Bukefalos 28 år!

Grattis till Jerringpriset Peder!

Vad har du för belägg för att så skett? Ja att man mobiliserat för röstar har man gjort det är uppenbart. Vad för tecken tyder på att ridsporten mobiliserat mer/på annat vis än andra idrotter bortsett från resultatet av omröstningen?
Så du menar att intresseorganisationer inte värvar för sina kandidater?
http://www.svenskgolf.se/artiklar/tournytt/20161124/sa-rostar-du-pa-stenson-i-jerringpriset/
http://scf.se/forbundet/jerringpriset/
http://www.hippson.se/artikelarkivet/sportkollen/jerringpriset-i-kvall-galler-det-sista.htm
Bara för ta ngr :confused:
 
Är det ditt bevis att ridsport förbundet genomför en kupp medan andra inte gör det?
Är ett bevis för att intresseorganisationerna aktivt värvar för att det ska röstas på "rätt" kandidat.
Det tillsammans med en radikal ändring av antalet röstande och onormalt många röster på en kandidat visar ju att någon lyckats....
 
(Inte heller ryttarens ansträngningar i stallet kan räknas, ingen bryr sig om Zlatan klipper gräset eller inte på fotbollsplanen. Det är snarare så att det är ett tecken på att det är en cool sport om han slipper antar jag.)
:laugh:
Jag fattar inte varför hästfolk så ofta ska påpeka vilket slit det är. Liksom vad tror de (som påpekar detta) att andra sporter är? Det finns säkerligen sporter som kräver mer eller mindre när det gäller just slit, men jag tar längdåkning som exempel igen för det har jag bäst koll på: där handlar det om att pressa kroppen nåt helt sanslöst och om så mycket smärta. Ändå går inte längdåkare omkring och talar om det på samma sätt som (en del) hästfolk.
 
Är ett bevis för att intresseorganisationerna aktivt värvar för att det ska röstas på "rätt" kandidat.
Det tillsammans med en radikal ändring av antalet röstande och onormalt många röster på en kandidat visar ju att någon lyckats....
Så med din logik så har vinnaren varje år lyckats med sin propaganda och därför genomfört en kupp. Ingen vinner för att de är populärast utan för att de kuppar bäst.

Röstantalet har ökat de flesta år och i år är det en ny app som förklarar att antalet röster ökat mycket just i år :)
 
Så med din logik så har vinnaren varje år lyckats med sin propaganda och därför genomfört en kupp. Ingen vinner för att de är populärast utan för att de kuppar bäst.

Röstantalet har ökat de flesta år och i år är det en ny app som förklarar att antalet röster ökat mycket just i år :)
Kupp är dina ord, jag konstaterar bara de fakta som föreligger. Vilket du inte tycks acceptera utan målar ut dem så de passar din argumentering bättre
 
:laugh:
Jag fattar inte varför hästfolk så ofta ska påpeka vilket slit det är. Liksom vad tror de (som påpekar detta) att andra sporter är? Det finns säkerligen sporter som kräver mer eller mindre när det gäller just slit, men jag tar längdåkning som exempel igen för det har jag bäst koll på: där handlar det om att pressa kroppen nåt helt sanslöst och om så mycket smärta. Ändå går inte längdåkare omkring och talar om det på samma sätt som (en del) hästfolk.
Exakt det undrar jag också.
Det som priset efterfrågar är populäraste idrottsprestation. Inte vem som slitit mest.
 
:laugh:
Jag fattar inte varför hästfolk så ofta ska påpeka vilket slit det är. Liksom vad tror de (som påpekar detta) att andra sporter är? Det finns säkerligen sporter som kräver mer eller mindre när det gäller just slit, men jag tar längdåkning som exempel igen för det har jag bäst koll på: där handlar det om att pressa kroppen nåt helt sanslöst och om så mycket smärta. Ändå går inte längdåkare omkring och talar om det på samma sätt som (en del) hästfolk.
Kanske för att skidåkare sällan får höra att det är skidorna som gör allt jobb medan hästfolk får höra sånt typ jämt.
 
Kanske för att skidåkare sällan får höra att det är skidorna som gör allt jobb medan hästfolk får höra sånt typ jämt.
De får bara höra att de hade tur att de hade så bra skidor (=vallarnas jobb var bra), att de hade tur att värsta konkurrenten var bortvallad, att det började snöa osv ;)
 
Men de får sällan höra att de bara sitter (nåja, står) där medan någon annan gör allt jobb, right?
Nej, men all möjlig skit utan att de ständigt drar upp nåt försvar. Alltså jag är ändå fd hästmänniska och t.o.m. jag är trött på tjatet om hur slitigt det är. Sen de som hävdar att ryttare bara sitter på hästen är väl ändå inte många, däremot är vi väl många som hävdar att det inte är särskilt fysiskt ansträngande att rida utan handlar mer om andra saker.
 
Nej det får de nog inte. Men jag tror vi förlorar på att ta upp slitet som ett argument för att någon ska ha Jerringpriset
Det tror jag med. Tror nästan vissa snarare skulle ta slitet som bevis för att det inte är en riktig sport. Jaha släpa höbal, är det sport eller, har de tid med det. "Riktiga sportare" har någon anställd för att klippa gräset. Typ.

Då tycker jag snarare youtubekillen som försökte muta hästen att hoppa med en femhundring kom något på spåret :D.

(iofs kanske det skulle gå att få en häst att hoppa en 160 bana om man bara hade tillräckligt många med havrehinkar i manegen.)
 
Nej, men all möjlig skit utan att de ständigt drar upp nåt försvar. Alltså jag är ändå fd hästmänniska och t.o.m. jag är trött på tjatet om hur slitigt det är. Sen de som hävdar att ryttare bara sitter på hästen är väl ändå inte många, däremot är vi väl många som hävdar att det inte är särskilt fysiskt ansträngande att rida utan handlar mer om andra saker.
Jag tror fortfarande det beror lite på vad man rider. Tror i alla fall att distansritt och fälttävlan lär ta lite på krafterna, känner ett par killar som spelade hästpolo och de hade aldrig toppat sina pulsmätare motsvarande på några andra träningspass. Iofs en tränad skidåkare/profsspolospelare kanske inte skulle få upp pulsen alls.

Själv blir jag ju svettig av en dressyrlektion, men jag kanske bara inte går på friskis ofta nog. (Dessutom handlar det ju om att jag inte kan, och gör nya saker. En dressyrryttare på egen häst skulle ju bara segla runt motsvarade pass utan att knappt röra en fena.)
 
:laugh:
Jag fattar inte varför hästfolk så ofta ska påpeka vilket slit det är. Liksom vad tror de (som påpekar detta) att andra sporter är? Det finns säkerligen sporter som kräver mer eller mindre när det gäller just slit, men jag tar längdåkning som exempel igen för det har jag bäst koll på: där handlar det om att pressa kroppen nåt helt sanslöst och om så mycket smärta. Ändå går inte längdåkare omkring och talar om det på samma sätt som (en del) hästfolk.
Sedan måste jag iofs erkänna att jag inte har slitit ett dugg så jag kan nog inte säga någonting om saken. (eftersom mina medishästar stod på helpension och vi bara släpper ut på ridskolan.)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter De nominerade till Jerringpriset 2023 har kommit. Här är de tolv som kan vinna Radiosportens prestigefyllda pris.
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson gjorde sitt yttersta för att ordna en svensk seger i Gothenburg Trophy men kunde inte slå nederländska Willem Greve. –...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fallet på Stockholm stadion förra sommaren, och det missade EM:et till följd av fallet, fick Peder Fredricson att satsa på världscupen.
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Catch Me Not S har ännu en framgångsrik tävlingshelg i bagaget. Madde som jobbat för Peder i fyra år berättar om jobbet och rutinerna...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp