket som skulle vart med sagt till tidigare så hade jag nog kunnat ordna nån annan medhjälpare
 
Sv: Gnälltråd

KL

Mitt gnäll: sambon målar huset. Jag går på toa. När jag kommer ut från toan är sambon borta....detta var nu 40 min sen. Han har säkert gått till nån granne eller så, men det stör mig. Är det så svårt att säga vart man ska istället för att bara försvinna. Det är inte så jag är döv bara för att jag är på toa och vi har toan bredvid hallen.

Det var samma sak när han gick med hunden häromdagen. Då hade han träffat en granne och gått ut i skogen för att titta på ved vi ska få. Visst, bra - men säg till för sjutton så jag slipper undra vart de tagit vägen!
 
Sv: Gnälltråd

Har du kollat upp om det finns någon likvärdig kurs som går på distans från något annat universitet eller utlandet? Eller om du kan plocka ut din examen vid ett annat universitet med en annan (lättare) kurs?
Eftersom det är en grundkurs så vill inget annat universitet där juristprogrammet finns att jag ska göra den där, eftersom jag inte är inskriven på deras program. Hade det varit en fördjupningskurs hade det däremot inte varit något problem alls.

Någon fristående kurs tillåter inte Göteborgs universitet att jag kan plocka in i min examen tyvärr. Inte då kursen ges vid universitetet.

Jag sitter fast.
 
Sv: Gnälltråd

Kan du skriva in dig hos någon med lättare "restkurs" då?


Jag vet någon som inte klarade vissa tentor och bytte universitet så hen kunde plocka ut examen där...
 
Sv: Gnälltråd

Vad innebär en restkurs?

Om det inte är en grundkurs som ingår i juristprogrammet finns det inte någon chans för mig att få in det i min examen. Och de universiteten jag snackat med kan inget göra, just eftersom det är en restkurs.

Tentan är så sjukt omfattande att det är få som klarar den. Jag vet personer som gjort tentan 10-12 ggr innan de klarat den. På augustitentan nu var det 8 av 32 st som gick godkänt. Ingen fick högre betyg än godkänt och det är ju enormt dåligt för jurister. Blir så trött på läraren som år ut och år in får köra sina sadistiska metoder. :(
 
Sv: Gnälltråd

Nu är jag extra gnällig. En riktig drömhäst finns till salu, för ett pris jag skulle ha råd att hosta upp. Men jag har någon ynka liten tusenlapp för lite i inkomst för att ha råd med månadskostnaden. Jag vet att det kommer fler men... :yuck: Det suger helt enkelt...

Och det är då fan att det ska vara så hopplöst svårt att köra bil, jag vill ha körkort nu!
 
Sv: Gnälltråd

Jag är sur för jag har ont i hela kroppen men mest fötterna.
Får ingen läkartid förrän om två månader, men värken hänger ihop med psyket, att det är så mycket nu, men tid hoa psykologen? Ja den 30/9.
Jag var totalt slut här i veckan som var och grät när jag pratade med vct, men läkartid? Nej...
 
Sv: Gnälltråd

Det låter ju helt knäppt. Betygsprocenten bör ju ligga ungefär på samma nivå som andra kurser, annars är tentan uppenbarligen för svår. Av 32 borde kanske 8 ha högsta betyg. Att bara 8 klarar godkänt låter befängt. Har någon tagit upp detta med institutionen?

Om jag bara hade kommit ihåg något av min skatterätt hade jag gärna satt mig ner och pluggat med dig, för det var ett av mina bästa ämnen. Men det var 15 år sedan och jag har dessvärre glömt rubbet. Om du inte kan komma runt problemet är mitt bästa tips att hitta en eller ett par pluggkompisar och sätta er ner tillsammans och grotta ner er i skatterätten. För mig var det ett sånt där ämne som var knepigt att komma in i och fatta, men när man väl hade gjort det så var det som att något bara trillade på plats. Har ni tillgång till gamla tentor med facit? I så fall är det bästa man kan göra att skriva så många sådana som möjligt. Efter tio-femton gamla tentor brukar man ha greppat metoden.
 
Sv: Gnälltråd

Usch vad tråkigt. Låter verkligen som du sitter i kläm. Hur kan det få gå till så?
Hoppas det löser sig för dig!
 
Sv: Gnälltråd

Fy fan vad less jag är på allt!!

Dagens (veckans) gnäll. Håller på att separera och ska flytta i dagarna, försöker packa för fullt men allt är bara en enda stor röra. Samtidigt är det så jäkla tungt psykiskt att packa ner åtta år av sitt liv. Det är mitt val, jag vet att det är rätt val, men just nu hjälper inte det.

FY och blä, har lust att bara kasta allt, vända blad och börja om. Alternativt åka ut i skogen och bara skrika tills det inte går att skrika mer!
 
Sv: Gnälltråd

*Kl*

Jag är lite gnällig på det faktum att jag imorgon jobbar till 19. Dotterns dagis stänger 18. De vanliga barnvakterna kan inte. Buhu! :(
 
Sv: Gnälltråd

Usch vilken jobbig sits..
Kan dem inte hålla öppet en timme extra?
När yngsta gick på dagis så samlades alla barn som skulle sent hem på en avdelning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
877
Senast: Ananazen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 194
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 611
Senast: Fibusen
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 045
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp