Grönt kort och licensfrågor.

Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag har alltid trott att det görna kortet är personligt men nu sa en kompis till mig att hon hade tävlat på en annans kort. Det ska man väl inte kunna?

Hon kanske var under 13 när jag tänker efter. Eller är det 12? :confused:
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Från 14 år måste man ha eget grönt kort, men man får ta det "själv" från det man är 13. Om man är yngre så måste man ha med sig en myndig person med grönt kort på tävlingar.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag har just tagit grönt kort (en vecka sen)
När borde man få själva kortet?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Den person i min bekantskapskrets som tog kortet i år fick kortet på plats.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Okej, för dom sa att vi fick kortet om nåra veckor.
Är inte det lite länge?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Är det någon som vet om man får rida en prova på distans sträcka utan att ha grönt kort? Eller måste man ha det då med, även fast det bara är en "pp/prova på" ? Tacksam för svar! Mvh. Sandra
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

allså, jag vill tävla en lokal/regional, dock bara lok klass, och de står ju att de bara krävs licens från regional, men när jag ska anmäla mig står de att jag måste söka på hästens licens för att anmäla mig, hur kommer de sig?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Nu har jag en fråga. Vänder mig till er här på buke innan jag frågar någon annanstanns.
Jag tog mitt gröna kort någon gång 1999 eller så på min dåvarande ridklubb. Tävlade lite smått men sen lade jag ner hästeriet i ca 3 år.
Började igen utan att tänka på det men rider numera på en annan ridklubb. Jag har ingen anning om vart mitt gröna kort är. Det börjar bli dags att tävla lite smått. Frågan är nu, måste jag ta om mitt gröna kort eftersom jag inte vet vart det är eller förs det register över vilka som tagit grönt kort?
Då borde jag väl bara kunna kontkta min gamla ridklubb och be om att få ett nytt grönt kort?

Någon som vet hur det fungerar?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Kontakta det distrikt som klubben där du tog kortet tillhör och be om ett nytt kort. Du får nog betala en mindre summa för detta.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

KL

Är det svårt att ta grönt kort ?
Skulle vilja ta det men är nervös över att jag inte skulle klara av det. Blir liksom blockerad när det gäller prov.
Hur lång tid är en kurs och hur lång tid tar själva provet ?
Är provet på många sidor ?

Hoppas att någon har lust att svara.
Tack på förhand
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Nej, det är inte speciellt svårt! De flesta går ju en kurs innan provet och då går man igenom det mesta. Dessutom får du ha TR att slå i under provet. (Du behöver alltså inte lära dig utantill).
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

*kl*
det är så att jag ska betala medlemsavgift via postorder och jag undrar om man får medlemskortet hemskickat?
innan har jag hemtat det på ridskolan men jag är sällan där nu då jag står i ett annat privatstall, men ska fortfarande vara medlem.

tack på förhand :)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

En del av de klubbar vi är medlemmar i skickar inte ens ut några medlemskort...
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Nej, det behöver man inte. Du kan inte lösa licens om du inte har betalat din medlemsavgift.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

*KNAPPLÅN*

Jag undrar om man måste ha mätintyg på ponny om man ska tävla i Avd B? Ryttaren är (över 18 och det rör sig om en d-ponny som verkligen inte ser ut att bara över storhäst.)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Ryttare över 18 får väl endast tävla ungponnyer? (Det är skillnad på hopp och dressyrreglerna, kolla i dressyrens TR)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Nääe? Jag har för mig att de har infört att man får lov att starta i avd B om man rider på en ponny över 8år?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

KL

Är det svårt att ta grönt kort ?
Skulle vilja ta det men är nervös över att jag inte skulle klara av det. Blir liksom blockerad när det gäller prov.
Hur lång tid är en kurs och hur lång tid tar själva provet ?
Är provet på många sidor ?

Hoppas att någon har lust att svara.
Tack på förhand

Blir du nervös när du får använda facit till proven oxså? ;)

När man skriver up för grönt kort får du ha TR att slå i.

vad jag har förståt så lär du dig att slå i TR på kursen altså hur TR är uppbyggt. ( jag gick en snabb kurs på 2 min innan jag skrev provet :D)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 148
Senast: Whoever
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 990
Senast: Jeps
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 912
Senast: Pyrran
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 323
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp