going kronos!!!

sandra_bure

Trådstartare
vilken häst måste jag säga...

men både innan och efter årsdebuten som va i tisdags om någon missat, har det varit mk prat... om ludde, om lars I Och så klart going!

men en fråga som jag vill ställa mig är: VART tog skötarentill denna häst vägen????

för enligt mig så är det skötaren som gör mkt jobb med sina passhästar!

inte en enda liten sak om skötaren.. alla handlade enbart om ludde lars i och hästen... tycker det är lite trist.. men kankse är det lars själv som sköter den.. inte vet jag...

någon som håller med om att det är lite dåligt att inte höra eller se nåt av skötaren?? '

tack för maj:bow: :bow: :bow:
 
Sv: going kronos!!!

okej..hade en liten annin om att det var dennis.. men ändå.. inte har det handlat eller sagts något om han..tycker jag e lite synd!!
 
Sv: going kronos!!!

Kanske lite OT men jag är bara så jäkla nyfiken på hur fasen Lars I lyckades med bragden att gå ner 20 kilo på 6 veckor jag!!:angel: :o

Om någon vet så shoot ;)

Men det är klart, med en sån "morot" så kan man säkert det mesta....
 
Sv: going kronos!!!

jag tycker jag har sett väldigt mycket av den skötaren i jämförelse med många andra stjärnors skötare :crazy:
 
Sv: going kronos!!!

men dom gjorde ett repotage om going först på tv 4. där inget om dennis.. och sedan ett efter loppet... ingen dennis.. tycker det är lite tråkigt bara...
 
Sv: going kronos!!!

dennis ahr fårr mycket cred. och dett avar ju just om lars i så det var ju inte så konstigt att inte dennis lyftes fram jag menar han ahd eju itne så mycket med bantningen att göra. dennishade nog inga knep hihi.

btw hur går det med anders?
 
Sv: going kronos!!!

Jappp! Lars I - metoden är en stark konkurrent till GI ;)

Hälsosamt och hälsosamt, det ideala är ju 1-2 kg i veckan, så lite riskfaktor lär det ju vara, men han verkar ju både må bättre och vara piggare så det kan inte varit så farligt....men håller man på så längre så finns det nog en hel del risker för diverse kollapser eller återfall om han går tillbaka till mackorna :smirk: , men nu verkar det ju som han faktiskt tänkt vara "nyttigare" även ifortsättningen.
Stor eloge till honom som lyckats, tro om man ska testa:d
Då kanske man är smidigare till Midsommar med sin kanon på Rättvikstravet :angel:
 
Sv: going kronos!!!

dennis ahr fårr mycket cred. och dett avar ju just om lars i så det var ju inte så konstigt att inte dennis lyftes fram jag menar han ahd eju itne så mycket med bantningen att göra. dennishade nog inga knep hihi.

btw hur går det med anders?

jodå.. anders e kastrerad och rent ut sagt ett svin!!!! fick dom första ggr köra han med grenbett och den omtalade snarran... kunde inte hålla svinet... inkl slaggjord... haha... tycker inte han känns helt bra faktiskt...
 
Sv: going kronos!!!

ha!! tror inte det... fast nu har jag slängt slaggjorde..har bara vanligt räns nu... men han var väl lite pigg han har ju ståt ganska länge..blivit srutad.... gick fort igår.. såg ok ut.... en det är ingen stjärna precis va???
 
Sv: going kronos!!!

*kl*

Ja, vad ska man säga om Going Kronos?
Inte mycket till tävling, påminner mest om när Harlem Globetrotters åkte runt och uppvisningslirade basket....:D

Vilken spänst och karisma han har! En kejsare ända ut i fingerspetsarna. En finlirare helt enkelt. 1.13.7/2 140a joggandes, det var definitivt inte botten.

Jag har svårt att sätta in honom i traveliten då han inte mött något ännu, men bara hästens uppenbarelsen är travsport av allra högsta klass.

goingkronosmal070416IVAR.jpg
 
Sv: going kronos!!!

Var bara tråkigt att ingen försökte göra något, lät honom bara dra iväg.
Jag tycker bara att det är fånigt hur upphausat det är när han ska springa, kan nästan tro att det är elitloppet som ska köras...

Nog är Going en bra häst men jag tycker att Järvsöfaks är bättre, 13 år still gong strong och tar nya rekord. Springer alltid mot dom bästa hästarna.

I bästa fall får man se upploppet när han startar utanför TV-loppen!:mad:
 
Sv: going kronos!!!

De kanske är sugna på de 100.000:- som är i andrapris? :idea:
Varför offra sig och köra emot Going Kronos och bli helt utan pengar?
Kanske inte så mycket till tävling, men smartast för den egna hästen och den egna plånboken.
 
Sv: going kronos!!!

Och så kanske hästen håller ett par starter mer i livet... :idea:

Synd att jag missade att se honom Live, den chansen kommer ju inte tillbaka på hemmaplan. :cry:

Men vad är väl en måndagskväll i strålande vårsol med två av Sveriges bästa hästar mot en kväll på akuten??? :angel:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 045
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 151
Senast: Pratsch
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 546
Senast: Crossline
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 443
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp