Bukefalos 28 år!

Grilltips (gasol)

Rugge

Trådstartare
Sakta men säkert närmar det sig grillsäsongen.

Vi flyttade till hus I höstas och nu önskar sig sambon en grill.(till min stora förtjusning ;))

Nowis inom grillvärlden som jag är så tänkte jag fråga allvetande Buke :)

Tänkt budget 1500-2000 kr- Ska vara en gasolgrill.
 
Varför gasol? Det blir mer smak med briketter/kol.

Med er budget hade jag kollat på Landmann (oavsett kolgrill eller gasol), Weber är dyrare.
 
Kolgrillen är tänkt som helgnöje.

Gasolgrillen blir mer en vardagsgrill, typ på kvällen efter job när man inte har tid/lust att vänta på golden

Ska kolla på Landman. Tack
 
Det är kanske inte rätt svar om det handlar om en present, litet beroende på mottagaren, men om jag själv skulle köpa en gasolgrill för 1500-2000 kr skulle jag nog inte köpa en ny Landmann utan leta efter en begagnad Weber.
Been there, done that, haft både Landmann och Weber - och köpte förra året en begagnad Weber Genesis i jättefint skick med nya brännare och regulator för 900 spänn. Den har säkert tio år kvar. :)
(Förvisso inte 100% ge-bort-perfekt-fin, men närapå.)
 
Jag har sålt och monterat grillar genom jobbet, skulle aldrig köpa något annat än Weber. Landmann och liknande märken är till att börja med ett h*lvete att montera. Dåliga beskrivningar och man har tur om delarna passar ihop någolunda. Klent gods.
Weber är raka motsatsen. Deras bajlor är dessutom emaljerade. Lätt att få tag på reservdelar om man behöver. Man får vad man betalar för :up:
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 012
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 339
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp