Bukefalos 28 år!

Grannar med högljudda fester...

Sv: Grannar med högljudda fester...

Glassplitter = inte ok! De ska städa upp efter sig på en gång! Och just glas är himla svårt att få bort helt. Låter som väldigt nonchalanta människor med noll till hänsyn.
 
Sv: Grannar med högljudda fester...

Men kolla kommunens hemsida, det borde stå där. Mellan 22-07 brukar det vara att man ska visa hänsyn till sina närboende.

Jag har problem i andra änden, för jag går upp 05.10 och sticker till jobbet vid 06, så jag har fullt sjå med att inte hundarna får stirra eller hålla på med något som stö när vår dag börjar :D
 
Sv: Grannar med högljudda fester...

Ring 11414 och fråga hur du ska hantera det nästa gång? Det är ju ett ickeakutnummer som går bra att använda för sådana här frågeställningar.
 
Sv: Grannar med högljudda fester...

Jag blev upprepat störd av en granne på ett ställe där jag bodde tidigare. Sena fester, högljutt. Visserligen lägenhet men jag tror att situationen är tillämpbar.

Jag skulle upp på jobb en lördag, på fredagen var det fest - som vanligt - hos grannen.

Jag valde att gå och ringa på dörren när jag var på väg till jobbet på lördagsmorgonen - klockan var då halv sju eftersom mitt arbetspass började klockan sju.
Grannen var väl måttligt road av dörrklockan men kom och öppnade efter ett antal signaler från min sida.

Jag förklarade att jag var på väg till jobbet och att jag hade fått väldigt dåligt med sömn natten innan och att det inte var så trevligt.
Efter det, var det betydligt mer dämpat från grannens sida. Och det kom faktiskt upp meddelanden om planerade fester.
 
Sv: Grannar med högljudda fester...

Efter det, var det betydligt mer dämpat från grannens sida. Och det kom faktiskt upp meddelanden om planerade fester.

Knapplån, spinner bara vidare på ämnet.
En del verkar tycka att om dom bara förvarnat med en lapp eller på annat sätt så är det bara att köra på för fullt. Ett märkligt sätt att se på saken tycker jag.
Det stör ju lika mycket oavsett om dom förvarnat eller ej.
 
Sv: Grannar med högljudda fester...

Kom att tänka på den här:
"Kära Grannar!

Ikväll, lördag 25:e kommer jag att ha lite fest hos mig!
Det kan bli både sent och ev. lite stökigt, men själklart är det respekt och hänsyn som gäller.
Jag vill därför be er om att vara så tysta som möjligt under söndag förmiddag för då vill jag sova.

Tack på förhand/ Micke 3 tr"

;)
 
Sv: Grannar med högljudda fester...

Var det inte läge att dammsuga spika upp tavlor mm den morgonen?
 
Sv: Grannar med högljudda fester...

Absolut visst gör det det men jag personligen kan nog visa ha större förståelse för oväsendet om jag är förvarnad innan. Det tycker jag är schysst gjort. Jag hade två fester i mitt hyreshus för några veckor sedan där ena hade kommit och förvarnat då jag är den enda med småbarn i huset. Det blev rejält mycket mer liv än jag räknat med då jag inte visste om andra festen :D som tur var åkte båda lägenheterna ned på stan vid midnatt. Jag har gått och knackat på och klagat flera ggr vid fester även om jag drar mig in i det längsta för jag vill inte bli klassad som sura tjejen som inte unnar folk att ha kul. Störningsjouren har jag också ringt en gång men då hade jag rejält ont i magen för att jag gjorde det. Det är ju enklare när man bor i lägenhet men om jag bodde i villa hade jag nog ringt 11414 så hade de fått guida mig.
 
Sv: Grannar med högljudda fester...

Vi hade med våra tidigare grannar samma problem som ni har. Om jag vore du skulle jag ringa polisen nästa gång det händer. Ni har ju sagt till och det blir inte bättre...

Hos oss löste det sig när grannen sålde huset:).
 

Liknande trådar

Äldre Har bott i min lägenhet i tre år snart, och det är generellt ett lugnt område jag bor i. Aldrig haft problem med att grannarna i mitt...
Svar
8
· Visningar
5 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp