Godkänd spjälsäng?

Q

qrumelur

Har jag drömt det här, eller finns det/ska man ha en "godkänd spjälsäng"?

Det står en ute i våran lada som jag och mina syskon hade för... ja, några år sedan. :p Den matchar sovrums-inredningen i övrigt så det vore väl händigt men den är ju som sagt var typ 30 år gammal...

Nu är jag ute i gräsligt god tid men jag är nyfiken. :)
 
Sv: Godkänd spjälsäng?

det som är viktigt är att det är tillräckligt smalt mellan spjälorna och att det inte finns några hörn som kläder kan fastna på, typ. Och att det är en hel botten, alltså en skiva i botten.

Jag har bara haft begagnade äldre spjälsängar, det har funkat utmärkt.
 
Sv: Godkänd spjälsäng?

Klart den funkar, kolla bara som sagt avståndet mellan spjälorna.

Vaggor och sängar brukar ju gå i arv. Mina barns vagga låg jag själv i för 25 år sen :D
 
Sv: Godkänd spjälsäng?

Hur stort mellanrum får det vara på spjälorna?
 
Sv: Godkänd spjälsäng?

myndigheterna säger att avståndet mellen spjälorna ska vara 4,5-6,5 cm. mellan ribborna i sängbotten ska avståndet vara max 2,5 cm. standarden heter EN 716.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 673
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 979
Senast: Hermelin
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 021
Senast: mars
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 852
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp