Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Nikkis

Trådstartare
Kan man göra ngt åt sånt? Det värsta är att dom är hemma också!:eek:

Kan dra lite bakgrundsfakta först;Det handlar om våra grannar på 1:an som består av en (alkis) mor och hennes myndiga son. Vi har tidigare haft problem med dem då dom haft för vana att ha fester/spela väldigt hög musik mitt i natten både på helger och vardagar. Nu är detta tack och lov åtgärdat tack vare bovärden-det är tydligen flera som klagat på dessa människor.

Hur som helst, dom har nu sen en-två veckor tillbaka skaffat sig en vuxen pitbull hane (omplacering kanske..? Snarare en k*kförlängare:smirk:). Men av det jag sett så verkar det som en trevlig/normal hund iaf.
"Problemet" är nu dock att hunden ylar och skäller nåt så Fruktansvärt när dom lämnar den hemma eller ännu värre låser in den i sonens rum-medans dom själva är hemma!?

Och hur jag vet det är att vi bor i ett äldre hus med trappuppgång och vi(man) hör precis allt. Men vi har iaf bekräftat detta av att lyssnat både från våran balkong och från gatan vart hunden håller till och att människorna faktiskt är hemma.

Jag undrar nu, kan man göra något åt detta? Visst blir man oerhörd störd av hundens ylande och skällande stup i kvarten-men jag tycker i första hand väldigt synd om hunden som får sitta inlåst i det lilla rummet-isynnerlighet när dom är hemma!

Näe, jag blir bara så upprörd nu när jag hör hunden yla för full hals *igen*.:(
Jag personligen skulle aldirg kunna göra ngt sådant, alltså låsa in mina hundar i ett rum.. Men dom verkar tydligen inte alls ha samma syn av djurhållning som jag (och de flesta andra normala människor) har. Och för att krydda på det lite mer så är det tragiskt om vad deras utekatt får stå ut med ibland..Sitta inne i porten och vänta på att bli insläppt, i bästa fall kommer han in inom dom närmaste 24 h men oftast inte. Vi har även klagat om detta till dom och bovärden då katten allt som oftast utför sina behov i porten i väntan på att bli insläppt-och som de flesta kanske vet så luktar (torkat)kattpiss rent ut sagt pyton!:crazy: Men återigen, mer synd om katten.

Näe, vetskapen om detta gör bara så ont i mig! SHIT vad han ylar nu alltså! *ska jag spela in det tro??*
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Nu har jag spelat in hundens ylande...Kan man ladda upp ljudfiler här/nätet? Hur gör man då?
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

ja det skall du väl kunna testa på tex putfile.com
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Finns det en möjlighet att du kan skriva ett brev eller rentav gå och prata med dem själv? Att lugnt och sansa förklara att det dels är jobbigt men också att hunden i fråga verkar lida av separationsångest och (om du kan) ...kanske kan hjälpa dem?
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

ja det skall du väl kunna testa på tex putfile.com

Okey.. Får prova då.
Du har btw inget tips att komma med om vad som kan göras? Eller ska man bara "skita" i det?
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Finns det en möjlighet att du kan skriva ett brev eller rentav gå och prata med dem själv? Att lugnt och sansa förklara att det dels är jobbigt men också att hunden i fråga verkar lida av separationsångest och (om du kan) ...kanske kan hjälpa dem?

Jag kan ju alltid försöka-igen.

Men tidigare när dom spelade hög musik på nätterna och vi gick ner för att tala med dem vid flera tillfällen så har dom vägrat öppna dörren,även dagen/arna efter:cool:.
Vi har även skickat brev och satte tillomed upp en lapp i porten men ingen förändrig. Till slut ringde vi störnings jouren vid 2 tillfällen (när dom hade fest) och veckan efter ringde bovärden oss och frågade om vi ringt störnings jouren "på dom" och bovärden sa även att andra grannar klagat och att dom skulle skicka ytterligare ett varningsbrev till dem (dom hade alltså redan tidigare fått en varning av själva bovärden men total skitit i det!:eek: )
Så nu har dom fått 2 varningar från BB och har skärpt till sig.

Men grannarna visar tydligt om vad dom tycker om oss genom att inte längre hälsa och ge oss onda blickar:smirk:

Rätt sjukt egentligen då vi inte vill vara ovänner med dom få grannar vi faktiskt har i våran port. *suck*
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

kan du inte gå o prata med dem?
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Var nyss nere hos grannen, men ingen öppnade då det inte verkar vara ngn hemma-skumt för bilen står parkerad utanför...:cool:
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

ca 3 h senare: Hunden är fortfarande instängd och själv hemma och ylar på för fullt...:cool:

Ingen mer som har ngt tips om vad jag kan göra?


Puuuttar upp tråden!
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Jag förstår inte hur mammans alkoholism kan vara av relevans i frågan. :crazy:

Tycker du ska ringa till hyresvärden och prata med denne om familjen inte är villig att kommunicera.
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Jag förstår inte hur mammans alkoholism kan vara av relevans i frågan. :crazy:
Dels för att ni ska få klart för er vad det är för människor och dels för att hon ger blanka fan i precis allt.:cool:

Tycker du ska ringa till hyresvärden och prata med denne om familjen inte är villig att kommunicera.
Ja jag får ta och göra det imorn faktiskt, tur att dom har sitt kontor här runt hörnet.
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Ring kommunens Hälso-och Miljönämnd, du kan vara anonym, och berätta hur de vansköter sin hund OCH hur hundens ylande och skällande stör. De får då ett brev i brevlådan med en varning. Hjälper inte det så ringer du omgående igen och då kommer de att få besök, som i allmänhet kostar dem cirka 600 kr timman. Då avgörs om åtgärder ska vidtas. Gör det! Sånt här ska varken ni eller hundstackarn behöva stå¨ut med! Spela upp ditt band om dom undrar!
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Dels för att ni ska få klart för er vad det är för människor och dels för att hon ger blanka fan i precis allt.:cool:

Jag känner många missbrukare och ingen beteer sig på det viset. Ser fortfarande inte relevansen i det hela.
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Jag känner många missbrukare och ingen beteer sig på det viset. Ser fortfarande inte relevansen i det hela.

Och jag har "levt" med missbrukare och vet hur dom är/varit:smirk:
Tänker dock inte gå in ngt närmare på det då det inte tillhör denna tråd/disskution.

Men jag vet iaf. hur de missbrukare jag känner och bla. min granne är. Visst kan det jag skrev kan ha missuppfattats lite, typ att jag drar alla över en kam. Men det var inte riktigt med min mening och jag kunde ha formulerat mig bättre, men nu är det lite sent att ändra.

Hoppas att vi kan lämna just Detta ämne nu och fortsätta med trådens ursprungliga ämne?;)
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Ring kommunens Hälso-och Miljönämnd, du kan vara anonym, och berätta hur de vansköter sin hund OCH hur hundens ylande och skällande stör. De får då ett brev i brevlådan med en varning. Hjälper inte det så ringer du omgående igen och då kommer de att få besök, som i allmänhet kostar dem cirka 600 kr timman. Då avgörs om åtgärder ska vidtas. Gör det! Sånt här ska varken ni eller hundstackarn behöva stå¨ut med! Spela upp ditt band om dom undrar!

:):bow::bow:
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Berätta hur det går! Var envis! Vår granne har fått just ett sånt brev (fast det var inte jag som anmälde) och jag har själv läst brevet från Hälso och Miljönämnden. Det var inte nåt mesigt brev! ;) Sånt här GÅR att få ordning på, om man vågar anmäla! Du kan, som sagt, vara anonym! LYCKA TILL!!! (Nämn katten också!)
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Och jag har "levt" med missbrukare och vet hur dom är/varit:smirk:

Well, om du nu gjort det så borde du ju veta bättre än att generalisera missbrukare på det sättet. Jag har vuxit upp i en familj med 5 missbrukare och upplever ändå inte att dessa skulle vara sämre än andra rent generellt på att ta hand om djur.

Och ja, du får ursäkta att det inte "hör till diskussionen" men du inbjuder till det när du formulerar dig som du gör.
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Men herregud, ska vi sitta och jämföra våra erfarenheter eller vad är det du vill egentligen? Sluta upp med att "förstöra" min tråd, snälla.

Men för att även svara på frågan - JA mina två äldre bröder som var tunga heroinmissbrukare under flera års tid hade NOLL jävla respekt för djur under tiden de levde så!(Inkl deras vänner)
Jag fick hem en och annan hund(valp som vuxen) som de hade stulit för att tjäna pengar på!
TACKA gud att de hundarna var reggade/"efterlysta" så att Jag kunde återföra dem till sina rätta hem och ägare, vilket Inte uppskattades av mina bröder-men det ger(gav) jag blanka fan i.:devil:

Så du får faktiskt ursäkta men jag har mina fördomar mot missbrukare-oavsett sort.

Nej, nu talar vi inte om detta ngt mer. Tack.




;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund jag fick ett brev från hyresvärden idag där de stog att grannarna har lämnat klagomål på att min hund står å skäller och ylar så att dom...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 491
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 311
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 699
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp