Bukefalos 28 år!

grinig unghäst på 2 år.... *SUCK*

E

El Karisma

Jaa. here we go again!! Har ett arabsto (läs :devil: ) på 2 år i min ägo. Trevlig liten prick, men inte nu!! Kort sagt: en dam med en egen vilja av stål och ett hett temperament... Ack å ve den människa som säger åt henne, just nu iallafall.

Hon är super grinig för tillfället, och jag vet inte hur jag skall få hästfan att inse att mitt tålamod tryter.

Jaa, jag har sagt ifrån. När hon är grinig mot mig schasar (felstavat??) jag iväg henne, hon fattar vinken... för 1 min. Sen skall det prövas igen ifall man får utmana matte! HUR SKALL JAG EN GÅNG FÖR ALLA FÅ HENNE ATT FÖRSTÅ ATT JAG TÄNKER INTE GE EFTER?! :confused:

Jag är inte rädd för henne och hon vågar inte heller bita mig, där vet hon att gränsen går. Hon är inte heller skadad eller sjuk.

Är det bara att hålla på som tidigare och tro att det lugnar ner sig? Har någon ett motsvarande exemplar i stallet?

*Är i behov av lite... hmmm... råd och uppmuntran* :bump:
 
Sv: grinig unghäst på 2 år.... *SUCK*

Hej!
Min faster hade under en period också ett arabsto, två år gammalt, i sitt stall. Hon hamnade i någon slags trotsperiod och var INTE speciellt trevlig. Efter kanske två månader eller så, så lugnade hon ner sig och blev som vanligt igen!
 

Liknande trådar

E
Träning Jaa. here we go again!! Har ett arabsto (läs :devil: ) på 2 år i min ägo. Trevlig liten prick, men inte nu!! Kort sagt: en dam med en...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
22 040
Senast: El Karisma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp