Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Jag är absolut inte ute efter att jämföra erfarenheter, det var du som började med att vara nedlåtande mot mig för du minsan hade levt med missbrukare. Anser man sig ha rätten att uttrycka sig som man vill så får man ta konsekvensen att någon kanske tycker annorlunda. Jag anser att det är respektlöst att generalisera missbrukare, precis lika respektlöst som att generalisera invandrare, förståndshandikappade och fiolspelare. Get my point?

Förstår att du blir upprörd, det blir faktiskt jag också.

Men jag hoppas det löser sig med hunden, för sådanna människor (oavsett missbruk eller ej) bör inte ha husdjur om de inte kan sköta det.
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Jag var inte ett dugg nedlåtande mot dig, var absolut inte min tanke iaf.
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Jag är absolut inte ute efter att jämföra erfarenheter, det var du som började med att vara nedlåtande mot mig.

Eh, det ts skrev först var väl bara ett enkelt konstaterande att mamman i lägenheten är missbrukare? Hon lade väl ingen specifik värdering i det, det var du som tog upp det och började rota i det?

Det är väl visst relevant på ett sätt, då andelen som missköter sina relationer till grannarna genom högljudda fester på vardagar (då de flesta jobbar) antagligen är större inom missbrukarfalangen.

Har sett en del jäkligt misskötta djur som tagits om hand, och de allra flesta hade antingen varit hos nån gamling (ofta en katt) som blivit senil, eller hos missbrukare (ofta hundar av "tuffare" typ). Det är väl ingen mening med att hymla med sånt? Det är väl självklart att en tung missbrukare har svårare att sköta saker & ting än en ren människa? (Och ja, jag har också en del erfarenhet, om det nu måste tas upp.)

TS: Kämpa på, gör som Lena Furberg skrev, det lät ju bra! Och jag håller tummarna för att det löser sig snart, till det bästa för alla inblandade.
 
Sv: Grannen låser in sin hund-den ylar nåt så fruktansvärt...*långt*

Eh, det ts skrev först var väl bara ett enkelt konstaterande att mamman i lägenheten är missbrukare? Hon lade väl ingen specifik värdering i det, det var du som tog upp det och började rota i det?

Det är väl visst relevant på ett sätt, då andelen som missköter sina relationer till grannarna genom högljudda fester på vardagar (då de flesta jobbar) antagligen är större inom missbrukarfalangen.

Har sett en del jäkligt misskötta djur som tagits om hand, och de allra flesta hade antingen varit hos nån gamling (ofta en katt) som blivit senil, eller hos missbrukare (ofta hundar av "tuffare" typ). Det är väl ingen mening med att hymla med sånt? Det är väl självklart att en tung missbrukare har svårare att sköta saker & ting än en ren människa? (Och ja, jag har också en del erfarenhet, om det nu måste tas upp.)

TS: Kämpa på, gör som Lena Furberg skrev, det lät ju bra! Och jag håller tummarna för att det löser sig snart, till det bästa för alla inblandade.

:bow::bow: Mkt väl skrivet, du förklarade precis allt jag själv inte "kunde" göra:p

Har nu följt Lena's förslag, jag skulle återkomma dit med mitt ärende kl 16.30:devil:
 

Liknande trådar

Övr. Hund jag fick ett brev från hyresvärden idag där de stog att grannarna har lämnat klagomål på att min hund står å skäller och ylar så att dom...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 491
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 311
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 699
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp