Gottebord till Jul

Har gjort saffransbullar fyllda med vaniljkräm (supergoda!) och mannen har gjort vegansk femminuterskola. Väldigt god den med :)

Sedan planerar vi att göra knäck och så ska jag hitta något mer kul. Så mysigt att baka med barnen.
 
Nu har jag gjort två satser med marshmallows och jag har fått slänga båda. Fattar inte vad som är fel. Jag har gjort som jag alltid har gjort. Det stelnar inte tillräckligt så att det släpper från pappret. Det bara kletar. Gelatinet hade bytt utseende på burken men jag antar att det är detsamma för det är samma märke och något annat finns inte om man inte ska göra med blad. Äggen är samma storlek som jag brukar köpa. M-L. Men jag kanske skulle prova L. Känner mig väldigt frustrerad.

Men min Pollychokladkola blev perfekt i alla fall. Fick dock slänga hela första satsen för det kokade över så det stod härliga till. Fick sätta på jättelåg värme för att det skulle hålla sig i kastrullen och i stället för att det skulle ta 20-30min så tog det nästan en timme.
Jag har samma problem, men med marmeladgodis. Första gången förvisso men följde receptet exakt. Ändå är den fortfarande inte tillräckligt fast för att skära. Trots flera timmar på kylning. :rage:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp