Bukefalos 28 år!

going kronos!!!

Sv: going kronos!!!

Jag som är ridhästmanniska, med en liten vurm för travsporten, satt med tårar i ögonen.
Han är skitläcker! :love:
Men när jag lägger av med ridhästarna så blir det hamsteruppfödning i stället för travhäst! :)
Och en och annan satsad hundring på travet!
Tycker det är jättebra med en sådan som Going för sporten!
Liksom Faksen har gett ökat intresse för kallbloden genom åren!

mvh
 
PÅminnelse!

*knapprån*

Måste påminna er om dagens hyperintressanta uppgift för GOING KRONOS!
Missa inte lopp 6 på Solvalla idag, där han med Johnny Takter i sulkyn ska försöka att plocka ned bla Jaded och Adams Hall över korta häcken med bil.
Det ska bli varmt ikväll också, vad kan det bli för sluttid tror ni?
Jag gissar på elva blankt! :banana:

going-kronos2.jpg
 
Sv: going kronos!!!

Jag tror det kommer gå under 1.11,0.... Fast å andra sidan är det Johnny som kör och inte Ludde. Men å andra sidan är det Going han sitter upp bakom.... Ja du, vem vet!! :confused:

Läste precis Going's blogg på Jägers hemsida och tydligen kommer det vara ett reportage om Going idag på Dagens Rätt kl.13.00 - MISSA INTE DETTA!! Kan vara intressant att se. Jag ska försöka hinna se det innan jag ska iväg och träna hunden...... Men travet får man ju för allt i världen inte missa ikväll!

Hejar på Going!! :banana: :banana:
 
Sv: going kronos!!!

Ludde verkar inte överdrivet imponerad av Travronden:

"Samtidigt vill jag poängtera till läsare av denna sida som också läser Trav och Galoppronden. Att: Glen Kronos gick inte i dödens i Italienska Derbyt. Han satt i andra par utvändigt. Och att: Going Kronos behövde inte kämpa alls för att ta ner Genny Di Jesolo i Köpenhamn förra året. Han avgjorde på ungefär fyra steg när jag bad om det. Vidare att: Going Kronos startar inte över Elitloppsdistans i morgon på Solvalla. Såvida dom nu inte ändrat distansen i Elitloppet till 1640 meter.
Till samma tidning vill jag också hälsa att dom borde skaffa en bättre Italiensk tolk än den dom hade till en artikel i fredagsnumret. Antonio Carraretto har nämligen aldrig sagt att Going Kronos skall starta i Elitloppet. Han kan omöjligt veta detta för jag vet det inte......... "



Källa:Kolgjinis hemsida
 
Sv: going kronos!!!

Ord för Goings prestation i kvällens lopp på Solvalla är överflödiga. Vilken häst!!

*rysningar*
 
Sv: going kronos!!!

damn vilken häst o se irl alltså :eek:
nog för att man får riktiga rysningar när man bara ser hnm på tv.n men nu irl så nära att man känner hur hans vind bara tar i en när han springer förbi.. shit, typ tio dubbla rysningar helt obeskrivligt grym o läcker häst alltså! :eek: :love: :d
 
Sv: going kronos!!!

*knapprån*

Man såg ju verkligen vilken skillnad det var i pondus, karisma och steglängd när tv-kamerorna zoomade in Going, Adams och Jaded. De två sistnämnda är ju inte direkt några statister, ändå gick deras ben som trumpinnar när Going kom joggandes....:D

Han är fruktansvärt karismatisk hästen, vilken majestätisk uppenbarelse....:bow:
 
Sv: going kronos!!!

Jag var där och kikade och fotade. det var maffigt!
Snälla sätt in några bilder på honom om du fick nåt bra! Han är ju helt makalös! Jag måste erkänna att jag dock var livrädd att han skulle förlora då när han kom bakifrån.
Men vad tyckte ni, gick han upp till vagnen framför tillräckligt? tyckte han inte gjorde det, eller så kan de ju varit som takter körde oxå.
Heja Going, fasen va kul de e med en sådan häst o publik drar han ju oxå! Hoppas han kommer till tingsryd nån gång (om de blir pengar i loppen då dvs...)
 
Sv: going kronos!!!

Snälla sätt in några bilder på honom om du fick nåt bra! Han är ju helt makalös! Jag måste erkänna att jag dock var livrädd att han skulle förlora då när han kom bakifrån.
Men vad tyckte ni, gick han upp till vagnen framför tillräckligt? tyckte han inte gjorde det, eller så kan de ju varit som takter körde oxå.
Heja Going, fasen va kul de e med en sådan häst o publik drar han ju oxå! Hoppas han kommer till tingsryd nån gång (om de blir pengar i loppen då dvs...)


Gabbi har postat sina bilder i "travgnägg" :)
 
Sv: going kronos!!!

damn vilken häst o se irl alltså :eek:
nog för att man får riktiga rysningar när man bara ser hnm på tv.n men nu irl så nära att man känner hur hans vind bara tar i en när han springer förbi.. shit, typ tio dubbla rysningar helt obeskrivligt grym o läcker häst alltså! :eek: :love: :d

Ja eller hur! Jag stod också där och rös igår. :eek: :bow: :love:
 
Sv: going kronos!!!

*kl*

Även en "icketravfanatiker" får ståpäls när hon ser honom! Vilken häst! :love: :love:

Han ser ut som om han är på en lätt jogg bara! :bow:
 
Sv: going kronos!!!

*kl*

Även en "icketravfanatiker" får ståpäls när hon ser honom! Vilken häst! :love: :love:

Han ser ut som om han är på en lätt jogg bara! :bow:
Precis, det är sådana hästar som behövs i travsporten så till o med dom som igentligen inte är intresseade får upp ett öga!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 247
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: Pratsch
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 771
Senast: Crossline
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 688
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp