Bukefalos 28 år!

Grönt kort och licensfrågor.

Sv: Grönt kort och licensfrågor.

tack, superbra att veta
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

*knapplån*

Vad menas egentligen med lokal- samt regionaltävling? Alltså, kan jag, som hör till mittsvenska distriktet, anmäla mig till en lokal tävling inom exempelvis stockholms distrikt eller kan "utsocknes" bara delta på regionaltävlingar?

Har letat i TR men hittar inget som beskriver karaktären av en lokal- respektive regional tävling. Det låter ju som bara "folk från trakten" kan tävla i en exempelvis lokal LB:1-klass, men fungerar det så?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Om du har en lokal licens får du tävla på alla tävlingar med lokal status, oavsett var i landet tävlingen är. Du kan bo i Ystad och tävla lokal i Haparanda om du vill :).
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Hur gör man om man tappat bort sitt gröna kort?
Vem kontaktar man om det och finns det registrerat någonstans att man tagit det?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Man ringer det förbund som den klubben där man tog kortet tillhör. Föhoppningsvis finns det registrerat och då får man ett nytt kort mot en liten kostad (100-lapp eller så).
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Vet du om det går fort att få ett nytt?
Ska nämligen tävla till helgen...
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Kan två olika ryttare ha samma licensnummer? Jag tror nämligen att jag har det för när jag försöker skapa ett användarkonto på tävlingsdatabasen med mitt licensnr. (har precis löst min första licens) kommer det upp ett helt annat namn än mitt. :confused:
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Det tror inte jag heller men jag kan för mitt liv inte förstå varför det står ett annat namn, ett HELT annat namn när jag är helt säker på att jag har rätt nummer :confused:
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Finns TR där man ska ta teoretiska provet eller måste man ta med sig ett eget? :confused: Ska göra provet idag och är lite förvirrad. :crazy:
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Klubbarna brukar säga till om man måste printa ut TR och ta med (det finns ju på förbundets hemsida numera). Så jag skulle föreslå att du kollar med klubben där du ska skriva.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag ska inte ta kortet på klubben utan på distriktet. Men ska höra vad de säger :idea:
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Klubbarna brukar säga till om man måste printa ut TR och ta med (det finns ju på förbundets hemsida numera). Så jag skulle föreslå att du kollar med klubben där du ska skriva.

Okej nu måste jag fråga en sak. Ska på en föreläsning idag om just grönt kort. Det bad mig ta med TR. Kikade in på hemsidan du angett i början av tråden. Det räcker väl med TR 1??
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Hur bär man sig åt för att förnya licensen om man inte kommer ihåg sitt lic nr? Jag lyckades inte på ridsportsförbundets hemsida....
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: hamilton1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 802
Senast: Whoever
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 024
Senast: Jeps
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 059
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp