Bukefalos 28 år!

"Göm henne bakom ett träd" #genusfail

@mandalaki fast annonserna baserar väl på din internethistorik? "min" annons i denna tråden är Teliareklam nämligen...
Ja men det är ändå roligt. Av nån jävla anledningen får jag Arga snickaren som säljer verktyg, särskilt när jag öppnar genustrådar :D

Jag tror inte att de bara baseras på min historik på övriga, utan också vilka trådar jag är i. Har dragit den slutsatsen i några fall.
 
Bra idé! :up:

För min egen del tänker jag mig någonting åt det här hållet:
stock-photo--d-lawson-false-cypress-tree-isolated-over-white-102171721.jpg
Eller så kan du hyra in @Barret . Brukar se ut så här:
granlila_1191705589_7001427.jpg
 
Och det värsta med den där jäkla äckelbilden var kommentaren den kom med, någonting i stil med "So true! :heart"

Bläääääääää.
 
Jag dog just lite. Har inte läst hela, måste hämta andan mellan varven.

http://www.genusfotografen.se/?p=5876

Hoppas hoppas hoppas att det är fejk. Alltså inte att genusfotografen är det, utan sajten det handlar om.

Den här var så bra att jag läste upp den för klassen istället för att ta nyheterna. Det var lite för hög nivå för dem och de tolkade det som att det var jag som sa åt flickorna att de ända som betydde något för dem var hur smala de var. De blev riktigt förbannade. Nåja. Det var ju ändå huvudsaken. Att de blev förbannade över faktum, inte vem de riktade ilskan mot.
 
Jag känner mig förvirrad. Jag hoppade in i duschen men hade glömt att jag packat ner duschtvål och schampo i resväskan. Därför tog jag det som fanns på badkarskanten vilket var en Axe och på baksidan så står det "Unlimited female attension".
Kommer jag ha ett gäng kvinnor efter mig resten av kvällen nu?
 
Jag känner mig förvirrad. Jag hoppade in i duschen men hade glömt att jag packat ner duschtvål och schampo i resväskan. Därför tog jag det som fanns på badkarskanten vilket var en Axe och på baksidan så står det "Unlimited female attension".
Kommer jag ha ett gäng kvinnor efter mig resten av kvällen nu?

Det förstår du väl att du inte kan använda en produkt som är avsedd för män! :banghead: Förpackningen var förmodligen svart eller mörkblå istället för rosa/vit/ljusgrön/ljusblå, redan där borde du ha fattat ;)
 
Eller så kanske jag i sömnen googlar spanska sajter där man kan köpa fruar? Och spansk "bikini-tv" med "las chicas mas sexy" :D.

Din webbläsare verkar känna dig ypperligt väl :D

+ m.fl.

Google-annonser m.m. är inte bara baserade på vad du exakt faktiskt har googlat på, utan vad google tror att du är intresserad av. Som då är baserad på informationen de har om dig samt vad de tror om dig i största allmänhet utifrån sin profil. (läs vad du borde vara intresserad av enligt dem ;)).
T ex talar din IP-adress, språk, din och dina vänners facebook-information om var du troligtvis befinner sig. (Om 95% av dina vänner som har angivit bostadsland har angivit Sverige, är det sannolikt att du också bor i Sverige även om du inte uppgivit det själv).
T ex, om du googlat kök, golvvärme, hantverkare så ökar sannolikheten för att du kommer få reklam om målarfärg även om du inte googlat det själv - men google tänker att du verkar planera att renovera och då kanske du också kan vara/bli intresserad av målarfärg.
T ex får jag mycket oftare reklam om middagsförslag mellan 18 och 19 än andra tider på dygnet, även om jag själv inte googlat något som har med mat att göra - för att google vet att då planerar folk (i Sverige, där min IP-adress anger att jag befinner mig) i allmänhet sitt middagsintag. Möjligen har de också utifrån mina internetvanor kartlagt att jag bor själv.
Får man t ex många annonser om dejting, kan det t ex vara för att man läst/skrivit i dejtingtråden eller Paradise Hotel-tråden likaväl som att man skulle googlat på "dejting".

All information som skickas iväg om dig, används för att skapa en profil om dig, typ. Riktade annonser är den lilla obehagliga aspekten av det, det finns ju andra som är värre :crazy:

(Men visst förstår jag @niphredil att du med sådana annonser hellre stänger av annonserna, och då gör du ju rätt. Själv mår jag inte dåligt av mina annonser, även om jag inte heller uppskattar dem, så jag använder inte adblock. Jag ser annonserna som en möjlighet att ha ett relativt gratis internet. Utan annonser skulle ju de flesta sidorna inte kunna drivas, vilket också börjar märkas när det gäller tidningarnas nyhetssajter.)
 
Och får man helt konstiga annonser, som @niphredil , så kan det ju också vara så att den som tillhandahåller har för lite information om dig, och därför drar till med vad som helst. Och sex/dejting och bantning är ju typiskt sådana ämnen tänker jag mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 187
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 065
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
765
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp